Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادعاهایی بی‌پایه ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های اتمی، علی‌رغم حصول توافق هسته‌ای با گروه 1+5 متهم کرده است.

«رویس» در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته مدعی شد که توافق هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد «حتی بدون تقلب، مسیر خود برای سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این قانونگذار ارشد کنگره آمریکا همچنین نوشت: «ایران، برنامه موشک بالستیک غیرقانونی خود را سرعت بخشیده و گزارش‌های متعددی درباره عدم پایبندی ایران به توافق موجود است.»

ادعای نماینده کنگره در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان نهاد مسئول رصد پایبندی ایران به برجام، در چندین گزارش پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، پایبندی کامل ایران به آن را تأیید کرده است. «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد توافق هسته‌ای، پایبندی ایران به آن را ستود.

«رویس» نوشته است: «برجام به ایران اجازه داده هزاران سانتریفیوژ هسته‌ای را نگه دارد و به این ترتیب، حتی بدون تقلب، مسیرش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را باز نگاه دارد.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران هم حمایت کرده و نوشته است: «دولت جدید، به درستی به ایران بابت اقدامات خطرناکش اخطار داد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز با یک مقام آمریکایی دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر عراق با اوزا زیا معاون وزیرخارجه آمریکا در امور مدین و دموکراسی وحقوق بشر دیدار و گفتگو کرد و در جریان این دیدار به موضع گیری درباره غزه نیز پرداخت.

السودانی گفت: آنچه در غزه رخ می دهد بی سابقه و نقض آشکار حقوق بشر و کشتار جمعی است.

نخست وزیر عراق بیان کرد: بیشتر کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند و این طبق گزارش های بین المللی است.

وی بر ضرورت به کار بستن تلاشهای بیشتر برای توقف این جنگ علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

از سوی دیگر مقام آمریکا نیز به نقش عراق در منطقه اشاره و گفت که عراق در زمینه حقوق بشر پیشرفت کرده است و نقش مهمی در ثبات منطقه دارد.

کد خبر 6100490

دیگر خبرها

  • آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • لایحه قانونگذار آمریکایی برای اخراج دانشجویان معترض بین‌المللی
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • مناظره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره بمب اتم ایرانی
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها