Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستور آملی لاریجانی برای تسریع در رسیدگی به پرونده آتنا اصلانی، دومین سالگرد برجام، انتقاد آشنا از سهم خواهی‌های جریان‌های سیاسی برای دولت دوازدهم، بازندگان اصلی آزادسازی موصل به روایت بروجردی، ارزیابی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، انتقال نتایج مذاکرات پوتین و ترامپ در مورد سوریه به مقامات تهران، توصیه ایران به دولتمردان جدید آمریکا، آسیب‌شناسی انتخابات ۹۶، رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به جلوگیری از درگیری با ایران در خلیج فارس، تسلیت شخصیت‌های سیاسی در پی درگذشت مریم میرزاخانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و چهارم تیر ماه ۱۳۹۶ است.

دومین سالگرد حصول برجام

رییس جمهور در سالگرد توافق هسته‌ای در با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود یادآور شد: بدون جنگ و حتی یک ساعت اجرای آن قطعنامه‌ها، توانستیم با دیپلماسی و برجام همه ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و ۱۲ قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین تحریم های ضمیمه شده را یکجا لغو کنیم.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دومین سالگرد حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را یک دستاورد دیپلماتیک چشمگیر توصیف کرد و گفت که توافق هسته ای ثابت کرد دیپلماسی نتیجه بخش است. وی ضمن افتخار آمیز نامیدن این توافق مدعی شد که با برجام راه‌های منتهی به ساخت بمب اتمی به روی ایران بسته شد، از این رو جهان به جایی امن‌تر تبدیل شده است. جن ساکی سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا نیز در زمان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ نیز در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان منتشر شده است با بیان اینکه برجام توافقی موفقیت آمیز برای دیپلماسی مدرن است نوشت: برجام را یکی از موفقیت آمیز ترین توافق ها در دیپلماسی مدرن توصیف کرد و گفت که ادامه رهبری آمریکا در جهان از طریق تداوم تعهد این کشور به توافق هسته ای ممکن خواهد بود. نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای به همین مناسبت به تکرار ادعاهای ساختگی و مغرضانه غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای گذشته کشورمان پرداخت. وی تاکید کرد: برجام یک آزمون قدرتمند برای قدرت دیپلماسی آمریکاست.

همچنین نشریه آتلانتیک نیز به مناسبت دومین سالگرد حصول توافق هسته ای در یادداشتی با تاکید بر اینکه حامیان توافق باید نسبت به تحریم هایی که برای نابود کردن آن طراحی شده اند، هوشیار باشند، نوشت: اگرچه توافق هسته‌ای کامل نیست، کاری که می بایست انجام می داد را انجام داده است در حالی که گزینه بهتری نیز برای آن وجود ندارد. وزارت امور خارجه آلمان بر لزوم اجرای کامل توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: آلمان خواهان اجرای بدون قید و شرط برجام به نفع تمام طرف‌های این توافق است. فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در تهران نیز در صفحه توییتر این سفارت از پایبندی کشورش به اجرای برجام خبر داد.

***

محمد کاظمی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان اختلافات داخلی را در جلسات خود مطرح کنند ابراز عقیده کرد: در شرایطی که فضای انتقاد سازنده باز است و اظهار نظر آزاد وجود دارد، تخریب اصلا کارساز نیست.

پرسشنامه‌های مربوط به ارزیابی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بین نمایندگان استانی تقسیم شده و قرار است در اختیار نخبگان و صاحب نظران نیز قرار بگیرد. در جریان نشست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با شوراهای اصلاح طلبان استان‌ها، پرسشنامه مربوط به ارزیابی عملکرد شورای عالی در بین نمایندگان استانی شورای عالی توزیع شد تا آنها با تکثیر آن در استان‌های متبوع خود نسبت به چگونگی عملکرد شورای عالی اظهارنظر کنند.

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن آسیب‌شناسی انتخابات ۹۶ به تحلیلی درباره دلایل عدم موفقیت اصولگرایان پرداخت و گفت: نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود. دهقان با بیان اینکه دیدار تتلو با رییسی منجر به ریزش رای شد، افزود: دیدار تتلو با رییسی کار غلط و حتی بدی بود که بسیاری از افراد را در انتخابات به تردید انداخت.

حاشیه هایی در رابطه با کابینه دوازدهم

تاجگردون گمانه‌زنی‌ها برای حضورش در کابینه دوازدهم را رد کرد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیدر صفحه اینستاگرام خود با رد گمانه‌زنی‌ها برای حضورش در کابینه دوازدهم به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نیروهای ارزشمند و صالح برای خدمت در دولت بسیارند.

محسن سرخو، عضوحزب اسلامی کار در ارتباط با بایدهای تشکیل کابینه دوازدهم اظهار کرد: رییس جمهور موظف است تا در خصوص برنامه‌هایی که به مردم وعده داده است پاسخگو باشد، لذا برای رسیدن به چنین جایگاهی باید از سهم‌خواهی‌ها دوری کند. به طور کلی سهم‌خواهی از کابینه و رییس جمهور مفهومی ندارد.

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز، لزوم تغییر در کابینه دولت دوازدهم را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اعلام نظر درباره کابینه به معنای سهم‌خواهی نیست بلکه به معنای مشاوره دادن در امور کشور است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با انتشار توییتی از سهم‌ خواهی های جریان‌های سیاسی برای دولت دوازدهم انتقاد کرد. متن این توییت به شرح زیر است: درست است که گفتمان از جنس سهم‌خواهی نیست، اما امان از سهم‌خواهی‌های افراد به اسم جریان.

***

رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور خواستار ارائه گزارش سه‌ماهه دولت از اجرای برنامه ششم شد. محمد خدابخشی اظهار کرد: طبق بند ب ماده ۱۲۱ برنامه ششم، سازمان برنامه موظف است گزارش‌های سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه را درباره اجرای قانون برنامه ششم به مجلس تقدیم کند که با توجه به گذشت سه ماه از آغاز سال ۹۶ دولت باید در زمینه اجرای قانون برنامه ششم به مجلس گزارش می‌داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آزادی موصل بلندترین گام در طول چند سال گذشته بحران تروریستی عراق بود» گفت که آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و اروپایی‌اش بزرگترین بازنده در آزادی موصل بودند. علاءالدین بروجردی گفت: در این تحولات آمریکا و هم پیمانانش بازنده میدان بودند. وی توضیح داد: طراحی آمریکا و همپیمانانش تجزیه عراق و بعد شکل گیری حکومت اسلامی عراق و شام یا همان داعش بود تا سیاست‌های آنها اجرایی شود. اما داعش به درک واصل شد و شکست خورد که شکست داعش به معنای شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در دیدار با برخی مسئولان عراقی گفت:افتخار می‌کنیم که در جنگ با داعش از عراق حمایت کردیم. ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: به فضل خون جوانان ایرانی و عراقی که در راه مبارزه با گروهک تروریستی داعش ریخته شد، روابط میان دو کشور ایران و عراق محکم‌تر شد.

در سفر نماینده ویژه پوتین در امور سوریه به ایران نتایج مذاکرات پوتین و ترامپ در مورد سوریه به مقامات تهران منتقل میشود. در حالی که هفته گذشته با سفر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به تهران مذاکرات برجامی مورد بررسی قرار گرفت، روز شنبه الکساندر لاورنتیف دیگر مقام روسی به تهران آمده و قرار است در ارتباط با آخرین تحولات منطقه و بحران سوریه با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی داشته باشد. در همین ارتباط «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولتمردان جدید آمریکا از گذشته عبرت بگیرند و تنها با زبان تکریم و احترام با ملت ایران سخن گویند. بهرام قاسمی، در واکنش به اظهارات نسنجیده رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در سفر به پاریس گفت: ظاهرا مشاورین ایشان هنوز در فضای وهم آلود گذشته سیر می کنند و آن گونه که در آن دوران نیز از واقعیات و بدیهیات ابتدایی بی خبر بودند، هم اکنون نیز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقب هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا به جلوگیری از درگیری با ایران در خلیج فارس رای مثبت داد. مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با تصویب اصلاحیه قانون اختیارات دفاع ملی از پنتاگون خواستند تا ایجاد کانال‌های ارتباطی با ایران را برای جلوگیری از رویارویی‌های اتفاقی با نیروهای ایران در آب‌های خلیج فارس مورد بررسی قرار دهد.

دبیرکل دبیرخانه دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به اقدام رژیم غاصب صهیونیستی در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی گفت که تنها راه نیل به حقوق ملت فلسطین، مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس است. امیرعبداللهیان تا کید کرد: مسلمانان در مقابله با تحرکات ضدبشری رژیم صهیونیستی متحد شوند.

در پی درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی، تعدادی از نمایندگان مجلس و شخصیتهای سیاسی در پیام‌هایی جداگانه این ضایعه را به جامعه علمی کشور تسلیت گفتند.

احمد تویسرکانی، معاون قوه قضاییه پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره‌برداری از ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک منطقه دو شهرستان کرمان اجرای طرح کاداستر را یکی از موارد مهم در تکمیل زیرساخت های کشور دانست و بیان کرد: در سال گذشته براساس برنامه ریزی ها باید ۲۰ درصد این طرح اجرایی می شد که خوشبختانه از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم به گونه ای که ۳۵ درصد طرح کاداستر اجرایی شد.

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه در پیامی خطاب به رئیس کل دادگستری استان اردبیل خواستار رسیدگی فوری به پرونده آتنا اصلانی شد.

فرهاد تجری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه تامین حقوق آزادی‌های مشروع مردم را نهادینه کند، گفت:شاید تنها ارگانی که به موجب قانون اساسی مخاطب تامین حقوق مشروع مردم است و به نحوی ناظر بر اجرای قوانین متعددی است که تامین کننده حقوق مردم است، قوه قضاییه است که ناظر بر حسن اجرای قوانین بوده و وظیفه و رسالتش به عنوان محکمه قضایی نظام اسلامی حفظ کرامت انسان‌ها و حقوق آن‌ها و رعایت حقوق اجتماعی و فردی افراد است.

یک حقوقدان با اشاره به «اجباری شدن وکالت»، «بیمه کردن وکالت»، «امنیت وکلا»، «بازنشستگی وکلا» و ... خواستار اصلاح و بازنگری در قوانین مربوط به وکالت شد. علی نجفی‌توانا در خصوص اینکه در چه مواردی قانون وکالت نیاز به اصلاح دارد؟ اظهار کرد: قوانین بشری دچار یک حالت تحول دایمی هستند، زیرا با توجه به سرعت فناوری نیازهای جامعه تغییر یافته و ارزش‌ها و ضد ارزش‌های جدیدی به وجود می آید؛ لذا برای تنظیم و تلفیق روابط بشر با عنایت به پیچیدگی غیرمنتظره آن در سال‌های اخیر همانند تمام کشورهای جهان، قوانین کشور ما در تمام زمینه‌ها بعد از مدتی نیاز به بازنگری دارند. بد نیست بدانیم که این ضرورت حتی در مقررات مربوط به مجازات اسلامی در بخش قصاص، دیات و حدود نیز مجرا بوده است.

عبدالصمد خرم آبادی با بیان اینکه همکاری تلگرام با وزارت ارتباطات درباره انسداد محتوای مجرمانه تقریبا مساوی است با هیچ، گفت:فقط در صورتی که ما بتوانیم بدون وابستگی به تلگرام و اینستاگرام فضای مجازی کشور را اداره کنیم عزت و منافع ملی و امنیت ما حفظ خواهد شد. دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: اگر تلگرام سرورهای خود را به ایران بیاورد و اجازه اعمال حاکمیت به مقامات قانونی ایران ندهد این یک نوع کاپیتالاسیون است که نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجبات خفت و خواری کشور در فضای مجازی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهدشتی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط شد.

وی اضافه کرد: فیلم‌های تبلیغاتی شامل برنامه ۲۰ دقیقه‌ای نامزدهای دور دوم انتخابات از پنجشنبه همزمان با آغاز مهلت تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات انجام داد.

به گزارش مهر، در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت ۴ نامزد برای ۲ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089821

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند