Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@11:31:35 GMT

همسر شهید مدافع حرم: نه صدقه می‌پذیریم نه ترحم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۴۷۳۸

صراط: ما نه صدقه می‌پذیریم، نه ترحم طلب می‌کنیم، حق ما یک محمل است که با چوبش سر بشکنیم و یک منبر که فرازش خطبه بخوانیم...

به گزارش فارس، شهید می‌شوی و اهل و عیال را می‌سپاری به امون خدا. و چه جایی مطمئن تر از امون خدا؟! اما خوب دوستان و اقوام و آشنایان هم چند روزی دور و بر خانواده ات را می‌گیرند و کنارشان برایت اشک می‌ریزند اما می‌دانی؟! خاک سرد است حتی اگر شهید باشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز که بگذرد و آب ها از آسیاب بیافتد همه می‌روند پی زندگی خود و دیگر یادشان می‌رود در گوشه و کنار این شهر هستند فرزندانی که هنوز خاک مزار پدر و نبودش برایشان سرد نشده.

آنچه می‌خوانید دست نوشته ای است از همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی که سال گذشته در منطقه خان طومان سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

بسم‌الله

یکم:

میثم: می‌بینی بابا... می‌بینی؟ تو این غارم نمی‌ذارن تنها باشیم! دیر اومدی رفیق سیدمیرزا، دیر اومدی رفیق بابا، اینقدر خودتون رو مشغول کردید که بزرگ شدن ماها رو ندیدید...

حیدر: اون سیدمیرزایی که ما می‌شناختیم خیلی می‌بخشید...

بادیگارد/ ابراهیم حاتمی‌کیا

دوم:

چقدر این صحنه به چشمم آشناست...

بند پوتینش را بست، کوله را هم به دوشش انداخت،‌سر من و روی بچه‌ها را بوسید، آنقدر سریع دور شد که اشک چشمم فرصت سقوط هم پیدا نکرد.

یادم رفت بپرسم «که برمی‌گردی؟» یادم آمد این صحنه را در روضه‌ها دیده بودم. حسین بر ذوالجناح نشسته بود و اطفال دور مرکبش.

برمی‌گردی؟

سوم:

بچه‌های محمد زود بزرگ می‌شوند مثل گلی که در نور آفتاب زود قد می‌کشد تا خودش را به آن برساند. دیده‌ای؟

گل‌های سایه‌نشین،‌ ساقه‌های بلندی دارد مثل بخت این بچه‌ها...

نمی‌دانم دوستان و همرزمان محمد متوجه این قدکشیدن می‌شوند یا نه، ولی دیر نیست روزی که لبان بچه‌های محمد هم به گلایه باز شود... بچه‌ها که بزرگ شوند خیلی‌ها را ریز می‌بینند!

چهارم:

هر شهیدی کربلایی دارد که خاک آن کربلا تشنه خون اوست و زمان انتظار می‌کشد تا پای آن شهید به آن کربلا رسد و آنگاه خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست...

من نمی‌گویم، آوینی می‌گوید،‌حالا تو فرض کن هر کربلا یک شام بلایی دارد که سهم عیال و اطفال اوست. ما نه صدقه می‌پذیریم، نه ترحم طلب می‌کنیم، حق ما یک محمل است که با چوبش سر بشکنیم و یک منبر که فرازش خطبه بخوانیم...

یا اشبه الرجال و لارجال!

بچه‌های محمد دارند بزرگ می‌شوند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود

پیکر مطهر بسیجی شهید رنجنوش که از طریق انجام آزمایشات DNA شناسایی شد روز شنبه در همدان تشییع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شهید تازه شناسایی شده حاج محمد رنجنوش متولد یکم فروردین‌ماه 1340 از روستای کبودراهنگ است. این شهید والامقام در تاریخ 12 اسفندماه 1365 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزندپسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین به وطن بازگشت و از طریق انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

پیکر گلگون کفن شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • شش دانگ حواس حردانی به محمد نادری
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای