Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:21:20 GMT

بازگشت به کار 500 کارگر اخراجی نساجی بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۵۶۶۸

بازگشت به کار 500 کارگر اخراجی نساجی بروجرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازگشت به کار 500 کارگر اخراجی نساجی بروجرد خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی آشتاب در همایش تکریم کارفرمایان و کارآفرینان،با اشاره به اخراج 500 نفر از کارگران نساجی بروجرد، اضافه کرد: بیمه بیکاری به آنها پرداخت شد و در حال حاضر در حال بازگشت به کار هستند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: 50 درصد اختلافات کارگر و کارفرما در لرستان به سازش ختم می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به عنوان یک ابزار کمکی و حمایتی برای فعالیت اقتصادی استفاده می‎شود، بیان کرد: در سند اشتغال امسال افق برای سرمایه‎گذاری 6409 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده تا زمینه اشتغال 25 هزار نفر فراهم شود.اشتغال یکی از شاخص‎های کارآفرینی است و با شناسایی بازار هدف می‏‌تواند زمینه قطع وابستگی کشور و زمینه درآمد را فراهم کند.

آشتاب اظهار کرد: باید نگاه کارفرمایان توسعه‎ای باشد که اثرات زیادی دارد؛ مبارزه با آسیب‎های اجتماعی، رفع فقر، پیوند بین دانشگاه و صنعت جذب فارغ التحصیلان بازار کار از اثرات آن است.

وی بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری نوید بخش است و با توان علمی و ظرفیت انسانی می‌توانیم در کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم و مرکز آمار نیز آن را تایید می‎کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز از ویزیت 2 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مراکز تامین اجتماعی لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امین بهاروند در مراسم همایش همایش تکریم کارفرمایان و کارآفرینان، اظهار کرد: کار کارآفرینان ارزشمند است اگر یک نفر از استان به هر صورتی مشغول به کار شود عبادتی ستودنی است.

وی افزود: در چهار سال گذشته پیشرفت خوبی در راستای تامین تجهیزات پزشکی داشته‎ایم و به جایی رسیده‌ایم که در 12 مرکز استان تجهیزات پزشکی کامل شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان اضافه کرد: طی سال گذشته در زمینه خرید تجهیزات پزشکی در استان رشد مطلوبی داشتیم به‎طوری‎ ‎ که در مدت زمان یاد شده به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای مراکز استان خریداری شد.

بهاروند با اشاره به نوسازی تجهیزات پزشکی مراکز تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: دستگاه «سی تی اسکن» تامین اجتماعی خرم‎آباد که ۲۵ سال از عمر آن می‎گذشت با اقدامات صورت گرفته به ‎روزرسانی شد.

وی اضافه کرد: 2 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مراکز تامین اجتماعی لرستان طی سال گذشته ویزیت شدند؛ ۲۷ هزار نفر نیز بستری شده‎اند که از مجموع افراد آنها 1۷ هزار نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان اظهار کرد: ویزیت بیماران در مراکز تامین اجتماعی لرستان در سال ۹۵، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.

بهاروند با اشاره به آی تی، تصریح کرد: دو تا کار بسیار مهمی در حال انجام است که حذف دفترچه کاربزرگی بوده و نیاز ضروری است که کارت سلامت برای بیماران صادر و دفترچه حذف شود.


وی با اشاره به کارت سلامت، اضافه کرد: سوابق بیماری افراد در حال ثبت است که پزشک براساس این سوابق بیمار را درمان می‎کند. دراین راستا بیمار حتی با مراجعه به پزشک خارج از استان با دادن کدملی می‎توانداطلاعات درمانی اش را ببیندو براساس آن بیمار را درمان کند.در همه مراکز در سطح استان مراجعه به مرکز درمانی تامین اجتماعی نیازی به دفترچه بیمه نیست و فرد با کد ملی می‎تواند نوبت ثبت کند و درمانش انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

استاندار یزد هم با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

مهران فاطمی در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

وی درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

دیگر خبرها

  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • بازگشت مدافع چپ جنجالی به شهر آرزوها
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟