Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:36:58 GMT

رهبر قنبری در تدارک تولید مستند قوم تات ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۵۴۴۱

«بلندی‌های تات‌نشین» عنوان مستند تازه رهبر قنبری است که به زودی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کلید می‌خورد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «بلندی‌های تات‌نشین» درباره تاریخ، هویت و زبان قوم تات در ایران است که غالباً در سرزمین‌های مرتفع کشور زندگی کرده‌اند؛ قومی که سرکوب‌شدگان دوره عرب‌ها، مغول‌ها و آرامی‌ها هستند و آرام آرام به ارتفاعات رانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری درخصوص دلیل انتخاب این موضوع برای ساخت مستند جدید خود گفت: من از بچگی با قوم تات برخورد داشتم و می‌خواستم بفهمم چرا به این قوم تا این حد بی‌توجهی شده است!

وی افزود: با گروه تولید قصد داریم تا دو هفته دیگر به ارتفاعات شهرهای خلخال، طارم، الموت، دیلمان، لوشان سفر کرده و اقدام به فیلمبرداری کنیم. شهرهای دیلمان، تاکستان، بوئین زهرا و بجنورد هم در فاز بعدی فیلمبرداری خواهند بود.

قنبری معتقد است اگر برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود، فیلمبرداری این مستند تا پایان مردادماه به اتمام رسیده و مهیای حضور در جشنواره سینماحقیقت خواهد شد.

این مستند 80 دقیقه‌ای راوی ندارد و تنها برای بخش‌هایی از گفتار مردم تات که فهم آن سخت است، از زیرنویس فارسی استفاده خواهد شد.

رهبر قنبری در پایان گفت: «بلندی‌های تات‌نشین» مستندی شاعرانه است که در آن شاهد سفر یک نوازنده‌ی شاعر تات میان اقوام خودش هستیم که هر آنچه می‌بیند، می‌نویسد و در گفتگو با خودش بازگو می‌شود. در این مستند با زبان، شعر و گفتارهای مردم تات آشنا خواهیم شد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رهبر قنبری، فیلمبرداران: عبدالله شکری و حامد نامور، تدوین‌گر: حسین پیروزیان، مدیر تولید: امیرهوشنگ فراهانیان، دستیار کارگردان: امیررحمت حیدری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۳/کارگر، رکن جهش تولید است
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب