Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@17:45:49 GMT

همه اجزاي فيلم «ماجراي‌نيمروز» عالي بود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۳۶۱۸

همه اجزاي فيلم «ماجراي‌نيمروز» عالي بود

گروه سینما و تلویزیون: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عوامل فيلم ماجراي نيمروز فرمودند: «اين فيلم بسيار خوب بود. همه اجزاي فيلم عالي بود، كارگرداني عالي بود. بازي‌ها عالي، قصه عالي بود. فيلم خوش ساخت بود.»
به گزارشبولتن نیوز به نقل از جوان آنلاین، پس از نمايش فيلم ماجراي نيمروز در سي‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم فجر و جوايز متعددي كه نصيب آن شد روز گذشته خبري منتشر شد در اين‌باره كه اين فيلم در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي نيز به نمايش درآمده و پس از آن عوامل اين فيلم در اول اسفندماه 1395 به ديدار مقام معظم رهبري رفتند و ايشان ضمن تفقد عوامل اين اثر نظراتشان را درباره فيلم بيان فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پايگاه مركز اسناد انقلاب اسلامي بخشي از بيانات مقام معظم رهبري را كه در اين جلسه مطرح كرده‌اند، منتشر كرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عوامل فيلم ماجراي نيمروز بيان كردند: «اين فيلم بسيار خوب بود. همه اجزاي فيلم عالي بود، كارگرداني عالي بود. بازي‌ها عالي، قصه عالي بود. فيلم‌ خوش‌ساخت بود.»
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سكانسي از اين فيلم درباره محاصره و پاكسازي خانه موسي خياباني توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي فرمودند: «آن روزي كه اين قضيه (محاصره منزل موسي خياباني) اتفاق افتاد من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همين آقاي سيف‌اللهي؛ آمدند و گفتند كه قضيه تمام شده. آمدند كه به امام گزارش بدهند. با ديدن فيلم شيريني آن روز تكرار شد.»
ايشان درباره لزوم توجه سينما به شهيد لاجوردي خطاب به كارگردان ماجراي نيمروز فرمودند: «ان‌شاءالله يك كاري هم براي آقاي لاجوردي بكنيد. ايشان از آن شخصيت‌هايي است كه شايسته است برايشان كار انجام بشود. در اين فيلم اسمش بود اما لاجوردي كسي است كه از قبل از انقلاب ما به او مي‌گفتيم مرد پولادين.»
مقام معظم رهبري در پايان نيز خاطرنشان كردند: «فيلم خيلي خوب بود. خيلي عالي بود.»
«ماجراي‌نيمروز» كه با حمايت اسنادي و تحقيقاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي ساخته شده است، برخي از وقايع دهه 60 همچون اعلام جنگ مسلحانه سازمان منافقين عليه جمهوري اسلامي، انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي و انفجار دفتر نخست‌وزيري را به تصوير كشيده است. اين فيلم همچنين به گوشه‌اي از جنايت‌هاي منافقين و كشتار مردم از سوي آنان اشاره مي‌كند. اين فيلم همچنين در سي و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم جشنواره، سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه ملي و سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.
مانعي بر قلب حقيقت
به گزارش «جوان»، توليد فيلم سينمايي ماجراي نيمروز به كارگرداني محمدحسين مهدويان و نمايش آن در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر در سال گذشته با حواشي زيادي مواجه شد. خيلي‌ها فيلم را شايسته دريافت سيمرغ‌هاي بيشتري مي‌دانستند، برخي نيز اعتقاد داشتند دست‌هاي پشت‌پرده‌اي وجود دارند كه نمي‌خواهند فيلم در بعد هنري به عنوان فيلمي برجسته مطرح شود. ماجراي نيمروز به لحاظ مطرح شدن ماجراي اعدام‌هاي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 در جريان تبليغات انتخاباتي يكي از كانديداهاي رياست جمهوري نيز اثري محسوب مي‌شود كه به موقع و در زماني مناسب ساخته و روانه اكران سينماها شد و تا حدودي مانع قلب حقيقت شد.
انطباق جريان‌سازي برخي اشخاص و جريان‌ها براي تطهير منافقين در داخل و متهم كردن نظام اسلامي درباره اعدام برخي اعضاي سازمان مخوف منافقين با اكران فيلم ماجراي نيمروز مسئله‌اي بود كه احتمالاً به طور تصادفي اتفاق افتاد ولي خروجي آن رسوا شدن جريان‌هايي بود كه سعي در تطهير اين سازمان و به طور موازي برگرداندن نوك پيكان به سوي نظام اسلامي داشتند.
جرياني كه در موسم انتخابات رياست جمهوري سعي داشت اعدام برخي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 را به عنوان نقطه ضعف نظام جا بيندازد با سخنراني رهبر معظم انقلاب كه تأكيد كردند جاي جلاد و شهيد نبايد عوض شود تا حدود زيادي دچار انفعال شد.
سال گذشته ضد انقلاب با انتشار صوتي از سخنان آيت‌الله منتظري سعي در ترديدافكني و قلب واقعيت اعدام برخي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 داشت. در جريان انتخابات رياست جمهوري از سوي سايت‌ها و كانال‌هاي ضد انقلاب بيش از پيش بر اين پروژه دميده شد. فيلم ماجراي نيمروز به خوبي عمق جنايت و ددمنشي سازمان منافقين را به نمايش مي‌گذارد. اين فيلم از اين جهت با اهميت محسوب مي‌شود كه توانسته با بهره بردن از قوت سينمايي بخشي مغفول مانده ولي مهم از تاريخ پرتلاطم انقلاب اسلامي را كه نسل جوان احتمالاً تصويري مبهم از آن در ذهن دارد، به خوبي بازنمايي كرده و گوشه‌اي از قساوت جريان‌هاي خائن، برانداز و ضد مردمي در ابتداي انقلاب را به نمايش بگذارد.
ارتقاي عزت نفس سينماي ايران
در جريان نمايش فيلم در جشنواره فجر برخي چهره‌ها از يك جريان سياسي عليه فيلم ماجراي نيمروز مصاحبه كردند. از جمله صادق زيباكلام كه به نظر مي‌رسيد فيلم او را عصباني كرده عنوان كرده بود: از لحاظ تاريخي، اين فيلم «يك كار كاملاً دولتي» است كه فقط فضاي اكشن آن جذاب است و دركي از دوره تاريخي آن به مخاطب نمي‌دهد. اين درحالي است كه به لحاظ تاريخي آنچه فيلم ماجراي نيمروز به آن اشاره كرده تنها بخش كوچكي از اقدامات ضد ملي و جنايتكارانه سازمان منافقين را به تصوير مي‌كشد.
ماجراي نيمروز به لحاظ سينمايي نيز مي‌تواند فصل تازه‌اي در جريان سينماي ايران باشد. فيلم در قالب ژانر مغفول مانده پليسي- جنايي ساخته شده است و براي اولين بار است كه در تاريخ سينماي ايران و نيز جشنواره فيلم فجر چنين ژانري با انبوهي از جوايز مواجه مي‌شود. در واقع مي‌توان گفت ماجراي نيمروز، سينماي ايران را به لحاظ فني و تكنيكي چند پله ارتقا بخشيده است؛ سينمايي كه يا علاقه‌اي به ژانر سياسي ندارد يا موضوعات سياسي را بسيار دم دستي، شعاري و كليشه‌اي دستمايه قرار مي‌دهد. ماجراي نيمروز از اين منظر اعتماد به نفس سينماي ايران را تا حد زيادي براي ورود به عرصه‌هاي تازه‌تر بالا برده است. شايد اين براي اولين بار باشد كه يك فيلم همزمان با اقبال در جشنواره فيلم فجر از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز مورد تكريم و تمجيد واقع مي‌شود. اين همنوايي را مي‌توان به فال نيك گرفت و براي رسيدن به جايگاهي كه سينماي ايران در آينده‌اي نه چندان دور منطبق با منافع ملي پيش برود، اميدوار بود. پس از نمايش فيلم ماجراي نيمروز در سي‌وپنجمين دوره جشنواره فيلم فجر و جوايز متعددي كه نصيب آن شد روز گذشته خبري منتشر شد در اين‌باره كه اين فيلم در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي نيز به نمايش درآمده و پس از آن عوامل اين فيلم در اول اسفندماه 1395 به ديدار مقام معظم رهبري رفتند و ايشان ضمن تفقد عوامل اين اثر نظراتشان را درباره فيلم بيان فرمودند. پايگاه مركز اسناد انقلاب اسلامي بخشي از بيانات مقام معظم رهبري را كه در اين جلسه مطرح كرده‌اند، منتشر كرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عوامل فيلم ماجراي نيمروز بيان كردند: «اين فيلم بسيار خوب بود. همه اجزاي فيلم عالي بود، كارگرداني عالي بود. بازي‌ها عالي، قصه عالي بود. فيلم‌ خوش‌ساخت بود.» *** رهبر معظم انقلاب با اشاره به سكانسي از اين فيلم درباره محاصره و پاكسازي خانه موسي خياباني توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي فرمودند: «آن روزي كه اين قضيه (محاصره منزل موسي خياباني) اتفاق افتاد من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همين آقاي سيف‌اللهي؛ آمدند و گفتند كه قضيه تمام شده. آمدند كه به امام گزارش بدهند. با ديدن فيلم شيريني آن روز تكرار شد.» ايشان درباره لزوم توجه سينما به شهيد لاجوردي خطاب به كارگردان ماجراي نيمروز فرمودند: «ان‌شاءالله يك كاري هم براي آقاي لاجوردي بكنيد. ايشان از آن شخصيت‌هايي است كه شايسته است برايشان كار انجام بشود. در اين فيلم اسمش بود اما لاجوردي كسي است كه از قبل از انقلاب ما به او مي‌گفتيم مرد پولادين.»

مقام معظم رهبري در پايان نيز خاطرنشان كردند: «فيلم خيلي خوب بود. خيلي عالي بود.»
«ماجراي‌نيمروز» كه با حمايت اسنادي و تحقيقاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي ساخته شده است، برخي از وقايع دهه 60 همچون اعلام جنگ مسلحانه سازمان منافقين عليه جمهوري اسلامي، انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي و انفجار دفتر نخست‌وزيري را به تصوير كشيده است. اين فيلم همچنين به گوشه‌اي از جنايت‌هاي منافقين و كشتار مردم از سوي آنان اشاره مي‌كند. اين فيلم همچنين در سي و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم جشنواره، سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه ملي و سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.

مانعي بر قلب حقيقت به گزارش «جوان»، توليد فيلم سينمايي ماجراي نيمروز به كارگرداني محمدحسين مهدويان و نمايش آن در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر در سال گذشته با حواشي زيادي مواجه شد. خيلي‌ها فيلم را شايسته دريافت سيمرغ‌هاي بيشتري مي‌دانستند، برخي نيز اعتقاد داشتند دست‌هاي پشت‌پرده‌اي وجود دارند كه نمي‌خواهند فيلم در بعد هنري به عنوان فيلمي برجسته مطرح شود. ماجراي نيمروز به لحاظ مطرح شدن ماجراي اعدام‌هاي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 در جريان تبليغات انتخاباتي يكي از كانديداهاي رياست جمهوري نيز اثري محسوب مي‌شود كه به موقع و در زماني مناسب ساخته و روانه اكران سينماها شد و تا حدودي مانع قلب حقيقت شد. انطباق جريان‌سازي برخي اشخاص و جريان‌ها براي تطهير منافقين در داخل و متهم كردن نظام اسلامي درباره اعدام برخي اعضاي سازمان مخوف منافقين با اكران فيلم ماجراي نيمروز مسئله‌اي بود كه احتمالاً به طور تصادفي اتفاق افتاد ولي خروجي آن رسوا شدن جريان‌هايي بود كه سعي در تطهير اين سازمان و به طور موازي برگرداندن نوك پيكان به سوي نظام اسلامي داشتند.

جرياني كه در موسم انتخابات رياست جمهوري سعي داشت اعدام برخي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 را به عنوان نقطه ضعف نظام جا بيندازد با سخنراني رهبر معظم انقلاب كه تأكيد كردند جاي جلاد و شهيد نبايد عوض شود تا حدود زيادي دچار انفعال شد.
سال گذشته ضد انقلاب با انتشار صوتي از سخنان آيت‌الله منتظري سعي در ترديدافكني و قلب واقعيت اعدام برخي اعضاي سازمان منافقين در سال 67 داشت. در جريان انتخابات رياست جمهوري از سوي سايت‌ها و كانال‌هاي ضد انقلاب بيش از پيش بر اين پروژه دميده شد. فيلم ماجراي نيمروز به خوبي عمق جنايت و ددمنشي سازمان منافقين را به نمايش مي‌گذارد. اين فيلم از اين جهت با اهميت محسوب مي‌شود كه توانسته با بهره بردن از قوت سينمايي بخشي مغفول مانده ولي مهم از تاريخ پرتلاطم انقلاب اسلامي را كه نسل جوان احتمالاً تصويري مبهم از آن در ذهن دارد، به خوبي بازنمايي كرده و گوشه‌اي از قساوت جريان‌هاي خائن، برانداز و ضد مردمي در ابتداي انقلاب را به نمايش بگذارد.

ارتقاي عزت نفس سينماي ايران در جريان نمايش فيلم در جشنواره فجر برخي چهره‌ها از يك جريان سياسي عليه فيلم ماجراي نيمروز مصاحبه كردند. از جمله صادق زيباكلام كه به نظر مي‌رسيد فيلم او را عصباني كرده عنوان كرده بود: از لحاظ تاريخي، اين فيلم «يك كار كاملاً دولتي» است كه فقط فضاي اكشن آن جذاب است و دركي از دوره تاريخي آن به مخاطب نمي‌دهد. اين درحالي است كه به لحاظ تاريخي آنچه فيلم ماجراي نيمروز به آن اشاره كرده تنها بخش كوچكي از اقدامات ضد ملي و جنايتكارانه سازمان منافقين را به تصوير مي‌كشد.

ماجراي نيمروز به لحاظ سينمايي نيز مي‌تواند فصل تازه‌اي در جريان سينماي ايران باشد. فيلم در قالب ژانر مغفول مانده پليسي- جنايي ساخته شده است و براي اولين بار است كه در تاريخ سينماي ايران و نيز جشنواره فيلم فجر چنين ژانري با انبوهي از جوايز مواجه مي‌شود. در واقع مي‌توان گفت ماجراي نيمروز، سينماي ايران را به لحاظ فني و تكنيكي چند پله ارتقا بخشيده است؛ سينمايي كه يا علاقه‌اي به ژانر سياسي ندارد يا موضوعات سياسي را بسيار دم دستي، شعاري و كليشه‌اي دستمايه قرار مي‌دهد. ماجراي نيمروز از اين منظر اعتماد به نفس سينماي ايران را تا حد زيادي براي ورود به عرصه‌هاي تازه‌تر بالا برده است. شايد اين براي اولين بار باشد كه يك فيلم همزمان با اقبال در جشنواره فيلم فجر از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز مورد تكريم و تمجيد واقع مي‌شود. اين همنوايي را مي‌توان به فال نيك گرفت و براي رسيدن به جايگاهي كه سينماي ايران در آينده‌اي نه چندان دور منطبق با منافع ملي پيش برود، اميدوار بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده