Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهایی که گمرک دولت یازدهم منتشر کرده از رشد تحقیرآمیز واردات سنگ پا در ۴ سال اخیر حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس آمار گمرک، در دولت حسن روحانی واردات سنگ پا به کشور از لحاظ وزن ۲۳۴۸ درصد، از لحاظ ارزش دلاری ۲۸۵۹ درصد و از لحاظ ریالی ۷۶۸۵ درصد بیشتر شده است.

آمارهایی که گمرک دولت یازدهم منتشر کرده از رشد تحقیرآمیز واردات سنگ پا در ۴ سال اخیر حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در آخرین سال دولت دهم (سال ۱۳۹۱) فقط ۳۱۰۰ کیلوگرم سنگ پا به ارزش ۳۸۲۳ دلار معادل ۴۶۸۶۴۱۵۸ ریال وارد کشور شده بود، در ۴ سال اخیر همچون سایر کالاها و اجناس ضروری، واردات سنگ پا با سرعت باد، افزایش یافته است.

فقط در سال گذشته ۷۵۸۸۸ کیلوگرم سنگ پا به ارزش ۱۱۴۴۷۱ دلار معادل ۳۶۴۸۳۶۴۵۰۹ ریال وارد کشور شد که نسبت به ارقام سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۲۴ برابر، ۷۸ برابر و ۳۰ برابر شده است. بدین ترتیب در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۱ واردات سنگ پا از لحاظ وزن ۲۳۴۸ درصد، از لحاظ ارزش دلاری ۲۸۵۹ درصد و از لحاظ ریالی ۷۶۸۵ درصد رشد پیدا کرده است.

در مجموع در ۴ سال دولت یازدهم ۲۰۱۶۰۶ کیلوگرم سنگ پا وارد کشور شد که ۳۰۳۰۸۲ دلار ارز از کشور خارج کرد.

هرچند مبلغ واردات سنگ پا نسبت به کل واردات کشور، ناچیز است اما چون این کالا یک کالای بی‌ارزش و غیرضروری محسوب می‌شود، واردات آن به نوعی تحقیرآمیز است.

لازم به ذکر است تمامی سنگ پای وارداتی کشور در دولت یازدهم از کشور چین بوده است.

این آمار نشان می‌دهد دولت روحانی نگران اشتغالزایی برای تولیدکنندگان سنگ پا در چین هم بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعات برگرفته شده از سایت COMET (دانشگاه Leeds)، یکی از زون های با مقادیر بسیار بالای فرونشست زمین در ایران، محدوده رفسنجان است گفت:  گستره ای در 60 کیلومتری شمال غرب آن( حوالی بهرمان) یکی از نقاط مهم فرونشستی این زون است که نمودار سری زمانی 9 ساله آن در شکل نشان داده شده است.

وی افزود: بیش از 2000 میلی متر( بیش از 2 متر) فرونشست زمین در بازه زمانی 9 ساله در این ناحیه رخ داده است که عدد حیرت انگیزی است.

او توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته  به نمودار وشیب خط آن، معرف عدم تغییر روند فرونشست زمین در 10 سال اخیر و بیانگر استمرار فرونشست زمین طبق روال پیشین است.

بیت اللهی اظهار کرد: با فرونشست زمین، آبرفت متراکم شده و توانائی جذب و انتقال آب را از دست می دهد. این امر به کشاورزی، باغداری و از همه مهمتر به  محیط زیست منطقه لطمه جدی وارد می سازد.

او گفت: تاکید می شود که فرصت برای اقدامات کاهش خطر فرونشست زمین در کل کشور به سرعت از دست می رود و ضرورت دارد تا مقررات ملی فرونشست زمین در کشور تدوین و ابلاغ و لازم الاجرا شود‌

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال