Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سازمان حج و زیارت آخرین توصیه ها را به حجاج اعلام و از آنها خواست به هیچ وجه اقدام به بحث با مسئولان سعودی نکنند.قاسم نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت گفت: حجاج باید به نکات مطرح شده پیش از سفر معنوی حج دقت کافی را داشته باشند و امیدواریم به موضوعات و نکاتی که از سوی مسئولان کاروان‌ها بیان می‌شود یا سایر اعلان‌های سازمان حج و بعثه اهتمام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیان برخی توضیحات برای زائران حج تمتع پرداخت و بیان کرد: زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با مأموران امر به معروف پرهیز کنند چرا که گاهاً برخی عوامل تندرو به دنبال سوءاستفاده از این فضا‌ها هستند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت افزود: زائران حتما از گرفتن جزوات در حرم‌های مدینه و مکه پرهیز کنند و در صورت دریافت جزوات آن‌ها را در اختیار مسئولان کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری قرار دهند.

نصیری با بیان اینکه ممکن است معطلی‌هایی در فرودگاه پدید آید، گفت: این معطلی‌ها در خصوص انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از زائران است که بهتر است حساسیتی نشان داده نشود چرا که برای همه زائران تمامی کشور‌ها انجام می‌گیرد و البته به صورت تصادفی و مقطعی است و برای همه افراد نخواهد بود.

وی ادامه داد: زائران ایرانی امسال مقداری بیشتر به دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها توجه کنند که اگر به خوبی دقت عمل صورت گیرد حجی نمونه و منظم همانند همه سال‌ها خواهیم داشت.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر برخی حساسیت‌ها نسبت به مچ‌بند‌های الکترونیکی به‌وجود آمد، اظهار کرد: مچ‌بند‌ها به سبب امنیت و سلامتی زائران طراحی شده است و اطلاعات شناسنامه‌ای به همراه اطلاعات کاروان‌ها در حافظه آن گنجانده شده که از سوی شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی، تهیه و تولید شده است.

نصیری درباره نحوه استفاده از مچ‌بند‌های الکترونیکی گفت: در صورت گم شدن و یا ایجاد مشکل برای زائران، کسانی که دارای گوشی هوشمند هستند می‌توانند اطلاعات لازم را از مچ‌بند‌های الکترونیکی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: متأسفانه طی ماه‌های اخیر اطلاعات غلطی درباره این مچ‌بند‌های الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته بود که جز تبلیغات منفی چیزی نبوده و زائران نباید به حرف‌های ایجاد شده دقت کنند.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت به مسائل کنسولی برای زائران حج تمتع ۹۶ اشاره کرد و گفت: زائران در رابطه با مسائل کنسولی نیز هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که ۱۰ نفر از نیرو‌های وزارت امور خارجه در موسم حج در شهر‌های مکه، مدینه و جده مستقر هستند.

نصیری از زائران درخواست کرد که در صورت ممکن از بردن وسایل زینتی و گرانقیمت به عربستان سعودی و موسم حج خودداری کنند و در صورت داشتن پول و سایر زیورآلات آن را در زمان موسم حج به هتل بسپارند.

وی به موضوع طواف زائران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته حساسیت‌هایی نسبت به طواف در زمان شلوغ وجود داشت که باید تاکید کرد زائران ایرانی فاصله خود را در زمان طواف با سایرین حفظ کنند چرا که در حین طواف ازدحام جمعیت بسیار زیاد است و امکان تماس نیز وجود دارد که شاید از لحاظ عرفی و شرعی نیز برای ما مناسب نباشد.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی توصیه کرد تا در شهر‌های مکه و مدینه مراقب عبور و مرور از خیابان‌ها نیز باشند چرا که سرعت اتومبیل‌ها در این شهر‌ها بسیار بالاست و زائران باید از خطوط عابر پیاده برای رفت و آمد استفاده کنند.

نصیری گفت: حتی‌الامکان زائران برای رفتن به حرم‌های مطهر به صورت انفرادی رفت و آمد نکنند و چند نفری و با همراه به این کار مبادرت ورزند تا در صورت بروز بیماری و یا حادثه مشکلی پدید نیاید و کمک‌های لازم صورت گیرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد در اولین نشست میز‌های تخصصی سند ملی زیارت گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گیرد در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در مرکز ملی داده‌های زیارت پوشش داده تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.
حسین افخمی روحانی در خصوص تاسیس مرکز ملی داده‌های زیارت افزود: با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مرکز ملی داده‌های زیارت مصوبه کارگروه ملی زیارت کشور است و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز مصوب شد، اضافه کرد: طی مصوبه‌ای که در زمینه این کارگروه ملی مطرح شد قرار است این مرکز در پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک فعالیت پژوهشی دانشگاهی مستقر شود تا بررسی و تحلیل داده‌های زیارت در این مرکز صورت گیرد.
رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سال گذشته یک فرآیند اجرایی و ساختاری در این خصوص طی شد که در اجرای این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در استان و سپس در سطح کشور نیز انجام می‌شود تا تصمیم‌گیری در حوزه زیارت مبتنی بر داده‌ها باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گرفت در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در این مرکز پوشش دهیم تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.
افخمی روحانی گفت: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی نیز ارتقا دهیم. جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های زیارت است و ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت تمامی اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی مناسبی برای مسائل مختلف زیارت نیز داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تمامی دستگاه‌ها باید حمایت‌های خود را داشته باشند تا تمامی داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های کلان جمع‌آوری شود، چراکه زیارت به عنوان یک پیشران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان و کشور محسوب می‌شود و لازمه آن این است که تمامی ارگان‌های مربوطه مشارکت خود را در این زمینه به کار گیرند.

دیگر خبرها

  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود