Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@01:04:13 GMT

معرفی کاربردی پایگاه مجلات تخصصی نور

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۵۸۴۴

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) زیر نظر مرکز تحقیقات علوم اسلامی است. این پایگاه در سال 1377 مقالات را بر روی سایت حوزه ارائه نمود و سپس به صورت سایتی مجزا شروع به فعالیت کرد.این سایت بزرگترین بانـک مقالات علوم اسلامی و انسانی است که در موضوعات: فقه و اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، حقوق، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، ادبیات و زبان‌ها، مدیریت، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم اجتماعی، اطلاع رسانی و کتابداری، هنر و معماری، تربیت بدنی، اخلاق، ادیان، علوم تربیتی، حسابداری، حوزه سلامت و مطالعات میان رشته‌ای، مقاله و مجله ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که کاربر بر روی هر یک از موضوعات عنوان شده کلیک کند، تمامی مجلات موضوع مورد نظر را می‌تواند رویت کند. این مجلات به صورت الفبایی نیز موجود است و کاربران به صورت الفبایی نیز می‌توانند به مجلات دسترسی پیدا کنند. همچنین با جست‌وجو در نام مجلات نیز، می‌توانند مجله مورد نظر را بیابند. یکی دیگر از قابلیت‌های این پایگاه، ثبت اسامی تمامی نویسندگان مقالات، به صورت الفبایی در سایت است که با جست‌وجو نیز می‌توان اسم نویسنده مورد نظر را یافت و تعداد مقالات و عنوان مقالات نویسنده مورد نظر را بررسی کرد.
مقاله های ارائه شده به چهار زبان فارسی و عربی و انگلیسی و فرانسه می‌باشند و دارای رتبه‌های علمی پژوهشی، علمی ترویجی و غیره هستند. در این سایت کاربران می‌توانند تمامی مجلات علمی پژوهشی یا علمی ترویجی را به صورت جداگانه و حتی در موضوع خاص رویت کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند تمامی مجلات علمی پژوهشی قرآن و حدیث را در سایت ببینند و همچنین مشخصات ناشران هر کدام از مجلات نیز در سایت وجود دارد.
نحوه جست‌وجو در پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) در این پایگاه می‌توان به دو شکل ساده و پیشرفته جست‌وجو کرد. در صورتی که نیاز به یک اطلاعات کلی باشد از جست‌وجوی ساده استفاده می‌شود و در صورتی که به اطلاعات دقیق نیاز باشد، از جست‌وجوی پیشرفته استفاده می‌شود. در بخش جست‌وجوی پیشرفته، 4 فیلد جست‌وجو وجود دارد: 1- تمام این کلمات 2- عین این عبارت 3-یکی از این کلمات 4- بدون این کلمات.در بخش تمام این کلمات، هر تعداد کلمه که وارد شود، تنها مقالاتی ارائه می‌شود که تمامی کلمات مورد جست‌وجو در آن وجود داشته باشد. در بخش عین عبارت، تنها مقالاتی ارائه می¬شود که عینا جست‌وجو شده باشد و موارد مشابه کلمه مورد نظر، در جست‌وجو دخیل نمی‌باشد.در بخش یکی از کلمات، مقالاتی ارائه می‌شود که در آنها یکی ازکلمات مورد نظر در آن وجود داشته باشد. در بخش بدون این کلمات، مقالاتی ارائه می‌شود که کلمه مذکور در آن وجود نداشته باشد.همچنین می‌توان در تمامی 21 موضوعی که در ابتدا به آن اشاره شد جست‌وجو کرد یا اینکه در یک یا چند موضوع خاص جست‌وجوکرد. برای مثال اگر رشته تحصیلی کاربر، علوم قرآن و حدیث باشد در صورتی که تیک بخش قرآن و حدیث را انتخاب کند، جست‌وجوی مقالات، تنها در موضوعات قرآن و حدیث ارائه می‌شود.لازم به ذکر است که انتخاب جایگاه مطلب مورد نظر بسیار اهمیت دارد که می‌توان جایگاه مطلب مورد جست‌وجو را یا در بخش «همه» قرار داد که در این صورت، کلمه مورد نظر در تمامی بخش‌های مقاله جست‌وجو می شود و در صورتی که یک یا چند بخش از بخش‌های «عنوان»، «چکیده»، «کلیدواژه‌ها» یا «متن» جست‌وجو شود، کلمه مورد نظر در آن بخش جست‌وجو شده و ارائه می‌شود.نکته آخر این که جست‌و‌جو در این سایت نیاز به ثبت نام ندارد. تنها در صورت نیاز به دانلود مقاله، باید در سایت ثبت نام کرد. همچنین در صورت ثبت نام، روزانه به مقدار محدودی می‌توان مقالات را رایگان رویت کرد ولی برای دانلود مقالات باید هزینه پرداخت کرد.
راهکار دانلود رایگان مقالات نور مگزپایگاه اینترنتی نور مگز و مگ ایران و ایران نمایه مقالات مجلات مختلف را نمایه می‌کنند و معمولا هر کدام از این مجلات، سایت مخصوص به خود را دارند که در اینترنت قابل دسترسی است. برای به دست آوردن رایگان مقالات نور مگز (و مگ ایران و ایران نمایه و غیره) باید ابتدا جست‌وجو در این پایگاه‌ها انجام شود سپس موارد یافته شده را در اینترنت و یا سایت مجله‌ای که مقاله در آن وجود دارد جست‌وجو کرد. از آنجا که بیشتر مجلات سایت جداگانه دارند و مقالاتشان را در سایت خودشان قرار داده‌اند، می‌توان پس از جست‌وجو در نور مگز، مقالات را در گوگل یا سایت خود مجلات جست‌وجو کرد و به آنها دسترسی پیدا کرد و به صورت رایگان آنها را دانلود کرد.

سیدمجید نبوی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی