Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان گفت: آزادراه تبریز- بازرگان در ادامه کریدور شرق به غرب احداث می‌شود و با بهره‌برداری از آن امکان ارتباط ترانزیتی سریع و امن کشورمان با اروپا فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیگیری‌های مجدانه مسئولان به‌ ویژه استاندار آذربایجان شرقی به مرحله اجرا رسید، افزود: همه دستگاه‌های استانی مکلف به همکاری با مجریان این پروژه هستند و هیچ محدودیتی از طرف مدیریت استان در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه راه‌سازی، تحصیل اراضی و وجود معارض در مسیر پروژه است که خوشبختانه آزادراه تبریز- بازرگان از این نظر کمترین مشکل را دارد.
وی افزود: شرایط برای اجرای این پروژه مهیاست و انتظار داریم که شرکت پیمانکار با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.
پورمهدی اظهار کرد: از نظر منابع مالی نیز دولت سهم 35 درصدی خود را تأمین کرده و امیدواریم این پروژه براساس قرارداد و به‌ صورت فاز به فاز اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه در قطعه اول این آزادراه قریب به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: به شرکت پیمانکار توصیه کرده‌ایم که از نیروهای فنی منطقه و مهندسان بومی استفاده کنند تا این پروژه در ایجاد فرصت شغلی برای جوانان منطقه نیز سهم داشته باشد.
نماینده وزارت راه و شهرسازی و مجری پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیز در این بازدید گفت: طول این آزادراه 253 کیلومتر است که قطعه اول آن به طول 64 کیلومتر از پل دیزل‌آباد تبریز تا مرند اجرا می‌شود.
اروجعلی علیزاده افزود: 65 درصد از هزینه ساخت این آزادراه به‌عهده سرمایه‌گذار داخلی است و دولت نیز تأمین 35 درصد باقی‌مانده و همچنین تملک اراضی واقع در مسیر را تعهد کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرارداد مشارکت این پروژه نهایی و به پیمانکار ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر اجرایی نداریم و سهم دولت از منابع مالی نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت به میزان یکصد میلیارد تومان تأمین و به حساب پیمانکار واریز شده است.
علیزاده با بیان اینکه 13 کیلومتر ابتدایی این آزادراه از سمت تبریز در قالب ارتقای کنارگذر غربی تبریز اجرا می‌شود، افزود: تملک اراضی مسیر تا کیلومتر 37 انجام شده و تملک بقیه مسیر تا مرند نیز در حال انجام است.
آزادراه تبریز- بازرگان از جمله طرح های مهم منطقه شمال غرب کشور است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
قطعه نخست این آزاد راه از تبریز تا مرند 6 خطه است که دارای 4 تونل به طول چهار هزار و 700 متر بوده و سخت‌ترین و پر ترافیک ترین قطعه پروژه است.
این پروژه مهم و حیاتی که با مشارکت دولت و بخش خصوصی ایرانی در حال احداث است؛ 35 درصد سهم این طرح مربوط به دولت و 65 درصد آورده بخش خصوصی است.
روند احداث قطعه نخست این طرح 3.5 سال طول می‌کشد و 15 سال دوره بهره برداری بخش خصوصی بر اساس قرارداد است.
هزینه کل قطعه نخست این طرح به طول 63 کیلومتر 9 هزار و 366 میلیارد ریال است
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  برنامه ریزی برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای صنعتگران و در قالب نهضت ملی مسکن و پروژه های صنعت شهر انجام شده است گفت: ساخت این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اراضی تامین شده در ۱۰ استان کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به ۵ هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موفق دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور اجرای پروژه‌های صنعت شهر است  بیان کرد: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

مالکی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این طرح است گفت:   دولت در تلاش است که از تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات  استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد