Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبسایت Kingorama که به صورت تخصصی در زمینه انتشار آثار مرتبط با شاهنامه فردوسی مشغول است، به تازگی اقدام به تهیه و انتشار کتاب صوتی شاهنامه با معرفی فرانس فورد کاپولا و صدای مارک تامپسون کرده است.

ترجمه این اثر را احمد صدری برعهده داشته و حمید رحمانیان، ملیسا هیبراد و سلماک خالدی از دیگر دست‌اندرکاران این مجموعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Kingorama یک وبسایت است که آثار شاهنامه را تهیه می‌کند و توسط هنرمند برنده جایزه حمید رحمانیان تهیه و تولید می‌شود. همه این‌ها با یک ایده شروع شد تا غرب نیز بتواند داستان‌های شاهنامه (بخش به نام پادشاهان) را به زبان انگلیسی بشنود. هدف این گروه آن است که داستان‌های شاهنامه را روی انواع مختلف سیستم عامل‌ها ارائه دهند تا به دست مخاطبان متنوعی در سراسر جهان برسد.

حمید رحمانیان همکار جان گاگن‌هایم ۲۰۱۴ است. کار او روی فیلم و گرافیک تمرکز داشته و اغلب در مسابقات و نشریات بین‌المللی عرضه شده است. روایت‌ها و فیلم‌های مستند او در ونیز، ساندنس، تورنتو، تریبکا و جشنواره‌های فیلم IDFA به نمایش درمی‌آیند. او برنده جوایز متعددی نیز شده است. آثار وی در شبکه‌هایی ازجمله PBS، کانال سانتانس، IFC، کانال ۴، بی‌بی سی، DR۲، و الجزیره پخش شده است.

اثر اقتباسی حمید رحمانیان از شاهنامه توسط انتشارات Quantuck Lane Press منتشر شده است. این ناشر پیش از این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای هنر را که وال استریت ژورنال از آن به عنوان «شاهکار» یاد کرده است، در تیراژی بالا منتشر کرده است.

رحمانیان همچنین یک نمایش‌نامه برای تئا‌تر براساس داستان عشق زال و رودابه از شاهنامه آماده کرده است که باعنوان «آتش‌سوزی: EPIC PERSIAN» در آکادمی موسیقی بروکلین در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است.

معرفی کاپولا از شاهنامه را اینجا بشنوید.

برای شنیدن قسمت‌های دیگری از این مجموعه اینجا کلیک کنید.

4.86M :حجم فایل صوتی 00:03:32 :زمان فایل صوتیی دانلود فایل صوتی

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!

یکی از پیشکسوتانی که روز جمعه در تمرین استقلال حضور یافته بود، حمید بابازاده دروازه‌بان سابق آبی‌ها بود. بابازاده که سال‌ها به عنوان مربی گلر‌ها در استقلال فعالیت می‌کرد با اعضای استقلال و به خصوص سید حسینی گلر این تیم خوش و بش گرمی داشت.

سید حسین حسینی که دوازدهمین فصل حضور در استقلال را سپری می‌کند همراه با بابازاده عکسی را به یادگار گرفت و ساعتی قبل این تصویر را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت.

کاپیتان آبی پوشان خطاب به بابازاده در اینستاگرامش نوشت: “حمید خان عزیز دیدن شما بعد از چند سال باعث افتخار بود همیشه مدیون شما هستم”.

کاپیتان استقلال با قلب آبی رنگ در پایان متن خود اراداتش به حمید بابازاده را نشان داد و برای او آرزوی موفقیت کرد.

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!
  • (ویدئو) حمید معصومی‌نژاد خبرگزاری تک نفره؛ رُم نیستم، تهران!
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه