Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، نصرالله طاهری افزود: با توجه به افزایش بی سابقه گرما، افزایش مصرف برق در کشور و درخواست مرکز کنترل ملی مبنی بر آمادگی نیروگاه های برق آبی جهت ارتقای تولید و کمک به شبکه انرژی کشور، نیروگاه کارون3 با توان تولید حداکثری و لحظه ای 2 هزار مگاوات در چند روز گذشته در حالی که پیک سراسری کشور به میزان 55 هزار و 364 مگاوات تولید بوده است، در 14 تیرماه با تولید 24 هزار و 392 مگاوات، رکورد تولید روزانه پنج سال خود را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این نیروگاه نسبت به مدت مشابه در سال قبل و رشد 10 درصدی برق کشور درمقایسه با سال قبل در همین تاریخ، با تولید 24 هزار و 392 مگاوات بیشترین تولید روزانه را در پنج سال اخیر از آن خود کرده است.
طاهری اظهار کرد: هشت واحد 250 مگاواتی نیروگاه کارون3 به شبکه سراسری متصل شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 افزود: این نیروگاه نقش مهمی در کنترل یکپارچه و پاسخ مناسب به انحرافات فرکانس جهت پایداری و امنیت شبکه سراسری کشور را به عهده دارد و با تولید 2 هزار مگاوات همچنان آماده است، تا در روزهای آتی با توجه به نیاز شبکه برق کشور با تولید حداکثری، ارائه خدمات کند.

*اعلام آماده باش در سه سد خوزستان
سازمان آب و برق خوزستان همچنین از آماده باش کامل کارشناسان فنی شرکت تعمیرات در سد و نیروگاه های مسجدسلیمان، دز و شهید عباسپور خبر داده است.
علی مکاری مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان ضمن در این باره گفت: با توجه به شرایط خاص شبکه و پیک مصرف و به منظور پیشگیری از ایجاد هر نوع اختلال در مسیر تولید و رفع نواقص احتمالی، نیروهای فنی و متخصص این شرکت به صورت دو شیفت و مستقر در نیروگاه ها در نواحی سه گانه، سد شهید عباسپور، دز و مسجدسلیمان در ساعت پیک مصرف (13 الی 15 و 20 الی 23) و همچنین آماده به کار به صورت 24 ساعته در آماده باش کامل بسر می برند.
وی افزود: هم اکنون مجموعا 24 واحد نیروگاهی یاد شده با حداکثر توان تولید و آمادگی کامل در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار دارند.
بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید دما در خوزستان از خرداد ماه امسال و افزایش مصرف برق، ساعت اداری در روزهایی که دما به بالای 49 درجه سانتیگراد می رسد، به ساعت 13 کاهش یافته است.
مهرداد بلادی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان امروز اعلام کرده است: نیروگاه های خوزستان در سه ماه نخست امسال هشت هزار و 869گیگاوات ساعت برق تولید کردند.
ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان 13 هزار و 196 مگاوات است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 027 مگاوات است.

/6002/7151
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده : کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در جریان مسابقات جهانی توزیع سهمیه المپیک در دوحه قطر و در پایان مرحله مقدماتی تراپ بانوان، مرضیه پرورش نیا با ثبت امتیاز ۱۱۴ رکورد برون مرزی تراپ بانوان را ارتقا داد.

رکورد قبلی تراپ بانوان ۱۱۳ بود که‌ باز هم توسط مرضیه پرورش‌نیا ثبت شده بود.

مرضیه پرورش نیا در این رقابت‌ها در جایگاه هجدهم ایستاد.

کد خبر 6086903

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد