Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از شورای عالی قرآن، مرحله آزمون تلاوت و مصاحبه ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در بخش مدرسان روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور شرکت کنندگان در سطوح یک تا چهار و در گرایش‌های مختلف از سراسر کشور برگزار شد.
شرکت کنندگان با حضور در شورای عالی قرآن در ابتدا توسط داوران و اساتید مورد ارزیابی و مصاحبه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان باید به سوالاتی که در آیین نامه مشخص شده، پاسخ می دادند و سپس در مواردی که تبحر بیشتری داشتند، به انتخاب خود با روش های مختلف به تدریس می‌پرداختند. شرکت کننده ای که حدنصاب لازم را در بخش مصاحبه و تدریس کسب می‌کرد برای ضبط تلاوت تحقیق و ترتیل در استودیوی شورای عالی قرآن حضور می‌یافت.
داوری این بخش را غلامرضا شاه میوه، مهدی دغاغله، محمد بنیادی، سیدجواد سادات فاطمی، سید مهدی سیف، حمیدرضا مستفید و محمدحسین فریدونی به ‌عهده داشتند.
بر اساس این گزارش 56 نفر در آزمون مصاحبه و تلاوت ششمین دوره ارزیابی در بخش مدرسان شرکت کردند که 32 نفر از این افراد را خواهران تشکیل می دادند.
آزمون تلاوت و مصاحبه ششمین دوره طرح ارزیابی در بخش قاریان نیز هفته گذشته با حضور110 شرکت کننده در روزهای 14 تا 16 تیرماه برگزار شد که داوری و ارزیابی این تلاوت ها در روزهای 28 تا 30 تیر ماه با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا ششمین دوره ارزیابی و اعطای گواهی نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از 15 دی ماه سال گذشته آغاز شد که در اولین مرحله شرکت کنندگان ضمن ثبت نام، نمونه ای از قرائت خود را به دبیرخانه ارسال کردند و اکنون مرحله دوم را پشت سر می گذارند و آزمون کتبی نیز در آبان ماه برگزار خواهد شد.
سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن معتقد است برگزاری طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن گامی در راستای استحکام جریان قرآنی کشور و هدایت آن به سوی بلوغ و کمال واقعی است.
سرابی گفت: تمامی امتحان ها و ضوابط دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن به عنوان عوامل تربیت یک استاد قرآنی محسوب می شود و این دوره در واقع مسیر رشد و کمال علمی و فنی یک قاری قرآن را ترسیم می کند تا قاریان قرآن بدانند برای رسیدن به درجه استادی باید چه توانمندی ها و دانشی را کسب کنند.
دبیر شورای ارزیابی و اعطای گواهی نامه به قاریان و مدرسان قرآن افزود: البته برخی قاریان در میان مردم از جایگاهی به عنوان قاری بین المللی برخوردارند و هنوز بسیاری از مردم با این دوره آشنا نیستند در حالی که یک قاری محبوب ممکن است با معیارهای این طرح به عنوان استاد شناخته نشود.
وی از وجود دوگانگی در جامعه قرآنی سخن گفت و اظهار داشت: برخی افراد مسیر مسابقات قرآنی را طی می کنند و بعضی نیز در مسیر دوره های ارزیابی قاریان و مدرسان قرار می گیرند که با تدبیر شورای ارزیابی و آموزشی شورای عالی قرآن تلاش می کنیم تا با ارتقاء قاریان ممتاز، این دو مسیر را یکی کنیم.
محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن نیز با مقایسه مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم گفت: قاریانی که در دوره ارزیابی شرکت می کنند به سطوح و درجات جامع دست پیدا می کنند.
وی افزود: قاریانی که در یکی از درجات طرح شرکت می کنند، از نظر فنی، محتوایی و علمی به سطوح و درجات جامع تری نسبت به مسابقات بین المللی قرآن دست پیدا می کنند.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد