Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:51:24 GMT

مدارس طرح امین در استان فارس اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۴۹۶۵

مدارس طرح امین در استان فارس اجرا می شود

شیراز - معاون آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس طرح امین همچنان با همکاری آموزش و پرورش استان، نواحی و شهرستانها با قدرت فعالیت خود را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، محمد نظری با اشاره به مطلب فوق افزود: سیاست وزارتخانه بر محدود نمودن مدارس خاص وتوسعه عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان است ودر طی دو سال گذشته عملاً ورودی تعداد زیادی از مدارس استعدادهای درخشان(تیز هوشان)و نمونه های دولتی استان کاهش یافته ،اماعلیرغم اینکه مدارس طرح امین هیچگونه مصوبه ای از شورای عالی آموزش و پرورش ندارند اما همچنان با قدرت فعالیت خود را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: دراداره کل آموزش و پرورش دفتری تحت اشراف حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه و با مدیریت مستقیم یکی ازروحانیون امور مربوط به کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را دنبال می نمایند و خوشبختانه در طی سه سال گذشته بین استانهای کشور رتبه اول را کسب کرده است .

نظری همچنین گفت:استان فارس با مسوولیت معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل دبیر قطب سه دفتر همکاری های حوزه وآموزش و پرورش کشور است که در اجلاسیه سال تحصیلی جاری در مشهد مقدس به عنوان دبیر نمونه کشور انتخاب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین افزود: باهمکاری ستاد نماز استان بیش از 1100 روحانی به عنوان ائمه جماعت در مدارس با این اداره کل همکاری می نمایند و آموزش و پرورش فارس در بین تمام دستگاه های استان رتبه اول اقامه نماز را در چندین سال پیاپی داشته است.

نظری همچنین افزود:در سال تحصیلی جاری به همت همکاران عزیز فرهنگی، نزدیک به470 هزاردانش آموز استان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز شرکت نمودندو همچنین استان فارس در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارت آموزش وپرورش رتبه اول را در حوزه قرآن، عترت و نماز کسب کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت:فقط در سال تحصیلی جاری 65 عنوان کتاب در حوزه های مختلف مذهبی در تیراژی بالغ بر 400 هزار جلد توسط معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل چاپ و منتشر شده است.

نظری همچنین گفت: طی دوسال گذشته در دولت تدبیر و امید،65 دار القرآن دراقصی نقاط استان فارس تأسیس شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنان با اشاره به اینکه فرهنگیان ودانش آموزان استان در پیروزی انقلاب ودفاع مقدس سهم بسازی داشتند گفت: استان فارس دردفاع مقدس بیش از 3 هزار شهید معلم ودانش آموز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم