Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس مصوبه هيئت دولت؛ سازمان امور مالياتي مکلف شد با همکاري وزارت صنعت و اتاق اصناف تا پايان شهريور هر سال بعد از تعيين اولويت نسبت به اعلام مشمولان به کارگيري صندوقهاي مکانيزه فروش اقدام نمايد. به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران پويا؛ هيئت دولت دستورالعمل ايجاد و به کارگيري صندوقهاي مکانيزه فروش را در 19 ماده تصويب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اين مصوبه مشخصات سخت افزاري سامانه صندوق فروش به شرح زير ميباشد، مجهز به حافظه مياني، داشتن قابليت اتصال به ساير تجهيزات جانبي مانند بارکدخوان، داشتن قابليت اتصال به درگاههاي الکترونيکي بانکي و داشتن امکانات استفاده در سيستمهاي شبکه اي.
همچنين برخي مشخصات سامانه نرم افزاري صندوقهاي فروش نيز شامل، ثبت و ذخيره اطلاعات،محاسبه ماليات و ارسال اخطار مناسب به کاربر مي‌باشد.
بر اين اساس سازمان امور مالياتي مکلف شده است با همکاري وزارت صنعت و اتاق اصناف به تدريج و بر اساس اولويت اشخاص مشمول را تعيين و مراتب را حداکثر تا پايان شهريور هر سال از طريق درج در يکي از روزنامههاي کثير الانتشار اعلام نمايد.
مشمولان نيز مکلفاند پس از انتشار اگهي در روزنامههاي کثير الانتشار حداکثر تاپايان دي ماه همان سال نسبت به ثبت درخواست تخصيص شماره شناسه در درگاه عمليات الکترونيکي سازمان با ذکر ويژگي و مشخصات سامانه صندوق اقدام نمايند.
بر اساس ماده 9 اين دستورالعمل مشمولان تا زماني که اين صندوقهاي مکانيزه راه اندازي نشدهاند، مي‌بايست اطلاعات مورد نياز سازمان مالياتي را به نحوي که اين سازمان درخواست مينمايد، ارائه کند.
براساس ماده 12 دستورالعمل مذکور، صورت حساب صادره توسط سامانه صندوق فروش بايد داراي شماره سريال ماشيني، تاريخ و حداقل دربرگيرنده اطلاعات هويتي مانند نام، نام خانوادگي، اطلاعات شخص حقوقي، شماره اقتصادي، آدرس، کدپستي فروشنده و مشخصات کالا و خدمات ارائه شده باشد.
بر اساس ماده 17 نيز مشمولاني که تاکنون و بر حسب قانون برنامه پنجم توسعه براي نصب و راه اندازي سامانه صندوقهاي فروش مکانيزه فراخوان شده اند، همچنان ملزم به استفاده از سامانه ياد شده هستند.
مواد 14 و 15 دستورالعمل ذيل تاکيد دارد؛ معادل ده‌ درصد (10%) از ماليات ابرازي عملکرد مؤدياني که توسط سازمان امور مالياتي ملزم به استفاده از سامانه‌ صندوق فروش و تجهيزات مشابه شده‌اند (مشروط به رعايت آيين ‌نامه اجرائي مربوط) براي مدت دو سال اول بخشوده ميشود. همچنين عدم اجراي حکم اين تبصره موجب تعلق جريمهاي به‌ ميزان دو درصد (2 %) فروش مي‌باشد.





بر اساس تبصره 2(الحاقي 1394/4/31) ماده 169 قانون مالياتهاي مستقيم،ـ مؤديان مالياتي موضوع اين ماده موظفند از سامانه‌ صندوق فروش «صندوق ماشيني (مکانيزه) فروش» و تجهيزات مشابه استفاده کنند. معادل هزينههاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه‌ اندازي تجهيزات فوق اعم از نرم ‌افزاري و سخت ‌افزاري از ماليات قطعي‌ شده مؤديان مزبور در اولين سال استفاده و يا سال هاي بعد آن قابل کسر است.
سازمان امور مالياتي موظف است به تدريج و بر اساس اولويت، اشخاص مشمول حکم اين تبصره را تعيين کند و تا شهريور ماه هر سال از طريق درج در يکي از روزنامه ‌هاي کثيرالانتشار و روزنامه رسمي کشور اعلام و از ابتداي فروردين ماه سال بعد از آن اعمال نمايد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید