Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تفکیک وزارت خانه‌ها به هیچ وجه در صحن علنی رأی نمی‌آورد، گفت: تفکیک وزارت خانه‌ها یک تصمیم عجولانه و احساسی است.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، با بیان اینکه در لایحه دولت به موضوع انتقال گمرک جمهوری اسلامی به وزارت خانه جدید بازرگانی به صورت شفاف اشاره نشده است، گفت: عمده نمایندگان با تفکیک وزارت خانه‌ها مخالف هستند و مجلس زیر بار تفکیک وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهر سازی نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب کلیات لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارت خانه‌ها گفت: هرچند کلیات این لوایح در کمیسیون برنامه تصویب شد اما در خصوص این لوایح کمیسیون مذکور فرعی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد، در حال حاضر در کمیسیونهای صنایع و اقتصادی کلیات لوایح مذکور رد شده است و حتی اگر در مابقی کمیسیونها این لوایح تصویب شود، بنده به شما قول می‌دهم در صحن علنی مجلس تفکیک وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهر سازی رأی نمی‌آورد.

به گفته لاهوتی، در کشورهای توسعه یافته صنعت و تجارت در کنار هم بوده اند و این موضوع یک بحث پذیرفته شده است که در خصوص واردات نباید وزارت خانه‌های مرتبط با حوزه تولید راه خودشان را بروند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد، هر دو وزارت خانه بازرگانی و صنعت وظیفه سیاست گذاری را بر عهده دارند و کشور نمی‌تواند برای سیاست گذاری تولید دو وزارت خانه مجزا داشته باشد.

وی در پایان گفت: به نظر می‌آید ارائه لوایح دولت در خصوص تفکیک وزارت خانه‌ها ناشی از یک تصمیم عجولانه و احساسی است، البته در خصوص تفکیک سازمان ملی جوانان می توان بیشتر تامل کرد.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78,81,1246/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است