Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@08:00:15 GMT

جای خالی نظارت بر بازار پوشاک

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۳۳۶۲

جای خالی نظارت بر بازار پوشاک

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، فائزه مصلحی درباره اینکه مدل های کنونی مانتو در کشور روز به روز از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور می شود و مانتوهایی بدون دکمه، دوخت و بدن نما در بازار، افزود: باید ادعا کرد که مدل های کنونی مانتو در بازار کشور، روز به روز ما را فرهنگ ایرانی اسلامی دور می کنند.
وی دلیل بروز این مشکلات را ورود نکردن دستگاه های نظارتی دانست و گفت: راهکارهای قانون عفاف و حجاب سال هاست که مصوب شده و خاک می خورد، اگرچه در این قانون شرح وظیفه هر دستگاهی هم مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصلحی ادامه داد: متاسفانه ما قوانین بسیار خوبی داریم اما عزم جدی برای اجرای آنها وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در کارگروه مد و لباس اقدامی برای جلوگیری از این مشکلات در بازار پوشاک کشور صورت نمی گیرد، گفت: ما در بحث نظارت مشکل داریم و به طور قطع در این زمینه مافیایی وجود دارد و منافع خودش را در همین موضوع می بیند که مانتوهای بسیار ارزان عرضه و با این شرایط کنونی به بازار وارد می کنند.
قائم مقام مدیرکل امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه با این اقدام آنها سطح توقع جامعه بانوان تنزل داده می شود،گفت: با توجه به تغییر ذائقه ها و سلیقه ها، آنچه عرضه می شود خریداری و شرایط به گونه ای شده که زنان هم از این موارد استقبال می کنند.

مدل های کنونی مانتو در کشور روز به روز از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور می شود و مانتوهایی بدون دکمه، دوخت و بدن نما در بازاربیشتر می شود و باید ادعا کرد که مدل های کنونی مانتو در بازار کشور، روز به روز ما را فرهنگ ایرانی اسلامی دور می کنند


وی درباره کمبود مانتوهای اداری مناسب در بازار پوشاک نیز افزود: من به عنوان یک بانو برای خرید مانتو به فروشگاه ها که مراجعه می کنم به طور معمول همیشه دست خالی برمی گردم و حتی اگر بخواهیم تنوع سلیقه ها را بگوییم پس سلیقه ما کجای بازار قرار دارد؟
وی با طرح این سوال که آیا بازار پوشاک نباید سلیقه ما را پاسخگو باشد؟ گفت: این نشان می دهد که بحث چیز دیگری است و متاسفانه بازار پوشاک ما می خواهد تغییر ذائقه و سلیقه را در میان بانوان ایجاد کند و آن هم به صورت تحمیلی برای بانوان است.
وی گفت: متاسفانه اکنون جای دستگاه های نظارتی در بازار پوشاک خیلی خالی است به همین منظور دستگاه های نظارتی باید به این مقوله وارد شوند چون به طور یقین در آینده مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

703

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، مولدسازی دارایی‌های دولت را یکی از سیاست‌های اقتصادی کنونی ومتولید آن را اداره‌های اقتصاد و دارایی در استان‌ها دانست و گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت بهترین شیوه تامین مالی غیر تورمی و غیر رکودی در شرایط کنونی است.
ناصر یارمحمدیان افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد دولت به عنوان درآمد‌های استانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تامین بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از این محل در کشور پیش بینی شده که سهم استان اصفهان نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همکاران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این سهم را در استان محقق کنیم و مازاد درآمد هم بوجود آوریم.

طرح مُولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد که بر اساس آن دولت باید اموال بلا استفاده، رها شده یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایینی دارد، و استفاده مطلوبی از آنها نمی‌شود را شناسایی و بهینه‌سازی کند.

دیگر خبرها

  • قلک پورشه خالی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن