Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انتشار خبر درگذشت مريم ميرزاخاني، رياضي دان ايراني و برنده مدال فيلدز واکنش هاي مختلفي را از سوي شخصيت هاي سياسي به دنبال داشت.

به گزارش جام نيوز، حسن روحاني، رئيس جمهوري ايران در پيام تسليت خود از مريم ميرزاخاني به عنوان «نابغه نامدار رياضي» و «فرزند فرهيخته ايران» نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس جمهوري ايران در اين پيام از درخشش مريم ميرزاخاني به عنوان «نقطه عطفي در معرفي همت والاي زنان و جوانان ايراني» ياد کرد.



محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران در پيامي که در صفحه اينستاگرام خود منتشر کرد فوت مريم ميرزاخاني را علاوه به خانواده وي به «ايرانيان در سراسر جهان» و «جامعه علمي کشور» تسليت گفت.



علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران در واکنش به انتشار خبر درگذشت مريم ميرزاخاني در صفحه اينستاگرام خود از او به عنوان «بانوي دانشمند، فرهيخته و نخبه رياضي جهان» ياد کرد.



محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري ايران نيز با انتشار پيامي درگذشت مريم ميرزاخاني را به «جامعه علمي و دانشگاهي و آحاد مردم علم دوست و فرهيخته» ايران تسليت گفت.

علي اکبر صالحي، رئيس کنوني سازمان انرژي اتمي ايران و رئيس پيشين دانشگاه صنعتي شريف در پيام تسليتي ضمن اشاره به تحصيل مريم ميرزاخاني در اين دانشگاه از او به عنوان «نادره دوران و فرزند برومند ايران» نام برد.

از سوي ديگر محمود فتوحي، رئيس کنوني دانشگاه صنعتي شريف از برگزاري مراسم بزرگداشتي براي مريم ميرزاخاني خبر داد. به گفته وي جزئيات اين مراسم در آينده نزديک اعلام خواهد شد. رئيس دانشگاه صنعتي شريف در گفت و گو با خبرگزاري ايسنا ضمن اشاره به نامگذاري کتابخانه دانشکده رياضي اين دانشگاه به نام مريم ميرزاخاني تاکيد کرد که لازم است به منظور بزرگداشت مقام علمي وي تصميمات ديگري نيز اتخاذ شود.

غلامعلي حداد عادل، رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي ايران و رئيس کنوني فرهنگستان زبان و ادب فارسي از ديگر مسئولان رده بالايي بود که درگذشت مريم ميرزاخاني را به خانواده، استادان و دوستان وي تسليت گفت. رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ابراز اميدواري کرده است که «جوانان کشور و خصوصا ً دختران جوان، ياد و خاطره او را همچون الگويي درخشان در دل و جان خود گرامي بدارند.»



115



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذا مات الْعالم ثلم فی الْإسْلام ثلْمةٌ لا یسدّها شیْءٌ

درگذشت عالم وارسته و استاد محقق آیت‌الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی یار دیرین امام و رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که پرورش‌یافتۀ خاندانی نامدار از فقاهت و مرجعیت بودند، در سال‌های متمادی، با کسب سطوح عالی نزد اساتید صاحب اندیشه و علم عمر خویش را صرف ترویج و نشر اصول و معارف دینی و شعائر اهل‌بیت (ع) و تربیت شیفتگان علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه معطوف داشتند.

این فقیه بااخلاص و متواضع، علاوه‌بر فعالیت مستمر در عرصه‌های تبلیغ و آگاهی‌بخشی به نسل جوان ازجمله به‌عنوان مؤسس و امام جماعت مسجد نبی‌اکرم (ص) مسئول حوزۀ علمیۀ شرق تهران، برگزاری جلسات اخلاق و تألیف کتب دینی، حضور فعال در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان اسلام، نقش ارزنده‌ای به‌ویژه در امور فرهنگی اجتماعی، خیریه و عام‌المنفعه را ایفا نمودند که در کارنامۀ ایشان ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای ایشان غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6091471 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن