Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دستور آملي لاريجاني براي تسريع در رسيدگي به پرونده آتنا اصلاني، دومين سالگرد برجام، انتقاد آشنا از سهم خواهي‌هاي جريان‌هاي سياسي براي دولت دوازدهم، بازندگان اصلي آزادسازي موصل به روايت بروجردي، ارزيابي عملکرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان، انتقال نتايج مذاکرات پوتين و ترامپ در مورد سوريه به مقامات تهران، توصيه ايران به دولتمردان جديد آمريکا، آسيب‌شناسي انتخابات 96، راي مثبت مجلس نمايندگان آمريکا به جلوگيري از درگيري با ايران در خليج فارس، تسليت شخصيت‌هاي سياسي در پي درگذشت مريم ميرزاخاني و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز شنبه، بيست و چهارم تير ماه 1396 است.

دومين سالگرد حصول برجام

رييس جمهور در سالگرد توافق هسته‌اي در با انتشار فيلمي در صفحه اينستاگرام خود يادآور شد: بدون جنگ و حتي يک ساعت اجراي آن قطعنامه‌ها، توانستيم با ديپلماسي و برجام همه 6 قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل و 12 قطعنامه شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و همچنين تحريم هاي ضميمه شده را يکجا لغو کنيم.
در همين ارتباط جان کري، وزير امور خارجه پيشين آمريکا، توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 را يک دستاورد ديپلماتيک چشمگير توصيف کرد و گفت که توافق هسته اي ثابت کرد ديپلماسي نتيجه بخش است. وي ضمن افتخار آميز ناميدن اين توافق مدعي شد که با برجام راه‌هاي منتهي به ساخت بمب اتمي به روي ايران بسته شد، از اين رو جهان به جايي امن‌تر تبديل شده است. جن ساکي سخنگوي پيشين وزارت خارجه آمريکا در زمان مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 نيز در يادداشتي که در پايگاه اينترنتي شبکه خبري سي ان ان منتشر شده است با بيان اينکه برجام توافقي موفقيت آميز براي ديپلماسي مدرن است نوشت: برجام يکي از موفقيت آميز ترين توافق ها در ديپلماسي مدرن است که ادامه رهبري آمريکا در جهان از طريق تداوم تعهد اين کشور به توافق هسته اي ممکن خواهد بود. نانسي پلوسي، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمايندگان آمريکا نيز با انتشار بيانيه اي به همين مناسبت به تکرار ادعاهاي ساختگي و مغرضانه غرب و آمريکا عليه برنامه هسته‌اي گذشته کشورمان پرداخت و تاکيد کرد: برجام يک آزمون قدرتمند براي قدرت ديپلماسي آمريکاست.
همچنين نشريه آتلانتيک نيز به مناسبت دومين سالگرد حصول توافق هسته اي در يادداشتي با تاکيد بر اينکه حاميان توافق بايد نسبت به تحريم هايي که براي نابود کردن آن طراحي شده اند، هوشيار باشند، نوشت: اگرچه توافق هسته‌اي کامل نيست، کاري که مي بايست انجام مي داد را انجام داده است در حالي که گزينه بهتري نيز براي آن وجود ندارد. وزارت امور خارجه آلمان بر لزوم اجراي کامل توافق هسته‌اي تاکيد کرد و گفت: آلمان خواهان اجراي بدون قيد و شرط برجام به نفع تمام طرف‌هاي اين توافق است. فرانسوا سنمو، سفير فرانسه در تهران نيز در صفحه توييتر اين سفارت از پايبندي کشورش به اجراي برجام خبر داد.
***
محمد کاظمي، نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اصلاح‌طلبان اختلافات داخلي را در جلسات خود مطرح کنند ابراز عقيده کرد: در شرايطي که فضاي انتقاد سازنده باز است و اظهار نظر آزاد وجود دارد، تخريب اصلا کارساز نيست.
پرسشنامه‌هاي مربوط به ارزيابي عملکرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان در بين نمايندگان استاني تقسيم شده و قرار است در اختيار نخبگان و صاحب نظران نيز قرار بگيرد. در جريان نشست شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با شوراهاي اصلاح طلبان استان‌ها، پرسشنامه مربوط به ارزيابي عملکرد شوراي عالي در بين نمايندگان استاني شوراي عالي توزيع شد تا آنها با تکثير آن در استان‌هاي متبوع خود نسبت به چگونگي عملکرد شوراي عالي اظهارنظر کنند.
محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران و رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف، در گفت‌وگو با ايسنا ضمن آسيب‌شناسي انتخابات 96 به تحليلي درباره دلايل عدم موفقيت اصولگرايان پرداخت و ضمن اينکه نتيجه کنار رفتن قاليباف به نفع رييسي را ريختن 50 درصد از آراي او به سبد روحاني دانست و گفت: طبق نظرسنجي‌ها معتقد به ماندن آقاي قاليباف در عرصه بوديم چون احتمال راي آوري او بيشتر بود. دهقان با بيان اينکه ديدار تتلو با رييسي منجر به ريزش راي شد، افزود: ديدار تتلو با رييسي کار غلط و حتي بدي بود که بسياري از افراد را در انتخابات به ترديد انداخت.
حاشيه هايي در رابطه با کابينه دوازدهم
تاجگردون گمانه‌زني‌ها براي حضورش در کابينه دوازدهم را رد کرد. رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در صفحه اينستاگرام خود با رد گمانه‌زني‌ها براي حضورش در کابينه دوازدهم به عنوان رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: نيروهاي ارزشمند و صالح براي خدمت در دولت بسيارند.
محسن سرخو، عضوحزب اسلامي کار در ارتباط با بايدهاي تشکيل کابينه دوازدهم اظهار کرد: رييس جمهور موظف است تا در خصوص برنامه‌هايي که به مردم وعده داده است پاسخگو باشد، لذا براي رسيدن به چنين جايگاهي بايد از سهم‌خواهي‌ها دوري کند. به طور کلي سهم‌خواهي از کابينه و رييس جمهور مفهومي ندارد.
محمدعلي ابطحي، عضو مجمع روحانيون مبارز، لزوم تغيير در کابينه دولت دوازدهم را مورد تأکيد قرار داد و اظهار کرد: اعلام نظر درباره کابينه به معناي سهم‌خواهي نيست بلکه به معناي مشاوره دادن در امور کشور است.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور با انتشار توييتي از سهم‌ خواهي هاي جريان‌هاي سياسي براي دولت دوازدهم انتقاد کرد. در بخشي از اين توييت آمده است: درست است که گفتمان از جنس سهم‌خواهي نيست، اما امان از سهم‌خواهي‌هاي افراد به اسم جريان.
***
رئيس فراکسيون نظارت بر اجراي برنامه‌هاي توسعه کشور خواستار ارائه گزارش سه‌ماهه دولت از اجراي برنامه ششم شد. محمد خدابخشي اظهار کرد: طبق بند ب ماده 121 برنامه ششم، سازمان برنامه موظف است گزارش‌هاي سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه را درباره اجراي قانون برنامه ششم به مجلس تقديم کند که با توجه به گذشت سه ماه از آغاز سال 96 دولت بايد در زمينه اجراي قانون برنامه ششم به مجلس گزارش مي‌داد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه «آزادي موصل بلندترين گام در طول چند سال گذشته بحران تروريستي عراق بود» گفت که آمريکا و همپيمانان منطقه‌اي و اروپايي‌اش بزرگترين بازنده در آزادي موصل بودند. علاءالدين بروجردي گفت: در اين تحولات آمريکا و هم پيمانانش بازنده ميدان بودند. وي توضيح داد: طراحي آمريکا و همپيمانانش تجزيه عراق و بعد شکل گيري حکومت اسلامي عراق و شام يا همان داعش بود تا سياست‌هاي آنها اجرايي شود. اما داعش به درک واصل شد و شکست خورد که شکست داعش به معناي شکست آمريکا و رژيم صهيونيستي است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق نيز در ديدار با برخي مسئولان عراقي گفت:افتخار مي‌کنيم که در جنگ با داعش از عراق حمايت کرديم. ايرج مسجدي، سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت: به فضل خون جوانان ايراني و عراقي که در راه مبارزه با گروهک تروريستي داعش ريخته شد، روابط ميان دو کشور ايران و عراق محکم‌تر شد.

در سفر نماينده ويژه پوتين در امور سوريه به ايران نتايج مذاکرات پوتين و ترامپ در مورد سوريه به مقامات تهران منتقل ميشود. در حالي که هفته گذشته با سفر سرگئي ريابکوف معاون وزير خارجه روسيه به تهران مذاکرات برجامي مورد بررسي قرار گرفت، روز شنبه الکساندر لاورنتيف ديگر مقام روسي به تهران آمده و قرار است در ارتباط با آخرين تحولات منطقه و بحران سوريه با مقامات جمهوري اسلامي ايران ديدار و رايزني داشته باشد. در همين ارتباط «الکساندر لاورنتيف» نماينده ويژه رييس جمهور روسيه در امور سوريه عصر امروز با دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان ديدار و گفت‌وگو مي‌کند.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: دولتمردان جديد آمريکا از گذشته عبرت بگيرند و تنها با زبان تکريم و احترام با ملت ايران سخن گويند. بهرام قاسمي، در واکنش به اظهارات نسنجيده رئيس جمهور آمريکا عليه ايران در سفر به پاريس گفت: ظاهرا مشاورين ايشان هنوز در فضاي وهم آلود گذشته سير مي کنند و آن گونه که در آن دوران نيز از واقعيات و بديهيات ابتدايي بي خبر بودند، هم اکنون نيز از تحولات ايران، منطقه و جهان بسيار عقب هستند.
مجلس نمايندگان آمريکا به جلوگيري از درگيري با ايران در خليج فارس راي مثبت داد. مجلس نمايندگان آمريکا روز پنج‌شنبه با تصويب اصلاحيه قانون اختيارات دفاع ملي از پنتاگون خواستند تا ايجاد کانال‌هاي ارتباطي با ايران را براي جلوگيري از رويارويي‌هاي اتفاقي با نيروهاي ايران در آب‌هاي خليج فارس مورد بررسي قرار دهد.
دبيرکل دبيرخانه دائمي حمايت از انتفاضه فلسطين با اشاره به اقدام رژيم غاصب صهيونيستي در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصي گفت که تنها راه نيل به حقوق ملت فلسطين، مقاومت در مقابل رژيم اشغالگر قدس است. اميرعبداللهيان تا کيد کرد: مسلمانان در مقابله با تحرکات ضدبشري رژيم صهيونيستي متحد شوند.

در پي درگذشت مريم ميرزاخاني نابغه ايراني رياضي، تعدادي از نمايندگان مجلس و شخصيتهاي سياسي در پيام‌هايي جداگانه اين ضايعه را به جامعه علمي کشور تسليت گفتند.
احمد تويسرکاني، معاون قوه قضاييه پيش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره‌برداري از ساختمان اداري ثبت اسناد و املاک منطقه دو شهرستان کرمان اجراي طرح کاداستر را يکي از موارد مهم در تکميل زيرساخت هاي کشور دانست و بيان کرد: در سال گذشته براساس برنامه ريزي ها بايد 20 درصد اين طرح اجرايي مي شد که خوشبختانه از برنامه زمان بندي شده جلوتر هستيم به گونه اي که 35 درصد طرح کاداستر اجرايي شد.

آيت الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه در پيامي خطاب به رئيس کل دادگستري استان اردبيل خواستار رسيدگي فوري به پرونده آتنا اصلاني شد.
فرهاد تجري، نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه قوه قضائيه تامين حقوق آزادي‌هاي مشروع مردم را نهادينه کند، گفت:شايد تنها ارگاني که به موجب قانون اساسي مخاطب تامين حقوق مشروع مردم است و به نحوي ناظر بر اجراي قوانين متعددي است که تامين کننده حقوق مردم است، قوه قضاييه است که ناظر بر حسن اجراي قوانين بوده و وظيفه و رسالتش به عنوان محکمه قضايي نظام اسلامي حفظ کرامت انسان‌ها و حقوق آن‌ها و رعايت حقوق اجتماعي و فردي افراد است.
يک حقوقدان با اشاره به «اجباري شدن وکالت»، «بيمه کردن وکالت»، «امنيت وکلا»، «بازنشستگي وکلا» و ... خواستار اصلاح و بازنگري در قوانين مربوط به وکالت شد. علي نجفي‌توانا در خصوص اينکه در چه مواردي قانون وکالت نياز به اصلاح دارد؟ اظهار کرد: قوانين بشري دچار يک حالت تحول دايمي هستند، زيرا با توجه به سرعت فناوري نيازهاي جامعه تغيير يافته و ارزش‌ها و ضد ارزش‌هاي جديدي به وجود مي آيد؛ لذا براي تنظيم و تلفيق روابط بشر با عنايت به پيچيدگي غيرمنتظره آن در سال‌هاي اخير همانند تمام کشورهاي جهان، قوانين کشور ما در تمام زمينه‌ها بعد از مدتي نياز به بازنگري دارند. بد نيست بدانيم که اين ضرورت حتي در مقررات مربوط به مجازات اسلامي در بخش قصاص، ديات و حدود نيز مجرا بوده است.

عبدالصمد خرم آبادي با بيان اينکه همکاري تلگرام با وزارت ارتباطات درباره انسداد محتواي مجرمانه تقريبا مساوي است با هيچ، گفت:فقط در صورتي که ما بتوانيم بدون وابستگي به تلگرام و اينستاگرام فضاي مجازي کشور را اداره کنيم عزت و منافع ملي و امنيت ما حفظ خواهد شد. دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه افزود: اگر تلگرام سرورهاي خود را به ايران بياورد و اجازه اعمال حاکميت به مقامات قانوني ايران ندهد اين يک نوع کاپيتالاسيون است که نه تنها مشکلي را حل نخواهد کرد بلکه موجبات خفت و خواري کشور در فضاي مجازي را فراهم مي‌کند.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان قدس گفت: مسئله کار و کارگر، مسئله بسیار مهمی است و همیشه مورد توجه روایات و سیره معصومین (ع) بوده است. در انقلاب اسلامی هم امامین انقلاب توجه جدی و ویژه به این قشر زحمت‌کش داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند. امسال که شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم» است، نقش اصلی را کارگران عزیز ایفا می‌کنند.

امام جمعه شهرستان قدس در خصوص هفته گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت شهید مطهری است و روز شهادت این معلم بزرگ و عالم ربانی را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده‌اند. نقش معلم در جامعه نقشی اثرگذار و بی بدیل است لذا به همه معلمان عزیز خداقوت می‌گویم.

وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری مسئله اسلام شناسی او بود. به همین علت امام خمینی (ره) بارها این شخصیت را مورد تمجید قرار داد. اسلام شناسی، تکلیف مداری، مسئله شناسی و جریان شناسی این استاد شهید کم نظیر بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به لزوم تکریم معلمان و اساتید تشریح کرد: رعایت ادب در مقابل پدر و در مقابل استاد، انسان را رشد داده و زندگی او را با برکت می‌کند. در روایات ما آمده است که ما سه پدر داریم؛ پدر خود، پدر همسر و کسی که به ما موضوعی را یاد می‌دهد.

وی خطاب به معلمان و اساتید تاکید کرد: معلمان ما نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند. شما باید معنویت و بصیرت دانش آموزان را افزایش دهید. امروز در دنیا می‌بینیم اساتید و معلمان راجع به مسئله فلسطین و مبارزه با اسرائیل روشنگری کرده و دستگیر می‌شوند. اما این خیلی بد است اگر استاد و معلم ما در دانشگاه و مدرسه در مورد این موضوع حرفی نزند و مسائل را تبیین نکند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی شورای اسلامی شهر را از مظاهر مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: شورای اسلامی شهر یعنی مشارکت مردم در اداره شهر. اصلی ترین وظیفه شورای شهر، نظارت دقیق بر شهرداری و پیگیری مشکلات مردم از طریق این ارگان و سایر ادارت خدمت رسان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد