Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی شنبه شب به مناسبت هفته بهزیستی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال با عنوان بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است،افزود: این طرح ویژه معتادانی است که از آنها توسط مردم و خانواده‌ها گزارشی دریافت شده یا توسط پلیس دستگیر شده باشند.
مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار کرد: این دسته از معتادان در مراکز ویژه زیر نظر تیم متخصص نگهداری شده و ترک داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش مراکز نگهداری و درمان معتادان در استان خبر داد و اظهار داشت: این کاربا هدف اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادان بی سرپناه به صورت آزمایشی از تیرماه امسال اجرا می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه چهار استان قزوین،یزد،البرز و تهران پایلوت اجرای این طرح در کشور هستند،افزود: مدت زمان اجرای طرح رسیدگی به معتادان متجاهر 6 ماه است.
وی اظهار کرد: ۱۰۰ معتاد متجاهر در استان قزوین مشمول این طرح هستند و ساختمانی نیز از سوی یک موسسه خیریه به این منظور اختصاص داده شده است.
وارثی ادامه داد: در این طرح معتادان متجاهر از طریق دادگاه به مرکز هماهنگی و مدیریت دادگاه درمان‌مدار معرفی و سپس به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین اضافه کرد: معتادان متجاهر پس از بهبودی و برداشته شدن حکم قضا از آن‌ها برای اشتغال، کسب مهارت و مسکن به دستگاه‌های مربوطه معرفی خواهند شد.
وارثی در ادامه با اشاره به معضل های ایجاد اشتغال برای این دسته از افراد،تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر بسیار سخت است چرا که کارفرمایان رغبتی برای پذیرش این گونه افراد ندارند و مشوقی هم برای ترغیب آن‌ها وجود ندارد.
وی، رسیدگی به امور مرتبط با سلامت اجتماعی را یک وظیفه همگانی برای همه متولیان این حوزه دانست و افزود: اگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی مشکلات موجود را جدی نگیریم در آینده با خطرهای بیشتری مواجه خواهیم شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری،گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی از مهم ترین دغدغه‌های همه مسئولان به خصوص مجموعه بهزیستی است.
وی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین افزود: طلاق، اعتیاد و افزایش اعمال خشونت در استان رو به افزایش است و برای کنترل و کاهش آنها نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت اجتماعی مردم و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: معضل ها و آسیب‌های اجتماعی خطرات زیادی از جمله سلامت روحی و روانی افراد جامعه را به همراه دارند که باید برای جلوگیری از آنخها تدابیری جدی اندیشیده شود.
وارثی در ادامه از طلاق به عنوان یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی جامعه یاد کرد و افزود: مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی قزوین برای کاهش این آسیب به زوج های متقاضی طلاق خدمات مشاوره ای و مددکاری ارایه می دهد تا بتواند آنان را به کانون گرم خانواده بازگرداند و همچنین از وقوع طلاق این زوج ها جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی دستگاهی است که 160 عنوان خدمات به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، افزود: خدمات بهزیستی از قبل از تولد و با مشاوره‌های پیشگیری از معلولیت جسمی و ذهنی آغاز و تا پس از فوت افراد نیز ادامه خواهد داشت.
به گفته این مسئول، خدمات بهزیستی در 2 بخش فعالیت‌های پیشگیری و خدمات توانمندسازی ارائه می‌شود.
وارثی تاکید کرد: فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگی بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و محدود کردن جامعه آسیب‌دیدگان اجتماعی انجام می‌شود و در ارتقای سلامت جامعه اثرگذار است.
وی ادامه داد: خدمات توانمندسازی بهزیستی نیز به منظور بازتوانی مددجویان و افراد تحت حمایت بهزیستی ارائه می‌شود تا این افراد بتوانند به سهولت در جامعه زندگی و فعالیت کنند.
مدیرکل بهزیستی قزوین، توانمندسازی آحاد مردم جامعه را هدف اصلی و اساسی بهزیستی عنوان کرد و گفت: عرضه خدمات بهزیستی به گروه‌های نیازمند، سرپرستی و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین ارائه خدمات موردنیاز به معلولان از جمله وظایف بهزیستی به شمار می‌رود.
وی، اشتغال جامعه هدف بهزیستی را یکی از اولویت های این دستگاه برشمرد و افزود: اداره کل بهزیستی قزوین توجه ویژه‌ای به توسعه اشتغال دارد به گونه ای که در این حوزه با رشد ۱۰۶ درصدی اشتغال در سال ۹۵ روبه‌رو بوده‌ایم.
وارثی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای بهره برداری از ۵۵ طرح بهزیستی در استان قزوین،تصریح کرد: بهره برداری از اورژانس اجتماعی در آبیک ،البرز، اقبالیه، الوند و محمدیه و ایجاد کمپ TC و PIC،خانه امن و مرکز نگهداری زنان، دادگاه درمان مدار، کمپینگ آگاه سازی، راه اندازی مرکز نگهداری از معلولان ذهنی در البرز و همچنین احداث مرکز نگهداری بیماران روانی در قزوین و ناصر آباد در هفته بهزیستی آغاز می شود.
25 تا 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نام گذاری شده است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران