Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:28:07 GMT

ارسباران از اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۳۴۰۴

ارسباران از اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸

اهر - فرماندار اهر گفت: این شهرستان و منطقه ارسباران به عنوان اهداف مهم گردشگری رویداد تبریز ۲۰۱۸ انتخاب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در حالی شامگاه شنبه با معرفی آثار برتر در حضور نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و جمعی از هنرمندان فعال در حوزه عکاسی به کار خود پایان داد که بر اساس اعلام مسئولان این جشنواره، دو هزار و ۱۸۷ اثر از ۱۹۱ عکاس به دبیرخانه آن ارسال و در نهایت از این تعداد ۶۸ اثر از ۴۳ عکاس به مرحله نهایی جشنواره راه یافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه ارسباران و اهر یکی از اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است

فرماندار اهر در این آیین اختتامیه از انتخاب منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌عنوان یکی از اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خبر داد، گفت: منطقه ارسباران و شهرستان اهر می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ باشد.

سید محمد عابدی در ادامه سخنان اظهار داشت: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یکی از فعالیت‌های خوب در عرصه فرهنگی بوده و امیدواریم در سال‌ها و ماه‌های آتی شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی این‌چنین در شهرستان اهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه عکس با چشم انسان در ارتباط است می‌تواند اثرات مهمی در وجود انسان به وجود بیاورد، افزود: عکس‌ها در جامعه امروزی تحولی به وجود آورده و حتی می‌توان گفت که بسیاری از انقلاب‌ها و تحرکات بزرگ بشری در سایه عکس‌ها به وجود آمده است.

فرماندار اهر ادامه داد: عکسی که توانست دنیا را تکان دهد جسد پسربچه سوری بود که در سواحل دریای مدیترانه مشاهده‌شده بود و سوری‌هایی که به‌وسیله داعشی ها کشته و یا از کشور فراری می‌شدند و همان عکس در دنیا تحولی به وجود آورد.

عابدی بابیان اینکه منطقه ارسباران زیبایی‌های بسیار فراوانی دارد و شیوه‌ای می‌توان ارسباران را به مردم ممالک شناساند همین هنر عکس و عکاسی است، گفت: زیبایی‌هایی که در منطقه ارسباران وجود دارد یقیناً در هیچ جای کشور و یا جهان نمی‌توان یافت و اگر بخواهیم ارسباران را به مردم دیگر استان و شهرستان‌ها و حتی کشورها بشناسانیم از طریق عکس میسر است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور و جهان که منطقه ارسباران نیز میزبان آن خواهد بود تبریز ۲۰۱۸ است و منطقه ارسباران و شهرستان اهر یکی از اهداف گردشگری پایتخت گردشگری جهان اسلام تبریز ۲۰۱۸ بوده، امیدواریم با عکس‌های بسیار عالی عکاسان بتوانیم ظرفیت‌های گردشگر پذیری ارسباران و اهر را به گردشگران بشناسانیم.

فرماندار اهر جذب گردشگران خارجی را یکی از محورهای توسعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر عنوان کرد، بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه ارسباران از لحاظ زیبایی حرف بسیاری برای گفتن دارد یقین داریم که با همکاری مردم و مسئولین و قرار گرفتن شهرستان اهر در مسیر توسعه به مرکز ثقل گردشگری و مناطق توسعه‌یافته آذربایجان شرقی نیز دست‌یابیم.

عابدی با تأکید بر اینکه جذب گردشگران به منطقه ارسباران می‌تواند زمینه اشتغال برای صدها و هزاران نفر از جوانان بیکار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اهری‌ها و ارسبارانی‌هایی که برای منطقه خود دلسوز هستند با تمام وجود برای توسعه و آبادانی منطقه و شهرستان تلاش کنند تا شاهد منطقه‌ای آباد و توسعه‌یافته داشته باشیم.

ارسباران می‌تواند به قطب گردشگری ایران تبدیل شود

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در آیین بابیان اینکه منطقه ارسباران می‌تواند به قطب گردشگری ایران تبدیل شود، گفت: ارسباران حتی می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به منطقه‌ای قابل‌توجه تبدیل شود.

محمدرضا بهمرام با اشاره به اینکه همه برای اعتلای نام و آوازه ارسباران تلاش کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۱ مقام معظم رهبری در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان اهر منطقه ارسباران را منطقه شجاعت دانستند، واقعاً فعالیت و تلاش در این منطقه عشق و ذوق خاصی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: منطقه ارسباران علی‌رغم داشتن سابقه‌ای دیرین و غنی در فرهنگ و هنر و بهره‌مندی از همه‌ی جلوه‌های زیبا و مثبت خود هنوز از کمبودهایی در این زمینه رنج می‌برد و هنوز خیلی از توانمندی‌های منطقه ارسباران در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر بالقوه مانده است و باید زمینه بالفعل شدنش فراهم شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر بابیان اینکه منطقه ارسباران می‌تواند به قطب گردشگری ایران تبدیل شود، گفت: ارسباران حتی می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به منطقه‌ای قابل‌توجه تبدیل شود و بیش از پیش جلوه نماید و این مهم میسر نمی‌شود مگر با همت و تلاش وافر همه‌ی دلسوزان، تلاش گران اعم از مردم و مسئولان.

بهمرام تأکید کرد: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در راستای اهداف رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی‌شده و موردتوجه مسئولین امر قرارگرفته است و به‌منزله یکی از مقوله‌های مقدماتی و زمینه‌ساز آن تلقی می‌گردد، جشنواره عکس سال ارسباران می‌تواند مثال کوچکی و نقطه شروع رسیدن به آرمان و آرزوی دیرین در ارسباران کهن باشد و این جشنواره توانست با همت هنرمندان و یاری مسئولین در اولین قدم به‌صورت ملی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه برای تداوم جشنواره سراسری عکس سال ارسباران و بین‌المللی شدن این جشنواره مصمم و جدی هستیم، اضافه کرد: با ایمان و با باوری عمیق که این آرزو محقق خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در پایان شناسایی هنرهای بالقوه در رشته عکاسی و معرفی هنرمندان برجسته، زمینه‌سازی برای شکوفایی هنرمندان فعال در منطقه، ثبت زیبایی‌های ارسباران در زمینه‌های آثار تاریخی و ابنیه‌های باستانی، طبیعت بکر و زندگی عشایری و روستایی، توجه به نقش ارسباران در تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی، توجه به صنعت گردشگری و شناساندن منطقه در جهت جذب گردشگر، محیط زیست و حفاظت از جنگل‌های بکر ارسباران، تشریح آداب و سنن منطقه ارسباران و نقش منطقه ارسباران در مناسبت‌های ملی و دفاع مقدس را از اهداف جشنواره سراسری عکس سال ارسباران عنوان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902115

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌