Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سومین دادگاه متهمان پرونده نفتی ساعت 9:40 دقیقه صبح امروز با قرائتی از قرآن مجید به ریاست قاضی مقیصه با حضور متهمان، وکلای پرونده، نماینده دادستانی و خبرنگاران به صورت علنی آغاز شد.

در ابتدای جلسه قاضی مقیصه ماده 354 قانون آئین دادرسی کیفری را از حیث رعایت نظم دادگاه به حاضرین ابلاغ کرد، همچنین مواد 352 و 353 و 358 قانون آئین دادرسی به حاضرین در جلسه دادگاه تفهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی دادگاه مجدد کیفر خواست پرونده را قرائت کرد.

وی خطاب به شمس گفت: آقای شمس دفاعیات خود را بر اساس اتهام فساد فی الا عرض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی با علم به ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و تشکیل شبکه مجرمانه برای جعل، کلاه بردی، پولشویی، مشارکت در کلاه برداری از شرکت ملی نفت و شرکت نفتی HK به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون یورو با استفاده از اسناد مجعول گشایش در بانک اس تی دی بنکر دفاع کنیم.

شمس خطاب به قاضی گفت: درخواست دارم وکیلم از دفاع به بنده بپردازد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

به گزارش اعتماد، مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

دیگر خبرها

  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد