Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در همایش بازار عمان و فرصت‌های صادراتی استان کرمان به روابط گذشته ایران و عمان اشاره کرد و اظهار داشت: عمان تداعی کننده اعتدال، همراهی و همکاری دوران سخت جنگ با عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: ما در زمانی که درگیر جنگ با صدام و عراق بودیم این کشور جزء معدود کشورهایی بود که موضع‌گیری منطقی داشت وما امروز از لحاظ اقتصادی با کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم که سابقه دیرینه‌ای در تجارت و اقتصاد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیب‌زاده از ارتباطات بانکی و تسهیل آن با کشور عمان خبر داد و گفت: از مزیت‌هایی که خیلی مهم است ارتباطات سهل بانکی با عمان است که امروز امکان گشایش اعتبار و مراودات بانکی در سایه آیین‌های مشترک به وجود آمده است.

وی به ظرفیت‌های کرمان در زمینه صادرات اشاره و عنوان کرد: کرمان اقلیم‌های متفاوتی داشته و زمینه‌های صادراتی را فراهم کرده است و می‌توانیم با محصولات متفاوت خود از قبیل علمی، پژوهشی و حتی طبیعی در زمینه صادرات به کشور عمان مفید و موثر باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد:با حضور کشور عمان پروژه ساختمانی با 250 میلیون دلار در کرمان آغاز شده که 50 میلیون دلار آن بعد از برجام وارد ایران شده و علاوه بر این نخستین کارخانه بسته‌بندی میوه‌را با مشارکت 38 درصدی عمان در جیرفت ساخته شده و کارخانه کاشی کرمان نمونه دیگر آن است.

طبیب‌زاده عنوان داشت: اتاق دائمی در مسقط برای ارائه محصولات تولیدی استان ایجاد می‌شود که می‌توانیم محصولات متعدد کرمان را در عمان بشناسانیم.

وی از عملکرد صادراتی کرمان با عمان در گذشته انتقاد کرد و گفت: با توجه به توان و ظرفیت اتاق کرمان و همین‌طور با وجود اتاق مشترک بازرگانی اما روابط بازرگانی ما با این کشور قابل قبول نبوده و و باید ارزیابی و تقویت شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

طبق اعلام این وزارتخانه، البوسعیدی و امیرعبداللهیان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان