Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@12:48:10 GMT

گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۲۳۵۲

گفتگوی 18:30/ واحدهای صنعتی، چالش ها و راهکارها

معاون سازمان صنعت و تجارت و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مشکلات بر سر راه واحدهای صنعتی تاکید کردند که مشکلات و وضع اضطرار در واحدهای تولیدی همچنان وجود دارد و با کمک دستگاه های دولتی می توانیم از این شرایط عبور کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، افشار فتح الهی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره وضع اضطرار در واحدهای تولیدی گفت: ما به واسطه فشارهایی که سالیان اخیر به لحاظ تحریم های ناجوانمردانه بر اقتصاد کشور بوده شرایط اضطرار را در حوزه صنعت داشته و داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکید بر این است که چون شرایط همچنان ادامه دارد، همه دستگاه ها باید کمک کنند تا از شرایط اضطرار عبور کنیم.فتح الهی گفت: مشکلات وجود داشته ولی اقداماتی هم در حد امکانات و شرایطی که در اختیار بوده، انجام شده است که از شرایط عبور کنیم. وی گفت: اتفاقی که در برجام برای رفع تحریم ها افتاد تا حدی مراودات در بخش صنعت و معدن را با دنیا تسهیل کرده است. وی گفت: در حوزه صنعت هم برای تامین مواد اولیه هم برای ماشین آلات تاحد زیادی از مشکلات عبور کرده ایم. وی گفت: برای نقدینگی واحدهای تولیدی در سال قبل و امسال سعی شده این نقص جبران شده، در تهران شاهد بودیم که سرمایه درگردش حل نشد اما امسال سعی بر این است که این انتظارات امسال برطرف شود. فتح الهی گفت: این مشکلات از گذشته وجود داشته و مربوط به امروز نیست و مربوط به یک بخش نیست بلکه فرابخشی است. وی گفت: ابتدای دولت یازدهم دولت برای تشکیل کارگروه تسهیل مصوبه برای رفع موانع تولید در سراسر کشور داشت. وی افزود: به طور مداوم جلسات بررسی مشکلات واحدهای تولید تشکیل می شود و در سال 94 و 95 بسیاری از شرکت ها بررسی شده است و بالغ بر 60 درصد مصوبات عمل شده و مشکلات برطرف شده اما کافی نیست. واحدهایی که به صنعت وابسته اند باید همکاری بیشتری داشته باشند و در این راستا کمک کنند تا مشکلات سریع تر برطرف شود. وی گفت: در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت دستورالعمل را ابلاغ کرد و هدف گذاری طرح بر روی واحدهای تولیدی بود، سرمایه در گردش در قالب این طرح برای واحدهای تولیدی به بانک های عامل معرفی شد، اثراتی که این تسهیلات داشت این بود که دولت کمک کرد دو مانع اصلی مثل چک های برگشتی وبدهی های معوق واحدهای کوچک را برداشت. حدود 300 طرح به صورت رندمی با اعضای کمیته نظارت بررسی و ارزیابی شد که نتایج خوبی بدست آمد و در این 300 واحد حدود سی درصد رشد تولید را شاهد بودیم این عدد خوبی است که نشام میدهد صنعت نیاز به تزریق نقدینگی دارد.

مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم. تولید کشور دست به گریبان مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی کشور بود. وقتی بودجه های عمرانی کشور را به خاطر اینکه منابع کافی نداریم کاهش می دهیم ريال وقتی هنوز بهره های بانکی قابل رقابت با بانک های دولت نیست و خیلی بالاتر است یا وقتی واحدهای تولیدی مسئول جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده هستند و هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، بار این کار بزرگ بر دوش واحد های تولید افتاد و ما هنوز مطالباتی داریم که هنوز پول را دریافت نکرده ایم اما هنوز مالیات بر ارزش افزوده می دهیم، از رکود تورمی در امده ایم اما نه به طور کامل و هنوز با خیل عظیم چک های برگشتی مواجه هستیم و بازار هماهنگ با تولید نیست.
وی افزود: ما یکی از کشورهایی هستیم که سونامی قاچاق وجود داشت، اما با پیگیری مقام معظم رهبری و قوه قضائیه قاچاق کاهش یافته اما هنوز هیولایی است که ما 12 تا 13 میلیارد قاچاق داریم.مرتضوی ادامه داد: ما هنوز در وضعیت اضطرار هستیم و رابطه منطقی و عقلایی بین ما ودستگاههای منابع تامین کننده مالی که بانکهاست وجود ندارد. تولید توانایی پرداخت بهره های سنگین را ندارد. وی گفت: بزرگترین مشکل امنیتی آینده کشور ما بیکاری است بیکاری رفع نمی شود مگر اینکه یک رنسانس و یک انقلاب در تولید اتفاق بیافتد. به انداز کافی تولید مشکل دارد اما باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات تولید رفع شود.

وی گفت : رفع مشکلات شرکت ها نیاز به مدیریت دارد، ضمن اینکه تهران هم از این امر مستثنی نیست و مشکلات خاص خود را دارد. در تهران مسائل زیست محیطی وجود دارد تهران به عنوان ابر شهر که گسترش صنعت در این شهر حالت های استثنایی دارد بنابراین، بانکها نباید فقط به فکر منافع دستگاهی باشند، باید این مورد را در امر واگذاری تسهیلات در نظر بگیرند و به هیچ دستگاهی در واگذاری تسهیلات اغماض نکنند.

وی گفت: تولید کننده به هیچ عنوان توان حل این همه مشکلات را ندارد و حالت اضطرار در تهران ادامه دارد و روحیه جهاد باید همچنان در دستگاه های دولتی و قضایی وجود داشته باشد.

مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده در ارتباط تلفنی گفت: اظهار نظراتی درباره نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده می شود که بدون اطلاعات کافی در این زمینه است. وی گفت: دریافت مالیات به این روش در بیش از 160 کشور دنیا در حال انجام است. مسیحی در ادامه افزود: از ابتدای این قانون تاکنون که بالغ بر 170 میلیارد تومان از بابت مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده ایم بیش از 90 درصد این وصولی مبتنی بر خوداظهاری و توافق با ادارات امور مالیاتی بوده است. وی گفت: خود اظهاری و توافق در اینجا یعنی اینکه چه تولید کننده چه بازرگان اظهارنامه می دهند و پرداخت و دریافت مالیات را اعلام می کنند و ما به التفاوت را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می کنند، اگر ارزش افزوده ای نداشته باشند ما به التفاوت را استرداد می کنند یا به دوره بعد منتقل می کنند.
دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی