Web Analytics Made Easy - Statcounter

نزدیک شدن به روزهایگشایش مدارس وآماده‌سازی تدریجی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های مختلفی در اولیاء دانش‌آموزانایجاد می‌کندکه از مهم‌ترین آنها، سرویس ایاب و ذهاب فرزندان‌شان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان،نزدیک شدن به روزهایگشایش مدارس و آماده‌سازی تدریجی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه‌های مختلفی در اولیاء دانش‌آموزانایجاد می‌کندکه از مهم‌ترین آنها، سرویس ایاب و ذهاب فرزندان‌شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از والدین لاری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان برخی از مشکلات سال گذشته سرویس مدارس، گفت: مسئولان می‌بایست به کیفیت و ایمنی خودروها، انتخاب رانندگان، تعداد ظرفیت هر خودرو و همچنین نرخ‌های تعیین شده توجه و نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

این پدر دانش‌آموز لارستانی دربارهافزایش خودروها برای جلوگیری از بروز حوادث و همچنین پرهیز از عجله رانندگان برای انجام دو سرویس به دلیل کمبود خودروها سخن گفت وافزود: انتخاب افرادی که به عنوان راننده سرویس مدارس تعیین می‌شوند، بسیار مهم است چراکهفرزندان ما حداقل 5 روز در هفته و 6 ماه از روزهای سال را با این افراد می‌گذرانند و نحوه صحبت و رفتار رانندگان می‌تواند در دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

یکی از مدیران مدارس شهر لار نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره نحوه نرخ‌گذاری سرویس مدارسگفت: تا سال گذشتهقراردادی بین اولیاء دانش‌آموزان و مدارس منقعد می‌شد که از امسال این قراردادها به شرکت‌های خصوصی و والدین واگذار شده است.مدارس هیچ نقشی در تعیین نرخ سرویس‌ها ندارند و به طور معمول حق الزحمه‌ها متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد.

مسئول ساماندهی سرویس مدارس آموزش و پرورش لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیمبا اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش‌رو با تاسیس شرکت سرویس مدارس خصوصی، کار به شرکت‌ها واگذار شده و نظارت بر روند ساماندهی با آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه حق سرویس مدارس در لارستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد، افزود: برای پرداخت هزینه‌ها از امسال بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت خصوصی قرارداد بسته می‌شود.

احمد شریفی دربارهمیزان کرایه سرویس‌ها، تصریح کرد: تعیین قیمت با شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر است که پیش از ماه مهر با کمی تعدیل از طرف آموزش وپروش لارستان صورت می‌گیرد.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار دانش‌آموز از سرویس عمومی استفاده می‌کنند، بیان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان نیز توسط خانواده‌ها ایاب و ذهاب می‌شوند.

وی درباره ظرفیت هر سرویس مدارسگفت: برابر قانون 4 نفر تعیین شده ولی با توجه به جثه کم بعضی از کلاس‌های دانش‌آموزان پیش دبستانی و ابتدایی تبصره‌هایی در این زمینه براساس کارگروه ماده 18 سرویس مدارس اتخاذ می‌شود.

شریفی دربارهشرایط افرادی که متقاضی راننده سرویس مدارس هستند، افزود: افرادی می‌توانند به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت کنند که از طرف سازمان حمل و نقل درون شهری مجوز راننده خودروی عمومی همچون تاکسی و آژانس داشته باشند.تعداد راننده مورد نیاز در حال حاضر کم بوده و مشکلات چند سرویسی داریم که تبعات آن گاهی سرعت بالا و گاهی تاخیر دانش‌آموزان در ایاب و ذهاب است و امید می‌رود با ایجاد شرکت‌های خصوصی بیشتر، علاوه بر ایجاد شغل، سببرقابت و کاهش نرخ‌ها شود.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از حسن فراست

انتهای پیام/

R41382/P41362/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب