Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این دیدار که معاونان استاندار و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند، ساعت 6 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه) در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری آغاز شد.
یکی از اعضای منتخب شورای شهر کرمان گفت: در دوره چهارم شورای شهر، اطلاع رسانی ضعیف بوده اما در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کارهای بزرگی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا ایرانمنش با اشاره به برخی اعتراضات صورت گرفته و چندین مرتبه بازشماری آرا عنوان کرد: در هیچ دوره ای این میزان بازشماری آرا را نداشته ایم.
وی تاکید کرد: راه پیشرفت شهر کرمان همفکری، تعامل، صمیمت و وحدت است و این استان ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.

**تقدیر از برگزارکنندگان انتخابات در استان کرمان
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز از دست اندرکاران برگزاری انتخابات تقدیر کرد و گفت: در شهر کرمان کارهای خوبی انجام شده و بناست کارهای بزرگ تر و زیباتری را در شورای شهر پنجم شاهد باشیم.
منصور ایرانمنش افزود: باید وحدت و همدلی داشت تا بتوانیم خروجی آن را در خدمت بهتر به مردم داشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه هایی که در سطح کشور داریم و باید به آن توجه کنیم این است که شورای شهر باید از شورای شهرداری فراتر باشد و تعاملات بین بخشی با سایر حوزه های شهری می تواند کمک بزرگی به بالندگی کشور کند.
وی بر پرهیز از روزمرگی در اجرای امور شهری تاکید کرد و گفت: باید با نگاه کلان تر به مسائل حوزه شهری نگاه کرد.

**امیدواریم شرمنده اعتماد مردم نباشیم
علی بهرامی منتخب دیگر شورای شهر کرمان نیز در سخنانی کوتاه گفت: انشاءالله شرمنده اعتماد و صبر مردم نباشیم و این شورا بتواند پاسخگوی خوبی به این اعتماد مردم باشد.

**مثلث توسعه شهری کرمان شکل گیرد
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به شکل گیری مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: در راستای تحقق توسعه شهری نیز باید مثلثی با نقش آفرینی حاکمیت و سازمان های مسئول، شورای شهر و شهرداری تشکیل شود تا نگاه برنامه ای به شهر کرمان محقق شود.
حسین چناریان افزود: تاکنون کارهای خوبی در استان کرمان انجام شده اما هنوز حق مطلب درباره کرمان و مردم این شهر ادا نشده است وامیدواریم این اتفاق رخ دهد.
وی اظهار کرد: اعتقاد همه ما بر این است که اگر بخواهیم افق و چشم انداز واقعی را برای شهر ترسیم کنیم باید به انجام برنامه هدفمند و نتیجه گرا توجه کرد و باید به شاخص ها و مولفه هایی که مد نظر ما است محقق شود.
وی به شاخص ها و مولفه های یک شهر مناسب اشاره و بیان کرد: بهره مندی از معابر و شریان های ایاب و ذهاب ایمن، بدون ترافیک و زیبا، داشتن سیستم حمل و نقل مدرن، لازم و رضایت بخش برای مردم، بهره مندی از بوستان های مناسب، فضاهای مناسب برای زندگی شهری، دارا بودن اماکن مذهبی، فرهنگی و تاریخی که موجب جذب گردشگر شود و نداشتن معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله این مولفه هاست.
منتخب اول شورای شهر کرمان، نبود تعارضات و مشکلات فرهنگی را از دیگر مولفه های شهر مناسب دانست و تصریح کرد: هویت های فرهنگی و بومی استان کرمان می تواند زمینه ساز اقتصادی مقاوم و اقتصاد مقاومتی باشد.
وی تصریح کرد: آیا امروز شهر کرمان از مدیریت متوازان و عادلانه و کاهش دهنده فاصله بین مناطق محروم و برخودار است؟
وی تاکید کرد: کرمان نیاز به همت افق و برنامه ریزی لازم دارد تا به رونق و توسعه روز افزون دست یابد.

**بودجه های شهرداری جوابگوی نیاز توسعه نیست
یکی دیگر از منتخبان شورای شهر کرمان نیز گفت: وضعیت بودجه ای شهرداری به گونه ای است که با بودجه های کنونی نمی توان شهر را اداره کرد و برای رفع این مشکل باید بودجه های پایدار برای این شهر محقق شود.
علی خدادادی با بیان اینکه مردم به خوبی اعتماد و انتخاب کرده اند گفت: امیدواریم شورای اسلامی شهر باشیم و تنها شورای اسلامی شهرداری نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید کرمان را در شان آن بسازیم عنوان کرد: باید با رویکرد همدلی و همراهی برای برداشتن گام های موثر در توسعه استان اقدام کرد.

**انتصاب دانستن انتخابات، دور از انصاف است
یکی دیگر از منتخبان مردم برای پنجمین دوره شورای شهر کرمان نیز با اشاره به چندین مورد بازشماری آرا گفت: اعتراضات به انتخابات اخیر وارد نبوده است و نشان می دهد که انتخابات سالم برگزار شده و در این بین انتصاب نامیده شدن انتخابات، دور از انصاف است.
محمد فرشاد افزود: اگر جایگاه شورای شهر به درستی شناخته شده و به آن به عنوان یک فرصت نگاه کنیم بسیاری از مشکلات موجود جامعه برطرف می شود.
وی با بیان اینکه شوراها باید از فرصت ها استفاده کنند عنوان کرد: این برهه از زمان که دولت تدبیر و امید و کارگزاران آن فرصت را برای توسعه فراهم کرده اند و استاندار کرمان نیز با دید توسعه به استان نگاه می کنند یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای دستگاه های اجرایی نیز شورا یک فرصت است و اگر تعامل خوبی ایجاد شود بسیار راهگشا خواهد بود.
منتخب شورای شهر کرمان با اشاره به جایگاه اصلی شوراها که یک مجلس انتخابی است و انتصابی نیست گفت: اگر جایگاه شورا برای مردم شناسانده شود بسیار می تواند راهگشا باشد.
وی از اصحاب رسانه به عنوان چشم بینای جامعه یاد کرد و افزود: این قشر از یک سو می توانند تصمیمات و تصمیم سازی های شوراها را به مردم اعلام کرده و از سوی دیگر نیز انتظارات مردم را مطرح کنند.
وی بیان کرد: شورای شهر باید به عنوان یک سازمان و شخصیت حقوقی واحد با رای مساوی برای هر یک از اعضا از یک سو تصمیم سازی کرده و از سوی دیگر نیز نظارت را مد نظر داشته باشد.
فرشاد تاکید کرد: مطالبی که درباره تفاوت بین اعضا در شورای شهر مطرح می شود موضوعیت ندارد و همه یک هدف واحد را دنبال می کنند.

**کیفیت رای مردم وابسته به توسعه عمرانی و اجتماعی است
یکی دیگر از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان گفت: کیفیت رای مردم بسته به توسعه عمرانی و اجتماعی است که در جامعه رخ می دهد و این امر با شعار محقق نمی شود.
محمدجواد کامیاب ادامه داد: دوستانی که اعتراض داشتند به این جمع بندی رسیند که کار از روی حساب و کتاب بوده است و اگر این بازشماری ها انجام نمی شد، برداشت های نادرستی ممکن بود، انجام شود.
وی گفت: امیدواریم در آینده جناح ها با خدمت رسانی بیشتر به مردم، رای مردم را جمع کنند نه با عوامل حاشیه ای.
کامیاب با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در شورای چهارم نیز رخ داده است و باید از این خدمات تقدیر کرد گفت: مردم الحق و انصاف سنگ تمام گذاشتند و باید تمام هم و غم خود را برای خدمت به مردم به کار گرفت.
وی عنوان کرد: معتقدم هیچیک از اعضای شورای شهر برای نام و نان نیامده و هدف نهایی خدمت بوده است و باید ید واحده باشیم و به مردم خدمت کنیم.
معاون سابق عمرانی استانداری کرمان بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر کرمان تاکید کرد و گفت: با 650 میلیارد تومان اعتبار نمی توان شهر کرمان را در حد شهرهایی که درآمدهای چندین برابری دارند، ساخت.
وی عنوان کرد: امیدواریم حرکت شتابنده بیشتری در دور پنجم شورای اسلامی شهر کرمان داشته باشیم.

** باید سرمایه به سمت کرمان جذب شود
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر کرمان گفت: باید سرمایه به سمت کرمان جذب شده و تحول ایجاد کنیم.
علی اکبر مشرفی به عنوان نماینده مردم از استاندار کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: استاندار کرمان در دوره چهارم با مدیریت عالیه خود شهر کرمان را به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده و در هر جای شهر، کارهایی در دست انجام است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بالغ بر یکهزار میلیارد تومان کار در شهر کرمان در دست انجام است و این میزان در تاریخ بی سابقه است.
وی افزود: در قانون اساسی اختیارات زیادی به شوراها داده شده اما دستورات اجرایی به طور کامل ابلاغ نشده است.
وی بیان کرد: طرح جامع مدیریت شهری در برنامه توسعه دیده شده است که امیدواریم در این دوره اجرایی شود.
مشرفی گفت: در شورای شهر پنجم درخواست تداوم حمایت استاندار کرمان از این شورا که سیاسی نیست و در خدمت مردم است، را داریم.

**کرمان با جهش توسعه ای روبرو است
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: در شرایطی شهر را تحویل می گیریم که کرمان با یک جهش توسعه ای روبرو است و امروز با شهامت موجود پروژه های بزرگی در دست اجراست.
محمدرضا معین زاده میرحسینی ادامه داد: باید به فکر درآمدهای پایدار برای شهرداری باشیم.
وی با تاکید بر اینکه به آینده شهر امیدوار هستیم گفت: رویکرد توسعه گردشگری، می تواند شروع جدید توسعه آینده شهر کرمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه های حوزه گردشگری و با زیرساخت هایی که باید ایجاد کنیم جذب سرمایه گذاران حاصل شده و بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی با اشاره به اینکه باید با برنامه کوتاه، میان و بلند مدت بخشی از معضلات اساسی را حل کنیم گفت: باید با تمرکززدایی در برنامه ها مشکلات ترافیکی و نیز مشکلات حاشیه های شهر برطرف شود.

**لزوم ایجاد هم افزایی در تمامی ارگان ها برای توسعه کرمان
منتخب دیگر شورای شهر کرمان نیز بر لزوم هم افزایی در همه ارگان ها برای توسعه کرمان تاکید کرد و گفت: باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به هر ارگان داده و از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.
ماه بانو معصوم زاده با اشاره به اینکه برخی موارد به بومی سازی نیاز دارد و برخی قوانین باید بومی شوند ادامه داد: اشتغال بزرگترین معضل موجود است و بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز به دلیل نبود اشتغال است.
وی لزوم ارتقای سطح سواد سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش بروکراسی های اداری، مکانیزه کردن فرایندها و فعال کردن سمن ها نیز باید مد نظر باشد.
وی تاکید کرد: نهادهای مردمی قوی ترین ارتباط مدیران با مردم هستند و باید به توسعه این سازمان ها توجه شود.
معصوم زاده گفت: اگر میثاق با مردم را داشته باشیم مشکلات ما به عنوان مدیران شهری حل می شود.
وی یادآور شد: ارتقای سطح سواد سلامت جسمی و روانی و ایجاد شادابی های صحیح برای مردم ضروری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

 محمدمهدی فداکار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در شورای اداری استان کرمان گفت: در بارندگی هفته گذشته، بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری، آماده شده بود و تمهیدات لازم دیده شد و خوشبختانه اجازه ندادند آب از سیلبند‌ها سرریز کند.  

وی با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های زیرساختی با توجه به هشدار اخیر هواشناسی بیان داشت: سرعت، حجم بارندگی و تغییر الگوی بارشی اصلا قابل پیش‌بینی نیست و باید مراقبت‌های کامل صورت گیرد.   

استاندار کرمان، اطلاع‌رسانی و هشدار به عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر سیلاب را مورد تاکید قرار داد.  

وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه  بیان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و احتمال آبگرفتگی، مراقبت‌ها و تدابیر در خصوص حوزه‌های آزمون صورت گیرد.  

فداکار تصریح کرد: مناطق آسیب‌پذیر و مسیر‌هایی که احتمال مسدود شدن آن ها وجود دارد، مدنظر باشد تا مشکلی برای حضور داوطلبان در حوزه‌های آزمون سراسری ایجاد نشود.  

وی  گفت: در راستای آماده‌باش کامل تمام مرخصی‌ها لغو است و دستگاه‌های زیرساختی آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه، سریعا مشکل حل شود.  

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و عملیات افتخارآمیز وعده صادق گفت: در قبال مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم و وظیفه داریم با دلسوزی، صبر و تحمل ماموریت خود را به اتمام برسانیم و از بازخواست الهی در روز قیامت سربلند بیرون آییم.  

وی تصریح کرد: با هدف اجرای بهتر مسئولیت‌ها، لازم است تدابیری اندیشه شود که ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان، صادقانه و برادرانه با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانم به بهترین وجه ممکن در دوران ماموریت و مسئولیت خود رضایت خدا و خلق خدا را جلب کنیم.  

قدرت مردم، فتنه‌ها و توطئه‌های علیه نظام را خنثی کرد 

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف را رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم، امام راحل همین مسیر را ادامه دادند و به دستور ایشان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت.  

وی بیان کرد: مسئولیت سیاست‌گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مناسبت‌ها، فراخوان مراسم ملی، سیاسی، مذهبی و انقلابی به دوش شورای هماهنگی گذاشته شده و تاکنون به خوبی انجام شده است.  

حجت الاسلام موسی‌پور بیان کرد: امپراطوری دروغ رسانه‌ای با سیاه‌نمایی و کوچک کردن خدمات، افکار عمومی را هدف قرار داده و ما وظیفه سنگینی در تبیین خدمات و افزایش اعتماد عمومی و روشنگری به عهده داریم.  

وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات اقتصادی همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: باید اقتصاد آفت‌زده، اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی را درمان کرد و درمان آن غیر از مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب  (مدظله العالی) عنوان سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: سرمایه‌های راکد در دست مردم زیاد است که ورود آن در چرخه تولید، تحول بزرگی را ایجاد می‌کند.  

موسی‌پور تصریح کرد: مسئولان نیز باید اعتمادسازی کنند و پروژه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم ایجاد و تعریف کنند.  

وی به چالش‌های حوزه تولید نیز اشاره داشت و گفت: یکی از این چالش‌ها، اتلاف انرژی و اسراف است و  بهره‌وری باید افزایش یابد.  

رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

 

رضا رضایی در جلسه شورای اداری گفت: ۱۲۳ حوزه کنکور در استان کرمان دایر می‌شود و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: امسال برای اولین بار آزمون درس‌های علوم و ریاضی پایه ششم ابتدایی به‌شکل هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و پایه نهم نیز سه درس هماهنگ کشوری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امتحانات دانش‌آموزان در مناطق گرمسیر از ۲۵ اردیبهت ماه شروع می‌شود، گفت: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت هماهنگ و الکترونیکی برگزار می‌شود و نتیجه کنکور دانش‌آموز را رقم می‌زند.

رضایی با اشاره به اینکه ۲۵۴ حوزه اجرا و ۳۰ حوزه تصحیح برای امتحانات نهایی در استان کرمان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۵ میلیارد تومان کاغذ برای امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان کرمان مورد نیاز است.

وی افزود: ۱۲ شهرستان تابعه استان کرمان مجری کنکور هستند و مرحله اول کنکور فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است