Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان در دیدار از مرکز فنی و حرفه‌ای کمتیه امداد امام «خمینی» «ره» این مرکز را برای آموزش حرفه و فن جوانان افغان با اهمیت دانسته و از جمهوری اسلامی ایران دراین رابطه اظهار قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، فیض الله ذکی در این دیدار از مرکز حرفه و فن کمیته امداد ارزش و اهمیت فراگیری حرفه‌ها را به کار آموزان تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا به بهترین نحو ممکن از امکانات فراهم شده از طرف این مرکز استفاده کرده و خوب بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده در مرکز فنی و حرفه‌ای افغان – ایران از مسئولان این مرکز به دلیل پیشبرد امور به شکل مناسب و خوب ابراز امتنان کرد و از فعالیت این مراکز در دیگر شهر‌های افغانستان قدردانی کرد.
ذکی همچنین از همکاری‌های ایران با افغانستان و روابط نیک دو کشور در سال‌های ابراز سپاس کرده و گفت که ایران چند دهه از میلیون‌ها مهاجر افغان به خوبی میزبانی کرده است.
وی گفت که بزودی با ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی ایران دیدار خواهد کرد تا هرچه بهتر از ظرفیت‌های آموزشی و تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان استفاده شود، زیرا داشتن زبان و فرهنگ مشترک باعث میشود که انتقال تجربیات و ظرفیت‌های آموزشی به سهولت و در بالاترین سطح ممکن صورت گیرد.
مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرات در این دیدار در باره اهمیت فراگیری حرفه ها، نکاتی را یاد آوری کرد و گفت: برگزاری ۳ دوره آموزشی در سال خبر داد.
«غلام» افزود: تاکنون یکهزارو ۵۰۰ کارآموز در رشته‌های مختلف از این مرکز فارغ شده اند و در حال حاضر در ۶ رشته رایانه، حسابداری، لوله کشی، برق صنعتی و برق ساختمان مصروف آموزش هستند و خانم‌ها نیز در ۴ رشته رایانه، خیاطی، سوادآموزی و قران شریف به آموزش میپردازند.
علی اکبر بابا سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز در این مراسم در باره فعالیت‌های کشور ایران در غرب افغانستان اشاره کرد و گفت: ایران در بخش‌های راه سازی، خط آهن و ایجاد فرصت برای بازرگانان افغانستان و همچنین ارائه خدمات صدور ویزا به مردم افغانستان کار کرده است.
علی اکبر بابا افزود: تکمیل پروژه خط آهن باعث پیشرفت زیادی در اقتصاد و تجارت افغانستان میشود و این کشور را به بازار‌های تجاری و اقتصادی مهم دنیا وصل خواهد کرد.
بابا همچنین گفت که در حال حاضر بیش از ۳ میلیون مهاجر افغانستانی در کشور ایران اقامت دارند که با استفاده از رأفت اسلامی در جامعه ایران همانند یک شهروند زندگی کرده و از تمام امکانات رفاهی استفاده می‌کنند و بر خلاف سایر کشور‌ها در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها نگهداری نمی‌شوند.
وی گفت که بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز و دانشجوی افغانستانی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث