Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:17:02 GMT

طرح دادگاه درمان‌مدار در البرز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۵۶۷۰

مدیر کل بهزیستی البرز از اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار در استان برای بیماران معتاد خبر داد.

داریوش بیات‌نژاد در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر امروز(24 تیر) اظهار کرد: هفته بهزیستی فرصت مناسبی برای ارج نهادن به تلاش صادقانه همکاران ما در بخش دولتی و خصوصی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این هفته زمینه‌ای فراهم می‌کند تا بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود و مردم از فعالیت‌های مختلف این نهاد مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات‌نژاد با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری ادامه داد: بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی از مهمترین دغدغه‌های همه مسئولان به خصوص مجموعه بهزیستی است.

وی توضیح داد: در حال حاضر آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از عمده ترین برنامه‌های بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از معلولیت است، ابراز کرد: اجباری کردن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج در کشور به خصوص استان البرز که از تنوع قومیتی برخوردار است یکی از مهمترین اقدام برای تحقق این هدف است.

بیات نژاد با اشاره به دیگر اقدامات معاونت پیشگیری بهزیستی توضیح داد: برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی، آموزش قبل و حین و بعد از ازدواج و برگزاری دوره مهارت رفتار با کودک از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

این مسئول با اشاره به انجام غربالگری بینایی و شنوایی در استان افزود: در بحث غربالگری بینایی پوشش ۹٨ درصدی داشته ایم و غرباگری شنوایی نیز با موفقیت در استان در حال انجام است.

بیات نژاد با اشاره به اقدامات معاونت پیشگیری برای پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: مسئولان درگیر با مقوله اعتیاد به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات قهری منجر به کاهش اعتیاد نخواهد شد و در این حوزه آموزش و درمان نیز باید صورت بگیرد.

بیات نژاد ادامه داد: برای تحقق این هدف قرار شده طرح دادگاه درمان‌مدار برای کاهش اعتیاد در استان اجرایی شود.

وی اضافه کرد: البرز در کنار چهار استان دیگر پایلوت اجرای طرح دادگاه درمانگر است و امید است تا دو هفته دیگر این طرح اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: در اجرای این طرح حفظ کرامت معتادان و ترویج فرهنگ کار گروهی در دستگاه‌هایی که برای کاهش اعتیاد درگیر هستند، مد نظر قرار گرفته است.

بیات نژاد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای درمان افراد زیر ۱٨ سال معتاد ابراز کرد: بهزیستی استان مرکز درمان کودکان معتاد زیر ۱٨ سال راه اندازی شده که این مرکز بعد از سیستان و بلوچستان دومین مرکزی است که در کشور با این عنوان راه‌اندازی شده است.

وی توضیح داد: علاوه بر این مرکز درمان زنان معتاد نیز در استان راه اندازی شده چون اعتیاد زنان معتاد آسیب‌های جدی‌ای به بنیان خانواده می‌زند.

بیات‌نژاد افزود: برای پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی طرح‌های مختلفی در مدارس استان اجرا می‌شود؛ چون پایه بسیاری از آسیب‌ها از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بدون شک اجرای این طرح‌ها نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان در طول سال‌های آتی خواهد داشت.

بیات‌نژاد به اقدامات بهزیستی استان در حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات این معاونت متمرکز بر نگهداری معلولان بود ولی این نگاه تغییر کرده است.

وی گفت: بهزیستی استان در حال حاضر با اجرای طرح‌هایی به نگهداری معلولان در دل خانواده هایشان تاکید می کند.

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: با اجرای این طرح مهارت‌های استقلال و خودباوری در معلولان ایجاد می‌شود.

بیات‌نژاد با اشاره به وجود مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها از نگهداری بیماران اعصاب و روان عاجز هستند و بهزیستی با ایجاد این مرکز از دغدغه خانواده‌های آنها می‌کاهد.

وی با اشاره به دیگر اقدام معاونت توانبخشی توضیح داد: پرداحت حق پرستاری از معلول در منزل یکی دیگر از اقدامات این معاونت است.

بیات‌نژاد افزود: پرداخت حق پرستاری در منزل کمکی به تامین معیشیت خانواده‌های این معلولان است.

وی گفت: بهزیستی اقدامات مناسبی در راستای افزایش تجهیزات توانبخشی داشته به طوری که اعتبار این حوزه در سال گذشته با رشد ۴۰۰ میلیونی مواجه بوده است.

مدیرکل بهزیستی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مناسب سازی معابر استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته موفق شدیم در حوزه مناسب‌سازی معابراز رتبه آخر کشور به رتبه پنجم دست برسیم.

وی افزود: در کنار شهرداری که در حوزه مناسب‌سازی معابر اقدام می‌کند بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی منازل معلولان تحت پوشش گام‌های جدی‌ای برداشته است.

بیات‌نژاد در پایان با اشاره به تعداد مددجویان تحت حمایت بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار معلول و حدود هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی