Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@18:17:09 GMT

درمان «جدایی شبکیه» را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۷۰۸۳

جراح و متخصص چشم با اشاره به مشکل «جدایی شبکیه» گفت: فلوتر یا «مگس پرون شدن چشم» یکی از علائمی بوده که قبل از جدایی شبکیه در چشم ایجاد می‌شود.
به گزارش فارس، ناصر وافی در خصوص مساله جدا شدن شبکیه چشم افزود: ضایعاتی در محیط شبکیه چشم بعضی افراد ایجاد می شود که ممکن است به سوراخ شدن شبکیه منجر شود. بی توجهی به این سوراخ، باعث می شود که مایع زجاجیه چشم داخل این سوراخ نفوذ کند و سبب جدایی شبکیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سلول های شبکیه به لایه های زیرین خود چسبیده اند و از آن ها تغذیه می کنند و آن سلول ها مکان خوبی برای سلول های شبکیه ایجاد می کنند. چنانچه این سلول ها از لایه های زیرین خود جدا شوند بلافاصله از بین می روند.
این فوق تخصص شبکیه در ادامه تاکید کرد: چیزی که در جدایی شبکیه برای ما مهم بوده این است که مریض به سرعت تحت درمان قرار گیرد به دو جهت، اول این که ضایعات گسترش نیابند و نقاط مرکز بینایی را درگیر نکنند و دوم اینکه این سلول ها وقتی از لایه های زیرین جدا شدند موجب صدمات بیشتر نشوند و ما تا آن جایی که می شود باید بتوانیم سلول های باقی مانده را حفظ کنیم.
وی در برنامه شبکه رادیویی سلامت یکی از علائمی که قبل از جدایی شبکیه در چشم فرد مبتلا ایجاد می شود را فلوتر یا مگس پرون دانست و افزود: افراد مبتلا به این عارضه، احساس می کنند که چیزی مثل بال مگس و چیزهای ریز دیگر، جلوی چشمشان حرکت می کنند.
وافی ادامه داد: علامت دیگری که بسیار اهمیت دارد فلشینگ یا جرقه زدن جلو چشم است. اگر فرد با بروز این مشکل باید سریع به پزشک مراجعه کند می توان با لیزر کردن دور سوراخ شبکیه آن را درمان کرد.
این جراح و متخصص چشم در پایان اظهارداشت: درمان جدایی شبکیه با استفاده از جراحی های مختلف انجام می گیرد. افرادی که سابقه جدایی شبکیه در خانواده دارند باید بیشتر مراقب باشند و حتما برای چکاپ به مراکز درمانی مراجعه کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم دکتر زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛ In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-۱۹ (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم)
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید