Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، به اعتقاد مصطفی اعتمادی جوریابی آزمایشگاه مجهز بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برای دانشجویان رشته های مهندسی مقطع تحصیلات تکمیلی؛ به عنوان یکی از مشخصه های این واحد دانشگاهی محسوب می شود.

* به عنوان اولین سوال لطفا وضعیت حوزه تحت پوشش خود و فعالیت های صورت گرفته اخیر را به صورت مختصر شرح دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تلاش های بسیاری در راستای مشخص کردن جایگاه و نقش فعالیت های پژوهشی در توسعه اقتصادی و ایجاد درگاه های جدید مالی صورت گرفته است. در این خصوص می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف افزایش و ارتقای سطح دانش و آگاهی دانشجویان و استادان با امکانات پژوهشی و قوانین بروز شده این حوزه اشاره کرد. همچنین برای عملیاتیکردن تحقیقات صورت گرفته و تبدیل دانش به ثروت؛ اقدامات متعددی انجام پذیرفته که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
تأسیس یک شرکت دانش بنیان با موضوع فعالیت هوش محاسباتی, فعال سازی انجمن های علمی دانشجویی( کسب مقام سوم کشوری در مسابقات دیوار خاک مسلح), تجهیز و استاندارد سازی آزمایشگاه ها( در مرحله نهایی کسب مجوز همکار استاندارد آزمایشگاه بتن, مرحله میانی کسب مجوز همکار استاندارد آزمایشگاه مکانیک خاک و مرحله نهایی کسب مجوز استاندارد دستگاه کشش میلگرد 100 تن قرار داریم)

* فعالیت های مرکز رشد ( شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی چگونه است و آیا محصولاتی به مرحله تجاری سازی رسیده و یا پروژه ای در حال انجام است؟
در حال حاضر این واحد دانشگاهی مرکز رشد مصوبی ندارد و یک برنامه کسب و کار برای تصویب به سازمان مرکزی ارائه شده و پیگیری های لازم و مربوطه در حال انجام است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی و افتتاح مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی باشیم.

* با توجه به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی, در سال جاری دستور کار و اهم فعالیت های شما چه بوده و قرار است شاهد چه اتفاقات خوب و مثبتی در حوزه کاری شما باشیم؟
تجهیز و تکمیل آزمایشگاه های آموزشی و پژوهشی با هدف همکار استاندارد شدن تمامی آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی؛ در دستور کار ما قرار داشته و جزو اولویت های کاری ما در سال جاری است. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

* در واحد متبوع شما چه فعالیت های پژوهشی در حال انجام است و آیا فعالیت و مورد خاصی وجود دارد که از جهت انجام آن؛ در میان دانشگاه ها خاص و برند باشید؟
در میان فعالیت های خاص پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی می توان به فعالیت آزمایشگاه بتن برای دانشجویان رشته های مهندسی در مقطع تحصیلات تکمیلی اشاره کرد ، این آزمایشگاه بسیار مجهز بوده و به عنوان یکی از مشخصه های این واحد دانشگاهی محسوب می شود.
* نظر حضرتعالی درخصوص اقدام دکتر ولایتی برای افزایش بودجه پژوهشی و تأثیر این حرکت در رشد دانشگاه و همچنین جذب نخبگان و تأثیرات آن چیست؟
دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان, نقشی انکارناپذیر در گسترش و فراگیر شدن آموزش عالی در سطح کشور داشته است. بی تردید این توسعه کمی همواره باید با رشد کیفی و تولید علم همراه باشد. لذا افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه سبب جذب افراد توانمند و تربیت نیروی انسانی متخصص و درنهایت تبدیل علم به فناوری خواهد شد. از سوی دیگر کشف استعدادها و جذب نخبگان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و به کارگیری آنان در امر آموزش و پژوهش؛ سبب ماندگاری این فرهیختگان در کشور و انجام پژوهش های هدفمند و کاربردی شده و می تواند دانشگاه را به عنوان یک برند آموزشی و پژوهشی به جوانان این مرز و بوم معرفی کند.

* فعالیت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی را در حوزه پژوهش چگونه ارزیابی می کنید؟
باتوجه به روند اطلاع رسانی و بارز شدن مشخصه های پژوهش و نظر به رفع نیازهای جامعه و دانشگاه که در گرو عملیاتی شدن علم و دانش است، فعالیت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حوزه پژوهش از روند رو به رشدی برخوردار بوده و نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است. با این وجود باید به این نکته نیز توجه داشت که نیاز به تلاش و فعالیت بیشتر در زمینه پژوهش احساس می شود. بر همین اساس نشست های متعددی در دانشگاه انزلی برگزار و در این نشست ها لزوم انجام فعالیت های پژوهشی تبیین گردید. همچنین در این نشست ها پژوهشگران برتر دانشگاه معرفی گردیده و از آنها تقدیر به عمل آمد که از جمله آنان می توان به یکی از اعضای هیات علمی با مرتبه علمی استادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی که اخیرا مقاله وی در یکی از مجلات نیچر به چاپ رسیده ، اشاره کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی درسال 1379 تاسیس و در حال حاضر با حدود 4000 دانشجو و 91 عضو هیات علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود