Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان افزود: طرح های این سازمان در شرایط نبود نقدینگی و اوج تحریم ها و با مشارکت شرکت های داخلی، زنده شدند و توانستیم با همراهی بخش خصوصی پروژه های جدید را آغاز کنیم.

وی با ترسیم شرایط بحرانی ایمیدرو در سال 92 گفت: در نیمه اول امسال، یک میلیارد دلار طرح به اتمام می رسند و به مدار تولید می پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**شادگان ا ین هفتهه افتتاح می شود

رییس هیات عامل ایمیدرو از افتتاح کارخانه آهن اسفنجی فولاد «شادگان» با حضور مقام های عالی خبر داد و افزود: احیای مستقیم فولاد شادگان، نخستین طرح تولید آهن اسفنجی است که با فناوری ایرانی (PERED) به بهره برداری می رسد.

کرباسیان همچنین از راه اندازی کارخانه های آهن اسفنجی فولاد «میانه» و «نی ریز» به ترتیب در ابتدا و انتهای مرداد خبر داد و افزود: آهن اسفنجی فولاد «سبزوار» نیز تا پایان شهریور ‏به تولید می رسد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال، مابقی پروژه های آهن اسفنجی فولادهای استانی‏ راه اندازی می شود.

وی با یادآوری این که تغییر تفکر در ایمیدرو موجب مشارکت بخش خصوصی در طرح ها ‏شده است، افزود: این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی و در راستای اقتصاد مقاومتی اجرایی شده اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: با توجه به افتتاح طرح های فرآوری مواد معدنی در ماه های آینده، در دولت دوازدهم به طور مشخص تری مانع خام فروشی مواد معدنی خواهیم شد و ارزش افزوده تولیدات، در داخل کشور ایجاد خواهد شد.

**خرید از معادن کوچک

به گفته کرباسیان، معدن طلای موته بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از معادن کوچک خریداری می کند که این برنامه سبب شده این معادن بخش خصوصی با رونق همراه شوند.

وی افزود: در سفر روزهای گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به جنوب کشور، پروژه های مناطق ویژه «لامِرد» و «پارسیان» مورد بازدید قرار گرفت.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: در حال حاضر طرح بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان آماده عملیات اجرایی است.

کرباسیان ادامه داد: برنامه آغاز عملیات این طرح در هفته های پایانی دولت یازدهم اتفاق مبارکی است که باور آن برای برخی ‏دشوار می کرد.

وی تصریح کرد: وزیر نفت به تازگی با اعلام حمایت از طرح های منطقه ویژه پارسیان تاکید کرد که گاز مورد نیاز این منطقه تامین می شود.

وی اظهارکرد: تا سال 92 طرح های توسعه ای سنگان در رکود اجرایی به سر می بردند و با مشکلات متعددی همراه بودند در حالی که اکنون نخستین کارخانه گندله سازی سنگان در آستانه افتتاح است و کارخانه دیگری نیز در نوبت راه اندازی قرار دارد.

کرباسیان افزود: حاصل فعال شدن طرح های فرآوری سنگ آهن سنگان، اکنون اشتغال 4هزار نفر است.

کرباسیان با بیان این که تامین مالی طرح ها و همکاری با شرکت های خارجی‏ در شرایط برجام عملیاتی شده است، گفت: تامین مالی طرح های بزرگ از جمله آلومینیوم جنوب و آغاز عملیات پروژه های تیتانیوم کهنوج و روی مهدی آباد در دولت یازدهم عملیاتی شد.

**اتمام ژئوفیزیک هوایی کردستان

رییس هیات عامل ایمیدرو به انجام 250 هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی اظهار داشت: ‏در منطقه ای نظیر کردستان ژئوفیزیک هوایی به اتمام رسیده و با ادامه این فعالیت، زمینه توسعه معدنی آن استان ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: احیا شدن ایمیدرو در دولت یازدهم توسعه مناطق معدنی در نقاط کم برخوردار را رقم زد و این اقدامات در راستای رسالت این سازمان است.

کرباسیان افزود: این در حالی است که پیش از دولت یازدهم، ایمیدرو تا آستانه انحلال پیش رفته بود اما خوشبختانه چنین امکانی فراهم نشد و این سازمان همچنان به رسالت توسعه ای خود ادامه می دهد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود

محمد رضا حاجی رضا به مناسبت روز جهانی قنات (نهم اردیبهشت ماه)،گفت: وجود قنات برای استانی همچون قم که با محدودیت‌های زیادی در تامین آب مواجه است، میراث بسیار گرانبهایی است و ما بر این اساس حفاظت و نگهداری از این منبع آبی ارزشمند را وظیفه‌ای مهم برای خود می‌دانیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: هر سال تلاش می‌کنیم تا با درنظر گرفتن اعتبارات مالی لازم و تامین امکانات مورد نیاز حجم قابل توجهی از قنات‌های قم را در مناطق مختلف استان مرمت و بازسازی کنیم تا عموم مردم و به خصوص فعالان بخش کشاورزی بتوانند از آن برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده کنند.

او ادامه داد: در همین راستا طی ۲ سال گذشته با تلاش صورت گرفته در دولت سیزدهم بیش‌از ۳۰ کیلومتر از قنات‌ها در مناطق مختلف استان قم مرمت و بازسازی شد و ما تلاش می‌کنیم در سال جدید با همراهی کشاورزان استان این برنامه مهم را با سرعت و در وسعت بیشتری دنبال کنیم.

بیش از ۹۰۰ رشته قنات در مناطق مختلف قم موجود است که از آنها به عنوان یکی از مهمترین شریان‌های حیاتی تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان یاد می‌شود.

مرمت و لایروبی قنوات قم موجب استفاده مناسب و هرچه بهتر از این منابع مهم تامین آب استان می‌شود که در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی قم بر اساس سیاست‌های دولت، برنامه احیا و مرمت قنوات را با مشارکت کشاورزان به جد دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است خشکسالی‌های اخیر بر روی وضعیت ناپایداری قنوات استان قم تاثیر مستقیم داشته و موجب نقصان آبدهی آنان شده‌است، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد تا فعالیت‌های مرتبط با مرمت و احیا این سازه‌های آبی به سرعت انجام و قنوات برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان حفظ شود.

به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بالغ بر ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده‌است.

این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.

گفتنی‌است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید