Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکتری برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش‌های پیش‌دبستانی منجر به پیشرفت تحصیلی در دبستان می‌شود.

دکتر سبزی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنااظهار کرد: آموزش‌های پیش‌دبستانی به صورت غیررسمی از سنین پایین(حدودا 4،5 سالگی) آغاز می‌شود و به صورت رسمی در مدارس و سن 6 سالگی شروع می‌شود و تا یک سال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در دوره پیش‌دبستانی کودکان مهارت و آمادگی لازم جهت ورود به دبستان را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره دانش‌آموزان با قوانین حاکم در کلاس ازجمله اجازه گرفتن وسلام گفتنآشنا می‌شوند.علاوه بر این در این دوره کودکان با کار گروهی مهارت لازم را برای ورود به دبستان کسب می‌کنند. همچنین آشنایی با رنگ‌ها، طریقه استفاده از مداد وروابط بین فردی ازجمله مهارت‌هایی است که در این دوره آموزش داده می‌شود.

سبزی‌پور با اشاره به آموزش پیش‌دبستانی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی خاطرنشان کرد: آشنایی با نحوه به دست گرفتن مداد، قوانین کلاس، دوست‌یابی و کار گروهی پس‌زمینه مناسبی برای ورود به دبستان است و همین موضوع به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دبستان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زبان رسمی که به دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی آموزش داده می‌شود، زبان فارسی است، گفت: در این دوره دانش‌آموزان با زبان رسمی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند که بر پیشرفت زبان معیار آنها تأثیر بسزایی دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور فراهم کردن محیطی آرام برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و کنکوری ۱۵ مدرسه از شهرستان‌های استان به پایگاه اعتکاف علمی دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۳ تبدیل شده است.

رضا عزتی شامگاه نهم فروردین‌ماه در بازدید از پایگاه دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه ۲ خرم‌آباد ضمن بازدید از شرایط این پایگاه اعتکاف علمی، اظهار کرد: برای اینکه دانش آموزان در جریان دید و بازدیدهای نوروزی دغدغه‌ای نداشته باشند ۱۵ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان دختر و پسر اختصاص داده‌ایم که در محیطی آرام به مطالعه و مرور درس‌های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز که دبیران مجرب هم حضور دارند دانش آموزان علاوه بر رفع اشکالات و ایرادات درسی خود به مرور تست‌های کنکور و حل آنها می‌پردازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان لرستانی هم چون سال گذشته در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است، سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن درخشش دانش آموزان در آزمون سراسری بود.

در این بازدید که عبدالله بهاروند مدیر و محمدی حراست آموزش و پرورش ناحیه ۲ حضور داشتند دانش آموزان با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به‌ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی