Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: برخی از عناوین در این دائره‌المعارف از قلم افتاده و برخی دیگر نیاز به مدخل مکمل دارد.

به گزارش بی‌باک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، سومین جلسه شورای عالی علمی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در سال جاری با موضوع گزارش عملکرد این مرکز در خرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه با حضور کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و اعضای شورای عالی علمی مرکز شامل سیدصادق سجادی، سیدعلی آل‌داود، غلامحسین ابراهیمی دینانی، عباس انواری، حسن انوری، احمد پاکتچی، محمود جعفری دهقی، مسعود جلالی مقدم، حجهه‌الاسلام محمدجواد حجتی‌کرمانی، محمد خاکی، اصغر دادبه، مهدی رفیع، روزبه زرین‌کوب، محمدحسن سمسار، سیدجواد طباطبائی، یدالله غلامی، عنایت‌الله فاتحی‌نژاد، سیدبابک فرزانه، یونس کرامتی، سیدفتح الله مجتبائی، علی میر انصاری، علی همدانی و فاطمه لاجوردی تشکیل شد.

در ابتدای این نشست کاظم موسوی بجنوردی از اهداء دو کتابخانه به کتابخانه مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی خبر داد.

در ادامه محمد خاکی مشاور عالی بخش ویرایش و چاپمرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، طی گزارشی، فعالیت این مرکز را در خرداد ۱۳۹۶ به اطلاع حاضرین در جلسه رساند که بر اساس این گزارش، در این ماه، ۲۱ مقاله در ۵۴۶ صفحه تألیف و ۱۴ مقاله در ۳۶۸ صفحه ویرایش شده است.

در ادامه جلسه ضمن تبادل نظر درباره مداخل گوناگون، بجنوردی درباره مدخل سلفی‌گری گفت: ما در دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برای سلفی‌گری باید مقاله‌ای بنویسیم که برای تمام دانشگاه‌ها در سراسر جهان، محققین و پژوهشگران مرجع باشد.

وی در توضیح آنچه که در ذیل دائره‌المعارف بزرگ اسلامی می‌آید، گفت: برخی از عناوین در دائره‌المعارف از قلم افتاده است و برخی دیگر نیاز به مدخل مکمل دارد. بعضی از مقالات ضعیف است و بایست تجدید تألیف شود. همچنین پاره‌ای از مداخل ارجاعی جا افتاده است و باید اضافه شود.

رئیس مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی همچنین گفت: در ابتدا هدف ما این بود که هرگاه ذیل، به یک جلد رسید، آن را منتشر کنیم اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که ذیل را به صورت جزوه منتشر کنیم. نظر من این است که باید از دائره‌المعارف مانند موجودی زنده نگهداری کنیم. ویرایش اول مانند چکنویس است و دائره‌المعارف باید به تدریج به تکامل برسد.

بر اساس همین گزارش، از دیگر مطالبی که در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، تصمیم گیری برای برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره جهان ایرانی و هویت ایرانی بود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد

آفتاب‌‌نیوز :

در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز (۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

براساس این اطلاعیه، از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد؛ در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات