Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:36:54 GMT

گِله وزیر راه و شهرسازی از روند خصوصی‌سازی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۱۴۲۸

آخوندی گفت: بدترین کار ممکن این بود که صنایع بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شوند، امروز تامین اجتماعی در ورطه مدیریت آن‌ها گرفتار آمده و خیلی از این صنایع با کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: جفای بزرگی در حق صنعت ایران شده، چراکه در واگذاری شرکت های دولتی بدون توجه به سرمایه های انسانی و فناوری، فقط ساختمان ها و خودروهای این شرکت ها ارزیابی و به عنوان دفع شر واگذار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این واگذاری ها بسیاری از شرکت ها به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شد و همه این ثروت ها با کاهش بهره وری فاحش مواجه شدند.

وی افزود: واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی از سال 1985 آغاز و مقرر شد که قبل از واگذاری ها، ساختارهای مالی و انسانی این شرکت ها بازسازی و سپس به بخش خصوصی واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی گفت: نکته مهم‌ فرهنگ صنعتی،‌ سازمانی و دانشی بود که در شرکت‌ها انباشته شد و در خصوصی‌سازی‌ها مدنظر قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: بدترین کار ممکن این بود که صنایع بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود، امروز تامین اجتماعی در ورطه مدیریت آنها گرفتار آمده و خیلی از این صنایع با کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند.

آخوندی با اشاره به مسئولیت جدید پرورش مدیر عامل سابق ایران ایر اظهار داشت: بدون شک ایشان (نماینده جدید ایران در ایکائو و مدیرعامل سابق ایران ایر) در حفظ و نگهداری و بازسازی ساختاری ایران ایر و ناوگان آن زحمت های زیادی را متحمل شده و مدیر عامل جدید نیز باید با اندیشه های نو این روند را ادامه خواهد داد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در 20 تیرماه جاری در حکمی فرزانه شرفبافی را به عنوان سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب کرد.
رقم دقیق زیان‌های مالی هما را نداریم

در ادامه فرزانه شرفبافی سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت صندوق بازنشستگی و میزان زیان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رقم دقیق زیان‌های مالی هما را نداریم، چراکه هنوز صورت‌های مالی هما به طور کامل بیرون نیامده است.

وی ادامه داد: مشخصا به دنبال این هستیم که زیان را کاهش دهیم، این در حالی است که بازسازی ساختاری همه جانبه، اصلاح سیستم مدیریت ایمنی و کیفیت و افزایش سطح کیفی خدمات از برنامه های این شرکت است.

وی در خصوص احتمال واگذاری صندوق بازنشستگی ایران ایر نیز گفت:‌ اگر شرایط خوب باشد و بپذیرند صندوق بازنشستگی واگذار می‌شود.

سرپرست هما همچنین گفت: برای عرضه هما در بورس باید اصلاح ساختار انجام شده و ارزش‌گذاری انجام شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن