Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دولت رژيم صهيونيستي همانطور که شامگاه روز شنبه وعده داده بود به طور تدريجي از ظهر امروز (يکشنه) تمامي درهاي مسجد الاقصي به استثناي باب المغاربه را به روي نمازگزاران و بازديدکنندگان باز کرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه اسکاي نيوز عربي، رئيس نگهبانان مسجد الاقصي امروز اعلام کرد، تمامي کليدهاي درهاي ورودي مسجد الاقصي به استثناي باب المغاربه را از نيروهاي امنيتي اسرائيل تحويل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين در حالي است که مدير مسجد الاقصي با ورود تمامي نمازگزاران فلسطيني به مسجد از دروازه‌هايي که عمليات تفتيش در آنجا صورت مي‌گيرد و گيت‌هاي الکترونيکي در آنجا نصب شده، مخالفت کرد.
مقامات اسرائيلي امروز گيت‌هاي الکترونيکي را در دروازه‌هاي مسجد الاقصي نصب کردند و همين باعث ايجاد صف طولاني فلسطيني‌ها براي ورود به مسجد الاقصي شده است.
همچنين گلعاد آردان، وزير داخلي اسرائيل اعلام کرد، اسرائيل در مسجد الاقصي تصميم گيرنده است و موضع کشورهاي ديگر مهم نيست. اسرائيل هر تصميمي در قدس بگيرد آن را اجرايي مي‌کند.
مسجد الاقصي براي سومين روز متوالي شاهد محاصره و بسته است و نمازگزاران حق ورود به آنجا را ندارند. حتي اذان در اين مسجد پخش نمي‌شود.
پيشتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس پس از رايزني با اعضاي کابينه خود به منظور اطلاع از اوضاع امنيتي حاکم بر قدس و مسجد الاقصي، تصميم به بازگشايي تدريجي مسجد الاقصي از ظهر امروز گرفته بود.
اين شبکه خبري اعلام کرده بود که دولت صهيونيستي همچنين تصميم به نصب دوربين‌هاي مداربسته در ورودي‌هاي مسجد الاقصي و خارج از آن به منظور کنترل حوادث و نيز اعمال تدابير امنيتي بيشتر گرفته است.
نتانياهو در صفحه شخصي خود در شبکه اجتماعي توئيتر نوشت که پس از رايزني‌هاي امنيتي، تصميم بر اين شد که سيستم‌هاي کشف معدن در ورودي‌هاي مسجد الاقصي نصب شوند و همچنين با کار گذاشتن دوربين‌هاي مراقبتي تمامي حوادث اين مسجد تحت کنترل قرار گيرد و البته در ادامه هم برخي اقدامات امنيتي اتخاذ خواهد شد.
نظاميان صهيونيستي پس از عمليات شهادت طلبانه سه جوان فلسطيني اهل شهر ام الفحم در داخل اراضي اشغالي در داخل مسجد الاقصي که منجر به هلاکت دو نيروي پليس صهيونيستي و شهادت مجريان عمليات شد، اين مسجد را به روي نمازگزاران مسلمان بسته و شمار زيادي از نيروهاي خود را در داخل بخش قديمي قدس و اطراف آن و نيز ايست بازرسي‌هاي منتهي به قدس مستقر کرده بودند.
سازمان اوقاف اسلامي نيز اعلام کرد، پليس اسرائيل کارمندان مسجد الاقصي را اخراج کرده و دست به تفتيش گسترده در مسجد زده است. اين در حالي است که از روز جمعه صدها فلسطيني در تلاش براي ورود به بخش قديمي قدس و رسيدن به مسجد هستند اما نيروهاي اسرائيلي مانع آنها مي‌شوند.
محمد حسين، مفتي قدس و سرزمين فلسطين تصريح کرد:‌ مقامات اسرائيل سازمان اوقاف را که کار نظارت بر مسجد الاقصي را برعهده دارد، از هر گونه نظارت کنار گذاشته‌اند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • لیونی: از زمان عملیات طوفان الاقصی اسرائیل در حال سقوط آزاد است
  • اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند