Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فلات مرکزی ایران مشکل کمبود آب داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و همچنین قولی که حسن روحانی به اصفهانی‌ها داد مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و اختصاص بودجه برای این احیا عملی شود چراکه احیای زاینده‌رود با احیای چهار استان در فلات مرکزی ایران مساوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش صدای ایران حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازدید اخیر برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مناطق آبی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: وقتی احساس کردیم که مصوبات شورای عالی آب جدی تلقی نمی‌شود این مطلب را به وزارت کشور منعکس کردیم که در نتیجه جلسه تشکیلشد که چرا مصوبات شورای عالی آب اجرا نمی‌شود و مقرر شد اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بازدیدی را از مناطق آبی چهارمحال و بختیاری و اصفهان داشته باشند.

وی افزود: روز جمعه در اصفهان در خدمت اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بودیم که آنان از مناطقی مانند ورزنه، روستای امامزاده و نیک‌آباد و جرقویه بازدید کردند. همچنین به برخوار رفتیم و از بخش کمشچه بازدید شد. در این 12 سال همه این مناطق دچار کم‌آبی بوده‌اند که در نتیجه کوتاهی وزارت نیرو برای تأمین آب کشاورزی بوده است که باعث تأسف و شگفتی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در همین روز ریزگردهایی به صورت طوفان از شرق اصفهان در حال حرکت به سمت غرب بود و مناطقی مانند اصفهان، چهارمحال، فریدن، نطنز و کاشان را تحت تأثیر قرار داد که همه ریزگردهای سمی تالاب گاوخونی را مشاهده کردند و به ما قول مساعد دادند که با دعوت وزارت نیرو و کشور پیگیری‌های جدی را در دو قسمت به عمل آورند.

عابدی تصریح کرد: این پیگیری‌ها یکی اجرای مصوبات شورای عالی آب و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و خارج ضابطه و همچنین کمک و مساعدت برای تأمین آب زاینده‌رود و از جمله اجرای طرح بهشت‌آباد و تونل سوم بود تا این کمبودها و کسری‌ها که در این 10 سال به وجود آمده است به مرور جبران شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس از این مناطق را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنیم، گفت: امیدوار هستیم بقیه مسئولان کشوری هم دعوت ما را بپذیرند و از مناطق آبی بازدید و مشکلات را رصد کنند. ممکن است مردم شرق اصفهان مجبور به کوچ اجباری شوند و به مناطق پر آب‌تر مهاجرت کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی روز پنجشنبه را میهمان چهارمحال و بختیاری بودند و از طرح‌های چهارمحال و بختیاری بازدید کردند و از مشکلات این بخش آگاه شدند. ناگفته نماند که چهارمحال و بختیاری هم مشکلات عدیده‌ای برای تأمین آب دارد مناطقی مانند اردل و لردگان با وجود مشکلات کم‌آبی از آب زاینده‌رود نمی‌توانند بهره‌مند شوند، اما باید برای تأمین آب این دو شهرستان به طرح‌های دیگری فکر شود. آب اردل احتمالاً باید از بهشت‌آباد تأمین شود و برای لردگان هم باید طرح‌های جدیدی داشته باشند.

عابدی ادامه داد: امیدوار هستیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم مظلومیت اصفهان را در بحث آب نشان دهیم و در مرکز ایران تصمیمات خوبی گرفته شود. در فلات مرکزی ایران مشکل کمبود آب داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و همچنین قولی که روحانی به اصفهانی‌ها داد و آن تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و اختصاص بودجه برای این احیا عملی شود چراکه احیای زاینده‌رود با احیای چهار استان در فلات مرکزی ایران مساوی است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور