Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@05:31:52 GMT

انتخاب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۲۶۴۱

انتخاب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل

به گزارش ایسکانیوز؛ در نخستین جلسه هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، کاوه زرگران به عنوان رئیس این اتاق مشترک انتخاب شد.

در اولین جلسه رسمی هیئت مدیره، همچنین مسلم ناصری و فرهاد آگاهی به عنوان نواب رئیس، بهزاد درخور، حسن مهربانی یگانه، محسن امینی و مهدی جهانبانی به عنوان سایر اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این در تاریخ هجدهم تیر ماه با افتتاح رسمی اتاق ایران و برزیل، مجمع برای انتخاب اعضای هیئت مدیره رای‌گیری شد و اعضای حاضر، مسلم ناصری، فرهاد آگاهی، بهزاد درخور، کاوه زرگران، محسن امینی، مهدی جهانبانی و حسن مهربانی یگانه به عنوان اعضای هیات مدیره اتاق ایران و برزیل انتخاب کردند.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل که با هدف گسترش روابط تجاری میان دو کشور ایران و برزیل تاسیس شده، اولین و تنها اتاق مشترک بازرگانی ایران با یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح این اتاق مشترک ابراز امیدواری کرد، با تأسیس این اتاق مشترک همکاری و کار اقتصادی با برزیل توسعه پیدا کند.

او گفت: تا زمانی که اتاق‌های مشترک دیگری در منطقه آمریکای لاتین تشکیل شود، باید از این ظرفیت برای همکاری با کشورهای منطقه آمریکای لاتین استفاده کرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به حجم روابط تجاری ایران و برزیل گفت: حجم روابط اقتصادی ایران و برزیل از یک عدم تعادل رنج می‌برد. حدود 80 میلیون دلار صادرات ما به برزیل در مقابل 2 میلیارد دلار واردات ما از برزیل نامتعادل است و نقش اتاق مشترک در کم کردن این عدم تعادل باید خیلی جدی گرفته شود.

رودریگو دآزِردو سانتوس، سفیر برزیل در این نشست، با تأکید بر ضرورت تسهیل روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور گفت: سفارت‌خانه‌ها نقش مهمی در تسهیل ارتباط دو طرف دارند و ما می‌خواهیم بخش خصوصی دو کشور همکاری و رابطه خوبی داشته باشند.

او گفت: سفر آتی هیات بانک مرکزی ایران به برزیل بسیار مهم است و ما درخواست داریم که افرادی از اتاق ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل هم در این هیات حضور داشته باشند. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم، تا ایده‌های روشن و پیشنهادهای خوبی برای توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور ارائه دهیم.

منبع: فارس

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب و معرفی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه کشوری خبر داد.

اسماعیل چمنی ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: دکتر مسعود گنجی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.

وی با بیان اینکه معیارهای انتخاب استاد نمونه کشوری فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اجرایی است، ادامه داد: پیش از این نیز در سال‌های اخیر دکتر قدیر نوری و دکتر محمد نریمانی اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اساتید نمونه کشوری انتخاب شده بودند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که روز گذشته در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، از ۶۵ استاد نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴