Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

محمد حاج‌زاده، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۰» که امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، گفت: جشنوارهٔ تیتر۱۰ بین نشریات سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار شد و الحمدلله امسال با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که انجام شد، تعداد آثاری که به جشنواره ارسال شده، زیاد است و مشارکت دانشجویی بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد حواشی این جشنواره اظهار داشت: بحثی که مورد اعتراض واقع شدهمسئله داوری‌های جشنواره است. داوری آثار در مرحلهٔ سوم خیلی طولانی شد، وگرنه قرار بود اختتامیه خیلی زود‌تر برگزار شود. البته دکتر فراهانی به هزینه‌های بالای داوری جشنواره اشاره کرد و احتمالا یکی از عوامل عقب افتادن اختتامیه، همین موضوع باشد.


عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت با انتقاد از نحوهٔ برگزاری اختتامیه جشنواره و انتخابات خانه نشریات گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت نشست سالانه نشریات دانشجویی‌ را معمولا تابستان هر سال برگزار می‌کند، مسئولان می‌خواهند اختتامیه جشنواره تیتر۱۰، نشست سالانه فعالان نشریات دانشجویی، انتخابات خانه نشریات و انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات را همزمان در مردادماه برگزار کنند و این فشردگی برنامه‌ها محل اشکال است.


وی ادامه داد: انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات هم که باید در اسفند ماه سال گذشته برگزار می‌شد، حدود شش ماه به تاخیر افتاده است.


حاج‌زاده با اشاره به سابقهٔ تاسیس خانه نشریات وزارت بهداشت گفت: سال ۹۴ پیشنهاد خانه نشریات توسط اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت ارائه شد و در نشست فعالین نشریات، انتخابات و رای گیری انجام دادند و افرادی را به عنوان نماینده معرفی کردند. این اتفاق اعتراضات گسترده‌ای را توسط دانشجویان در پی داشت، چرا که کسی از قبل اطلاعی نداشت و در روز برنامه، نحوه انتخابات و ویژگی‌های کاندیدا‌ها اعلام شد.


نماینده مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله عدم وجود دستور العمل قانونی برای خانه نشریات است؛ شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی درباره خانه نشریات وزارت بهداشت مصوبه‌ای نداشته است و عملا جایگاه قانونی این تشکیلات مورد سوال است. امسال هم مجددا این اتفاق افتاد. ما در گذشته نامه نگاری کرده بودیم که موضوعخانه نشریات، اساسنامه و انتخاباترا در شورای مرکزی ناظر بر نشریات مطرح کنند، ولی متاسفانه توجه نکردند.

حاج‌زاده در ادامه با انتقاد از شفاف نبودن قوانین، به مشکلات پیش آمده در انتخابات‌های گذشتهاشاره کرد و گفت: سال گذشته فردی در انتخابات شرکت کرد کهحکم توقیف چهار و نیم ماهه نشریه‌‌اشدر شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت صادر شده بود.


وی در پایان تصریح کرد: در دور اول خانه نشریات عملا اتفاق خاصی نیفتاد و در دور دوم هم، منتظر گزارش عملکردشان هستیم، ولی می‌دانیم در دور دوم هم احتمالا اتفاق خاصی نیفتاده است. با توجه به شرایط امیدواریم که انتخابات خانه نشریات ،مهندسی نشود و از این انتخابات به نفع دو قطبی سازی در فضای دانشجویی استفاده نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی از نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات حوزه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد و گفت: ۲۸۷ شعبه أخذ رأی در این دوره فعال خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام مهدی یعقوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات 11 اسفند پارسال که مربوط به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود، در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت‌های شورای نگهبان افزود: در این انتخابات نیز شورای نگهبان حضور فعال دارد و با تخلفات برخورد می‌شود تا سلامت انتخابات حفظ شود. در مرحله اول انتخابات تخلفاتی گزارش شد که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین بود و عمدتا در حوزه تبلیغات بوده است و برخی از گزارشات نیز در دیگر حوزه‌ها ثبت شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: صحت انتخابات استان در اولین مرحله از اعلام صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابات کشور اعلام شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشیده شده است گفت: طبق قانون اگر نامزد‌ها نتوانستند یک پنجم کل آرا را کسب کنند به اندازه 2 برابر کرسی مجلس، نامزد‌های دارای بیشترین رأی به دور دوم راه پیدا می‌کنند، اما در انتخابات میان دوره‌ای مجلس و همچنین در مرحله دوم انتخابات، کسب یک پنجم آرا مطرح نیست و فردی که بیشترین رأی را کسب کند، به مجلس راه می‌یابد. 287 شعبه أخذ رأی در دومین مرحله از انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود که 188 شعبه مربوط به بیرجند، 56 شعبه مربوط به درمیان و در خوسف 43 شعبه فعال خواهند بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شبکه نظارت بر انتخابات در کشور مردمی است و افراد آموزش دیده هستند و افراد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها اقدام کنند. ممکن است برخی از ناظرین مرحله اول نتوانند در مرحله دوم حضور پیدا کنند که امر تغییر و جابجایی صورت می‌گیرد و آموزش اغلب افراد در انتخابات 11 اسفند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد واجدین شرایط رأی‌دهی استان در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف هستند، گفت: 990 نفر در شبکه نظارت بر انتخابات حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی عنوان کرد: شرط اصلی رأی دادن داشتن 18 سال تمام است که افراد متولد 21 اردیبهشت سال 1385 به قبل می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند؛ همچنین افرادی که در دور قبل در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف شرکت کرده‌اند و افرادی که در دور قبل رأی نداده‌اند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، اما سایر افراد نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

یعقوبی اظهار داشت: اطلاعات رأی دهندگان در دستگاه‌های احراز هویت ثبت است و با مدارکی چون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت نظام وظیفه می‌توان رأی داد. در این مرحله، دستگاه‌های احراز هویت دارای ماژول اثر انگشت نیز فعال خواهند بود و به احتمال زیاد، انطباق کدملی با اثر انگشت نیز انجام خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دومین استان دارای بیشترین مشارکت در انتخابات 11 اسفند بوده است، گفت: باید با همکاری مردم و حامیان نامزدها، رعایت قانون صورت بگیرد تا انتخابات سالمی داشته باشیم. با توجه به شناختی که از نامزد‌ها وجود دارد، انتظار می‌رود تخلفات حداقلی باشد و به صفر برسد.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس