Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش گفت: بیش از یک میلیون نفر قالیباف در کشور وجود داشته که حدود ۷۰۰ هزار نفر آنها فعال تمام‌وقت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حمید کارگر بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان بیمه قالیبافی را خواسته به حق قالیبافان دانست و اظهار داشت: در مرحله اول پس از تصویب قانون بیمه قالیبافان با پیگیری مرکز ملی فرش و همراهی دولت و مجلس برای از کار افتادگی و بازنشستگی قالیبافان و سال 85 به صورت کامل مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدا و تا سال 93 مشکلی برای اجرای این قانون نداشتیم چرا که تعداد معرفی شدگان کم بود و سالانه برای آن اعتبار تخصیص می‌یافت اما بعد از سال 93 تعداد قالیبافان متناسب با اعتبار مصوب نبود.

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه تقریبا نیازمند بیمه شدن 500 هزار نفر قالیباف تمام وقت فعال در کشور بودیم اما اعتبار کافی وجود نداشت، بیان کرد: در اجرای بیمه قالیبافان سهم دولت واقعا زیاد است به گونه‌ای که برای بیمه 500 هزار قالیباف سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان نیاز است که البته در شرایط فعلی بودجه کشور رقم قابل توجهی است، امیدواریم در بودجه سال 97 شاهد تصویب عدد مناسبی باشیم.

کارگر تصریح کرد: اکنون بیش از 320 هزار نفر قالیباف فعال تمام وقت از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند ضمن اینکه با همکاری مردم، تامین اجتماعی و تشکل فرش دستباف برای شناسایی، حذف و جایگزینی غیرقالیبافانی که تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند تلاش می‌شود.

وی تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر قالیباف وجود داشته که حدود 700 هزار نفر آنها فعال تمام وقت هستند.

رئیس مرکز ملی فرش به تولید سالانه 3 میلیون متر مربع فرش در کشور اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و خراسان‌رضوی مهم‌ترین قطب‌های تولید فرش در کشور هستند که در حوزه برون‌مرزی نیز فرش دستباف آن‌ها شناخته شده است اما به دلیل مسائلی مانند نبود پایانه صادرات فرش در همه استان‌ها میزانصادرات هر استان مشخص نیست.

کارگر کپی‌کردن رقبا از فرش ایران را نشان‌دهنده اعتراف آ‌ن‌ها به فرش ایرانی دانست و ادامه داد: ما برای جلوگیری از کپی‌برداری دیگران از فرش ایرانی انواع ابزارهای بازدارنده مانند ثبت طرح‌های نقشه ایرانی به نام پدیدآورندگان، ثبت مناطق جغرافیایی فرش ایران در سازمان مالکیت فکری جهانی و ثبت شهر تبریز را به عنوان شهر جهانی فرش انجام داده ایم.

انتهای پیام/

R41350/P41362/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت