Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار نیازمند مشارکت ادارات مختلف از جمله استانداری‌ها و دگردیسی ساختاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، یوسف پیربوداقی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی که در محل سالن همکف استانداری برگزار شد اظهار کرد: خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی پذیرفته شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عملکرد مستقل است که ماه پیش انتخابات آن با شرکت بالای 90 درصد اهالی رسانه برگزار و اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهره‌گیری از اهالی رسانه و حل مشکلات آن‌ها در زمینه‌های مختلف منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود چراکه رسانه می‌تواند با بازنشر اثرات و پیامدهای منفی آسیب‌های موجود به عنوان عامل بازدارنده در تحقق آن‌ها شود.

پیربوداقی با اشاره به درپیش بودن روز خبرنگار عنوان کرد: چند روزی را در نیمه دوم مردادماه به عنوان ایام رسانه در نظر گرفته‌ایم که برنامه‌های در آن برای تجلیل از خبرنگاران اجرا می‌شود و امید است امسال با مشارکت استانداری و سازمان‌های متبوع یک دگردیسی ساختاری در نحوه بزرگداشت این زحمتکشان حوزه رسانه انجام شود.

وی در رابطه با لزوم حمایت دولت و سازمان‌های زیر نظر آن از مطبوعات گفت: از منظر قانونی ادارات دولتی باید آگهی‌های مزایده و مناقصه خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنند تا این اداره خود به توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌های مختلف اقدام کند چراکه تنها منبع درآمد روزنامه‌ها از همین آگهی‌هاست که به دور از عدالت بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم تغییر رفتار حرفه‌ای روابط عمومی‌های ادارات با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: قرار است روابط عمومی مدعی العموم اهالی رسانه به عنوان نماینده اذهان عمومی و مدافع سازمان و نهاد متبوع خود در برابر رفتار ناشایست احتمالی از سوی رسانه‌ها باشد درحالی که می‌بینیم بعضا سیاسی کاری‌های موجود مانع از انجام این رسالت خطیر توسط آن‌ها می‌شود.

وی با ارائه آمارهایی از اقدامات خانه مطبوعات در سال 95 عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی در زمینه‌های مختلف خبرنویسی، گزارش نویسی و مقاله نویسی برای بالا بردن سواد رسانه‌ای خبرنگاران فعال در استان، برگزاری سمینار اقوام و ادیان، برگزاری مراسم روز خبرنگار، شرکت در نمایشگاه مطبوعاتی غرب کشور و برگزاری ده‌ها تور زیارتی و سیاحتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از جمله اهم فعالیت‌های خانه مطبوعات در سال گذشته است.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمود شالویی افزود: یکی از این برنامه‌ها همایش ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی است که با معرفی آثار برتر در حوزه فردوسی پژوهی به پایان می‌رسد.
وی افزود: نقش ویژه و تأثیرگذار حکیم ابوالقاسم فردوسی بر تمدن ایرانی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این حکیم و شاعر بزرگ ایرانی مایه عزت ایرانیان است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: فردوسی بزرگ منادی صلح، صفا، صمیمیت و وحدت و پیوند میان ملت هاست و باید برنامه‌های پاسداشت و بزرگداشت بیشتری در سطح ملی و بین المللی برای این شاعر و حکیم نامدار برگزار شود تا جهانیان، بیشتر با فردوسی آشنا شوند.

شالویی درباره همایش فردوسی گفت: روز ۲۶ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فردوسی مشهد، همایش علمی با ارائه ۴۰ سخنرانی و مقاله تخصصی برگزار می‌می شود و در روز ۲۷ اردیبهشت، نشست بین المللی با حضور اندیشمندان جهانی در فضای مجازی ساماندهی و اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: تشکیل انجمن نقالان نوجوان یکی از مصوبات کارگروه بزرگداشت فردوسی است.
وی افزود: تشکیل بنیاد فردوسی و برگزاری همایش «خوسف» تا «طوس» به جهت اهمیت ابن حسام خوسفی و ارتباط او با اندیشه فردوسی از دیگر اقدامات در دست کار است.

بخش دیگر این مراسم با سخنرانی محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه یافت که او با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت فردوسی گفت: امسال و در هفته بزرگداشت حکیم فردوسی چند فعالیت ویژه انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها اعطای نشان فردوسی به حماسه سرایان، حماسه پژوهان و حماسه آفرینان است و همچنین نشست‌های تخصصی مختلف با همکاری دانشگاه‌های استان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در پایان با اشاره به حضور فعال این نهاد در هفته بزرگداشت فردوسی گفت: برگزای آیین‌های سنتی، پاسداشت هفته کرامت در ایام بزرگداشت فردوسی، راه اندازی کاروان‌های هنری و برگزاری شب شعر از آرامگاه فردوسی تا آرامگاه خیام نیشابوری از جمله فعالیت‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت حکیم طوس است.
هفته بزرگداشت فردوسی سال گذشته در تالار وحدت با معرفی فردوسی پژوهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما