Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در متن پیام تسلیت به مناسبت فوت هم‌دانشگاهی‌ قدیمی‌اش گفت: مریم میرزاخانی دینش را به ایران ادا کرد و حتی وقتی کیلومترها از این آب و خاک دور بود تلاش کرد تا هویت ایرانی فرزند خود را تثبیت کند.

به گزارش تسنیم؛ سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مناسبت درگذشت پرفسور «مریم میرزاخانی» پیام تسلیتی را به شرح زیر منتشر کرد:

«خاطرم هست، سال 93، همین موقعهای سال بود، کمی دیرتر، اواخر مرداد ماه که خبر رسید، جایزه معتبر فیلدز به هم‌دانشگاهی‌ قدیمی ما، مریم میرزاخانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جایزه بسیار معتبر است و اهل خبره آن را معادل نوبل می‌دانند، نوبلی که به ریاضی‌دانان تعلق می‌گیرد.

خیلی خوشحال شدیم و احساس سربلندی کردیم؛ به‌خصوص دانشجویان قدیم و جدید دانشگاه شریف بسیار مباهات کردند و از هر راهی که می‌شد، به دوست و همکلاسی‌شان تبریک صمیمانه گفتند.

من هم نه به عنوان معاون رییس‌جمهور بلکه به عنوان یک دانشجوی مادام‌العمر شریف، نامه‌ای نوشتم و از مریم میرزاخانی بابت اعتلای نام بلند ایران تقدیر و تشکر کردم.

همه می‌دانستیم که او دختری جدی و داناست و تمام وقت سرش توی کتاب است و دارد روی معادلات پیچیده کار می‌کند.

چقدر خوشحال شدیم وقتی چند سال جلوتر فهمیدیم که مریم میرزاخانی از آن حادثه اتوبوس جان سالم به در برد؛ هر چند به خاطر دیگر رفیقانمان که دست اجل زودتر از موقع گل عمرشان را چید غمگین شدیم و بغض خود را فرو خوردیم.

حالا اما گفتند سرطان، کار خودش را کرده و همکلاسی‌مان را به همراهان مرحوم آن اتوبوس بهشتی رسانده است.

مرگ حق است و ما در برابر آن جز که تسلیم و رضا چاره‌ای نداریم.

اناالله و اناالیه راجعون.

طول عمر از نعمات ارزشمندی است که نصیب همه کس نمی‌شود اما خوشا آنان که خداوند به زندگی‌شان برکت عظیم می‌دهد و عرض عمرشان را پر از معانی بلند و گرانبها می‌کند.

عمر مریم میرزاخانی چندان نپایید اما در همین مدت کوتاه نه تنها نام کشورش را در پیشرفت علم سر زبانها انداخت بلکه نام شریف خود را در عداد دانشمندان و ریاضی‌دانان برجسته دنیا ثبت کرد.

امروز که خبر درگذشت مریم میرزاخانی کام همه‌مان را تلخ کرد، دیدم که کل ملت ایران داغ‌دارند.

مردم ما مردم قدردانی هستند و حواسشان به هنرمندان و دانشمندان این سرزمین هست.

خیلیها را دیدم که در رثای این بانوی گرامی یادداشت نوشتند و شعر سرودند و مراتب قدردانی خود را اعلام کردند.

مردم قدرشناس و بزرگواری داریم و این خود بهترین مایه دلگرمی است برای آنها که مشغول کارند و در سر سوداهای بزرگ دارند و برای پیشرفت علم و فناوری و آبادانی این سرزمین از جان مایه می‌گذارند.

مردم ما با متانت و صمیمیت و دوستی، از سر صدق و صفا، نام مریم میرزا خانی را گرامی داشتند و نشان دادند که قدردان او هستند و به‌واسطه مرگ او را از یاد نمی‌برند و بالاخره اینکه مریم میرزاخانی دینش را به ایران ادا کرد و حتی وقتی کیلومترها از این آب و خاک دور بود تلاش کرد تا هویت ایرانی فرزند خود را تثبیت کند.

از این پس بر ماست تا ما هم برای ایران بکوشیم و سهم خود را در پیشبرد علم و فناوری ادا کنیم و ضمن ارج نهادن به خدمات علمی این دانشمند نامدار ایرانی برای آمرزش این بانوی فرهیخته فاتحه می‌خوانیم و از خدای منان می‌خواهیم تا آرامش ابدی را نصیبش کند.

به تمام ایرانیان خصوصاً جامعه علمی کشور تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به خانواده میرزاخانی و همسر و فرزندش صبر و اجر عنایت کند.»

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، گفت: پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در مراسم تحلیف سربازان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در روز معلم نشانگر آن است که فرماندهان و مربیان ارتش که کار آموزش را بدعهده دارند مانند معلمان از جایگاه والای برخوردارند.

به گفته وی معلم در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و فرماندهان و مربیان ارتش هم معلمانی هستند که آموزش‌های لازم را به سربازان ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که من برای تعلیم و تربیت بشر مبعوث شده‌ام و امام حسین (ع) هم برای یادگیری سوره حمد به فرزندشان، هدیه بسیار ارزشمندی را به معلم فرزند خود دادند.

وی افزود: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای نتیجه آموزش‌های است که توسط معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان این سرزمین ارائه شده است. 

به گفته طالبی با فراگیری علم و دانش به پیشرفت‌های علمی بسیاری دست یافته‌ایم که امروز آن را در انجام عملیات تنبیهی وعده صادق به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم  گفت: امروز بازوان شما مزین شد به درجه سربازی که این پیام را در بر دارد که عده‌ای از جوانان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که در میدان‌های نبرد از آن استفاده کنند.

امیر جلیل شاطری افزود: این مرکز محلی برای آموزش و پرورش سربازان است تا سربازان با فراگیری آموزش‌های لازم  اثربخشی آن را در میدان‌های رزم به خوبی نشان دهند. 

وی خطاب به سرباران این دوره آموزشی گفت: امروز شما برای جهاد علمی آماده می‌شوید تا بتوانید مبارزه کنید با کسانی که می‌خواهند جوان ما را گمراه کنند. 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمادگی امروز ما برای این است که جوانان دلاور ایران زمین نگذارید که دشمن بر علیه ملت ایران اسلامی که معتقد به ولایت فقیه و اسلام ناب است، توطئه کند.

وی تاکید کرد: سرباز ایرانی دلیر، شجاع و نترس است و ضربه‌های کاری نیروهای مسلح ایران  ضرباتی قوی و کاری است.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از دو خانواده شهید و جانباز و تعدادی از سربازانی که رتبه‌های برتری را کسب کرده بودند، توسط فرمانده ارشد آجا در استان و معاون استاندار نماینده سربازان درجه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود