Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تکواندوکار سابق ايران و قهرمان المپيک گفت: نظرات فني‌ام را بعد از المپيک گفتم اما به مزاج آقايان خوش نيامد.

به گزارش مشرق، هادي ساعي مدير فني تيم‌هاي ملي در نشست خبري گفت: درباره اتفاقاتي که در تکواندو رخ داده و رخ مي‌دهد، تصميم نداشتم صحبت کنم. سکوت کرده بودم. قبل از اين هم در المپيک اتفاقاتي رخ داد و بعد از المپيک نظرات فني را اعلام کردم که به مزاج آقايان خوش نيامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به من زنگ زدند که مي‌خواهند با اين نظرات فني فدراسيون را خراب کنند. 3 سال است که پايم را خانه تکواندو نگذاشتم، چون نمي‌خواهم براي اين رشته اتفاق بدي رخ دهد. برخي مواقع نبودن کمک مي‌کند؛ سعي کردم نباشم تا دوستان با آرامش کار کنند، اما متاسفانه اين اتفاقات رخ نداد.
ملي‌پوش سابق تکواندوي ايران در ادامه اين نشست، يادآور شد: امروز هم به خاطر اينکه نمي‌خواستم تک تک با خبرنگاران صحبت کنم اين نشست را برگزار کردم. دوست داشتم از اعضاي فدراسيون نيز کسي حاضر مي‌شد.
مدير فني سابق تيم ملي تکواندو ايران، خاطرنشان کرد: واقعيت اين است که دوست ندارم يک طرفه به قاضي بروم. اگر دوستان بودند اين نشست بازخورد خوبي داشت. به هر حال نظراتمان را به اشتراک مي‌گذاشتيم. فدراسيون تکواندو بارها نشست گذاشت، اما منتقدان را دعوت نکرد. اينکه برخي از کارشناسان از فدراسيون انتقاد مي‌کنند و غرضي ندارند.
ساعي در پاسخ به اين سوال که چرا 3 سال است به خانه تکواندو نمي‌آييد، عنوان کرد: در تکواندو به هر چيزي که خواستم، رسيدم. به دنبال جايگاه و پست نيستم. مطمئن باشيد اگر دنبال پست باشم بايد از خودم هزينه کنم. 3 سال مدير فني تيم‌هاي ملي بودم تمام قد در کنار بازيکنان و حتي نوجوانان قرار داشتم. در اين 3 سال همه دوستان شاهد بودند که موثر بودم. وقتي اتفاقاتي در تکواندو رخ داد احساس کردم صلاح نيست در تکواندو باشم. البته فدراسيون هم راغب نبود من در کنار تکواندو باشم. چون دوستان خوش نداشتند کسي از آنها انتقاد کند من در نهايت بايد پاسخگوي نتايج تکواندو مي‌شدم و به همين دليل از مسائلي که وجود داشت انتقاد مي‌کردم.
* خودم به المپيک ريو نرفتم و الان خوشحالم
وي افزود: در طول 3 سال که پايم را در خانه تکواندو نگذاشتم فکر کردم مي‌توانند از پس خودشان بربيايند اما متاسفانه نشد. من حتي در المپيک شرايط برايم مهيا بود تا در کنار ملي‌پوشان باشم اما نرفتم. در حال حاضر خوشحالم که نرفتم چون نتايج طوري رقم خورد که اگر مي‌رفتم اين اتفاقات بر دوش من مي‌افتاد. به هر حال آقايان به دنبال اين هستند که هميشه ناکامي را به گردن ورزشکار و مربي بيندازند.
* گفتند هادي ساعي با فدراسيون بسته و سکوت کرده
وي در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: برخي‌ها گفتند چرا هادي ساعي سکوت کرده و در شبکه‌هاي اجتماعي مطالبي را نوشتند آنها نوشتند که هادي ساعي با فدراسيون زد و بند کرده و سکوت کرده است. نه، اينطور نبوده من با کسي نبسته‌ام و در تکواندو به هر چه که مي‌خواستم رسيده‌ام من هر چه که دارم به لطف خدا از تکواندو است.
* تيم ملي بزرگ ايران آدم‌هاي بزرگ مي‌خواهد
هادي ساعي درمورد تيم ملي تکواندو گفت: همه بچه‌ها در تيم ملي زحمت کشيدند و تلاش کردند من کنار آنها بودم و مسابقات آنها را از نزديک ديدم هيچ وقت مربي دوست ندارند که بازيکنش ببازد و يا اينکه بازيکني دوست ندارد که در مسابقه‌اي شکست بخورد. همه تلاش کردند تا تيم نتيجه بگيرد به هر حال يک تيم بزرگ مثل تکنواندوي ايران آدم‌هاي بزرگ مي‌خواهد. تنها نمي‌شود کار کرد. من دلم براي مهدي بي‌باک سوخت. يک جاي کار در مسابقات مي‌لنگيد شما نگاه کنيد در طول اين همه سال هرچه بر تکواندو کسب شده با همدلي بوده است. اما من امروز اين همدلي را در تيم ملي نمي‌بينم. ما در گذشته خوابگاه، سالن و غذا هيچکدام شرايط خوبي را نداشتند اما الان ما همه چيز داريم اما نتايج را نمي‌توانيم کسب کنيم ما در بدترين شرايط بهترين نتيجه را کسب مي‌کرديم اما امروز با توجه به اينکه تکواندو هيچ مشکلي از لحاظ امکانات ندارد اما عدم همدلي باعث شده اتفاقات خوبي رخ ندهد.
* 8 سال عضو کميسيون ورزشکاران فدراسيون جهاني بودم
پرافتخارترين ورزشکار المپيکي ايران در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان کرد: من 8 سال عضو کميسيون ورزشکاران فدراسيون جهاني بودم. در آن مقطع IOC از همه فدراسيون‌ها مي‌خواست يک کميسيون تشکيل دهند. من رئيس کميسيون ورزشکاران کميته ملي المپيک ايران هستم تنها کميسيوني که مي‌تواند با IOC ارتباط مستقيم داشته باشد همين کميسيون است. اين کميسيون در مجمع انتخابات رياست کميته ملي المپيک 6 راي دارد و در واقع 10 درصد از راي انتخابات کميته ملي المپيک براي کميسيون ورزشکاران است. فدراسيون جهاني آمد و اين کميسيون را در مقر فدراسيون جهاني تشکيل داد و از کشورها خواست شاخص‌ترين ورزشکار خود را معرفي کنند اما اتفاق بدي رخ داد و دوستان يوسف کرمي را به جاي من معرفي کردند به هر حال همه مي‌دانيد که اين حق من بوده‌ چون شاخص‌ترين قهرمان المپيکي ايران هستم. اين بار در فدراسيون جهاني جلسه‌اي براي انتخاب اعضاي کميسيون ورزشکاران بود من براي اينکه يوسف کرمي راي بياورد به همراه دوستان تلاش کرديم. متاسفانه او راي نياورد و يک نفر از فرانسه به جاي او انتخاب شود. اين پست براي کشورمان بسيار مهم بود. در آنجا هر کسي که من را مي‌ديد تصور مي‌کرد از ايران بنده معرفي شدم.
* پولادگر در انتخابات شوراي اجرايي هم راي نياورد
دارند مدال المپيک پکن در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: پولادگر هم در کره جنوبي در انتخابات شوراي اجرايي نتوانست راي بياورد. او حتي نتوانست براي يوسف کرمي در کميسيون ورزشکاران لابي کند و اين واقعا جاي تاسف دارد. متاسفانه با توجه به اينکه اردن هيچ جايگاهي در تکواندو ندارد در آن مقطع که پولادگر در کميته اجرايي حضور داشت، اردني‌ها يک مدال المپيک نداشتند آنها اين دوره هم به عنوان نماينده آسيا انتخاب شدند. اردن يک نماينده بانوان در هيات اجرايي فدراسيون جهاني دارد اما ما که در تکواندو رزومه داريم حتي يک نفر هم در هيات اجرايي نداريم اما آنها دو نماينده دارند.
* در کميته فني راي به سود بي‌باک نبود
دارنده سه مدال المپيک در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان کرد: تا جايي که بنده اطلاع دارم و در جريان هستم در انتخاب سرمربي در شوراي کميته فني راي‌گيري به نفع مهدي بي‌باک نبود. از آنجايي که مديريت فدراسيون تکواندو مشورتي نيست، هر کسي که تحت کنترل پولادگر باشد مي‌تواند با او کار کند. اين اتفاق خوبي نبود چرا که بي‌باک از قهرمانان سابق کشورمان است و آدم کوچکي نبود. او در عرصه مربيگري تجربه‌هايي دارد اما به تنهايي نمي‌تواند تيم‌ را هدايت کند در کنار او بايد مشاورهاي خوبي باشد. افشار و عليرضا و نصرآزاداني در کنار او هستند. افشار تجربه مربيگري در تيم ملي را دارد اما نصر کم تجربه است و بسيار بازيکن منظمي است.
وي در ادامه گفت: زماني که من در کنار بازيکنان بودم تا کنار زمين بازيکنان را همراهي مي‌کردم و در تمرينات، مسابقه و ... در کنار آنها بودم. من در کره ديدم همه کارها را بي‌باک، نصر و افشار انجام مي‌دادند. کارهايي را آنها انجام مي‌دادند که اصلا برعهده آنها نبود. مربي که نبايد کارهاي تدارکاتي را انجام دهند.
* مدير تيم‌هاي ملي چه کسي است؟
وي در ادامه با اشاره به مدير تيم هاي ملي افزود: متاسفانه مدير تيم‌هاي ملي کوچکترين افتخار را در تکواندو نداشت. در کره جنوبي خيلي از بچه‌ها از عملکرد و رفتار و ... ناراضي بودند. بي‌باک هم نمي‌توانست با مدير تيم‌هاي ملي کار کند و تعامل خوبي با هم نداشتند. او جاي ذوالقدر آمده است. در اين پست هيچ وقت ذوالقدر و يا نفرات ديگر براي خود دبير انتخاب نکرده بودند اما شاهديم در حال حاضر مدير تيم‌هاي ملي دبير داردد و او تازه مدعي است مي‌تواند تجربيات خود را در اختيار تيم ملي قرار دهد. بنده و ذوالقدر تنهايي جور تيم را مي‌کشيديم.
* ادعاي خوب نبودن قرعه درست نيست
قهرمان سابق المپيک با اشاره به توجيعات آقايان مبني بر قرعه دشوار در رقابت هاي جهاني اظهار داشت: اينکه مربيان تيم ملي ادعا مي‌کنند قرعه مسابقات خوب نبود تمام اينها بهانه است. من بي‌باک را دوست دارم اما شما نگاه کنيد بچه‌هاي ما نفرات نخست رنکينگ در اوزان خود بوده‌اند و تا سکو قرعه سختي نداشتند. اينکه فدراسيون پشت مدال عليزاده مانور مي‌دهد، کاملا کار اشتباهي است. کار عليزاده در مسابقات المپيک و جهان بزرگ بود و افتخار بزرگي است و من اين موضوع را تاييد مي‌کنم. من در مسابقات جهاني در صحنه‌اي شاهد بودم که به يکباره عليزاده توانايي خود را از دست داد و پس از بازگشت مشخص شد که موضوع چيست. آقايان روي مدال عليزاده مانور مي‌د هند اما در مجموع که مي‌خواهند از رده‌بندي بگويند، مدعي مي‌شوند که بانوان را کنار بگذاريد و رده‌بندي را اعلام مي‌کنند. تکواندو در مسابقات جهاني جايگاه يازدهم را کسب کرده است.
* به وزير ورزش اطلاعات غلط مي‌دهند
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود درمورد اطلاعات غلطي که به وزير ورزش و جوانان مي‌دانند، گفت‌: متاسفانه اتفاقاتي که در اينجا رخ مي‌دهد اين است که اطلاعات اشتباه را آقايان به وزير ورزش مي‌دهند و او هم در صحبت‌هاي خود اطلاعات اشتباه را رسانه‌اي مي‌کند. من به وزير ورزش حق مي‌دهم چون هر چه مشاورانش به او گزارش دهند را قبول مي‌کند و در صحبت‌هاي خود مطرح مي‌کند. آنها رفتند گفته‌اند افرادي که (تعداد منتقدان هم زياد است) به دنبال گرفتن فدراسيون و تيم ملي هستند. به هر حال من از صحبت‌هايي که وزير ورزش مي‌کند، تشکر مي‌کنم اما از اطرافيان درخواست مي‌کنم اطلاعات غلط ندهند. اميدوارم وزير ورزش منتقدان را ببيند. من نمي‌خواهم براي وزير ورزش تعيين تکليف کنم اما به هر حال صداي خانواده تکواندو درآمده و اميدوارم منتقدان ديده شوند.
* آقايان دفاع کورکورانه مي‌کنند
ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: من انتظارم از آقايان که به وزير ورزش مشاوره مي‌دهند اين است حداقل به جاي دفاع کورکورانه از هر رشته‌اي و فدراسيوني همه منتقدان را به دور هم جمع کند و در مورد تمام رشته‌ها به عنوان کارشناس استفاده کند اينکه همه بد باشند اصلا خوب نيست. ما در خانواده تکواندو ورزشکار، داور، کارمند و ... منتقد داريم. اين نمي‌شود که همه بد باشند و يک نفر خوب باشد.
* از داورزني انتظار داشتم يک نشست با من داشته باشد
پرافتخارترين ورزشکار المپيکي ايران در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: از داورزني معاون ورزش قهرماني انتظار داشتم که براي يکبار هادي ساعي را به دفتر خود دعوت کند و درمورد کلان ورزش نظرخواهي کند و بعد از آن درمورد تکواندو نيز با هم صحبت کنيم. او با توجه به پستي که در وزارت ورزش و جوانان دارد بايد از من که به عنوان پرافتخارترين ورزشکار المپيکي ايران هستم، دعوت مي‌کرد و درمورد همه مسائل ورزش تکواندو با هم صحبت مي‌کرديم. او تجربه زيادي در ورزش دارد اما تکواندو ورزش تخصصي است. شايد فوتبال را همه مردم بتوانند تحليل کنند و در کوچه و خيابان هم اين اتفاق رخ مي‌دهد. واليبال هم به اين شکل است مردم مي‌توانند آن را با راحتي تحليل کنند اما تکواندو يک ورزش تخصصي است.
* نماينده کميته ملي المپيک را پولادگر انتخاب کرده است
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان کرد: يک نکته مهمي درباره کميته ملي المپيک وجود دارد. نماينده کميته ملي المپيک که ساليان سال است به پيشنهاد پولادگر انتخاب شده و اتفاقاً از دوستان خوب من هم است و مربي من بوده. او چطور مي‌تواند از فدراسيوني انتقاد کند که عضو کميته فني آن فدراسيون است؟ اين هم يک نوع تخلف است که در تکواندو رخ مي‌دهد.
* همين‌که فهميدند کانديد شدم گفتند بداخلاق است
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: من زماني که مي‌خواستم در انتخابات فدراسيون تکواندو شرکت کنم، در مورد اين موضوع از پولادگر و ذوالقدر اجازه گرفتم. من زماني که تکواندو کار مي‌کردم براي فدراسيون از منابع مختلف پول مي‌آوردم اما همين‌که آنها متوجه شدند من مي‌خواهم در انتخابات فدراسيون تکواندو شرکت کنم همه جا گفتند هادي ساعي بد است. واقعاً من تا روز قبلي که با آقايان صحبت کنم فکر مي‌کردم با آنها خوب هستم اما همين‌که متوجه شدند من مي‌خواهم در انتخابات شرکت کنم موضعشان تغيير کرد. آنها همه جا نوشتند و گفتند هادي بداخلاق است، دروغگو است و پرخاشگر. حالا بماند که چه حرفهايي زدند که نمي‌خواهم امروز بگويم. تمام اين مسائلي از روزي رخ داد که من اعلام کردم مي‌خواهم کانديد رياست فدراسيون تکواندو شوم و از همان روز عکس من را از ديوار خانه تکواندو برداشتند. آقايان اين را به من بگويند عکس من را از ديوار برداشتيد، قبول، افتخاراتم را مي‌خواهيد چه کار کنيد؟ حالا متاسفانه مي‌خواهند عکس‌هاي قهرمانان جهان مي‌خواهند روي ديوار بزنند اما مانده‌اند که چه کار کنند چون من در 3 دوره المپيک مدال آوردم و در مسابقات جهاني مختلف نيز مدال کسب کرده‌ام پس بايد عکس من را هم بزنند و به همين دليل مانده‌اند که چه کار کنند.
* بي‌باک را به عنوان مربي معرفي کردم
هادي ساعي در مورد معرفي مهدي بي‌باک به عنوان مربي تيم ملي گفت: بنده مهدي بي‌باک را به عنوان کمک مربي معرفي کردم چون ديگر گزينه‌اي نداشتيم به خاطر اينکه پولادگر همه قهرمانان و پيشکسوتان را خط زده بود و ما هم ناچار ديديم بي‌باک را معرفي کنيم. او آمد کنار مغانلو کار کرد و خداروشکر هم تجربه کسب کرد و هم نتايج خوبي را با تيم ملي بدست آوردند و هم با تيم قهرمان جهان شدند.
* بي‌باک در تيم ملي به يک آدم بزرگ نياز دارد
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: ذوالقدر در طول سال‌هاي گذشته خوب بود اما در ساليان آخر بي‌تاثير بود چون اجازه نمي‌دادند او کار کند و به همين دليل ما از تکواندو لطمه خورديم. اگر ذوالقدر مثل گذشته محکم مي‌ايستاد و تاثير مي‌گذاشت، تيم نتيجه مي‌گرفت. او حتي در المپيک هم بي‌تاثير بود و فقط حضور داشت.
* اگر حس کنم مي‌توانم به تکواندو کمک کنم، مي‌آيم
هادي ساعي در پاسخ به اين سوال که آيا اگر جامعه تکواندو از شما بخواهد در انتخابات رياست فدراسيون تکواندو شرکت کنيد به خواسته آنها احترام مي‌گذاريد؟ گفت: اگر حس کنم مي‌توانم به تکواندو کمک کنم، مي‌آيم. مثل دفعه قبل که حس کردم از همه جهات مي‌توانم به تکواندو کمک کنم و آمدم. من نبايد به اين موضوع اشاره کنم اما چون آقايان همه چيز را به نام خود مي‌زنند ناچارم که اين صحبت‌ها را مطرح کنم. ساختن موزه، ساختن مسجد در فدراسيون تکواندو و ... همه با کمک من بوده، من افرادي را آوردم و با کمک خودم خانه تکواندو را متحول کردم اما متاسفانه دوستان همه چيز را به نام خود زدند. بنده مدعي نيستم چرا که هرکسي که جزو خانواده تکواندو است وظيفه دارد براي موفقيت اين رشته تلاش کند و من هم به نوبه خودم کاري که از دستم بر مي‌آمد را انجام دادم و هيچ ادعايي ندارم. حالا شما نگاه کنيد من اگر بخواهم رئيس فدراسيون بشوم به نظر شما دوستانم زياد مي‌شوند يا دشمنانم؟ خودم جواب مي‌دهم قطعاً دشمنانم زياد مي‌شوند.
* پولادگر خيلي پيش از اينها بايد مي‌رفت
وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينکه رئيس فدراسيون تکواندو پس از بازگشت از مسابقات جهاني به هيچ عنوان پاسخگوي اصحاب رسانه نبوده و آيا به نظر شما او سهمي در اين ناکامي ندارد که اينطور سکوت کرده است؟ گفت: پولادگر سهم داشته و دارد. او در مقطعي کار کرد و افتخارات زيادي به دست آورد اما به نظرم آب با تمام تطهير بودنش يک جا بماند مي‌گندد. او خيلي زودتر از اينها با تمام افتخاراتي که به دست آورده بايد در اوج مي‌رفت. البته او بهتر مي‌تواند تصميم بگيرد به هر حال اگر تيم قهرمان دنيا مي‌شد اولين نفر در نشست خبري حضور پيدا مي‌کرد اينکه حالا با تمام اتفاقاتي که رخ داده پاسخگو نيست، کار بسيار بدي است.
* بدهي مالي پولادگر را مي‌دهم تا برود
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان کرد: پولادگر مدعي است من بدهکار تکواندو هستم اما فکر مي‌کنم الان مردم بدهکار هستند. او 5-6 سال مدعي شده به تکواندو دين دارم و اين چندسال را به اين شکل سپري کرد و حالا 5-6 سال مي‌خواهد بگويم به تکواندو بدهکارم و مي‌خواهم بدهي‌ام را بدهم. اگر بدهي او مالي است من مي‌دهم تا برود (با خنده) اما بدهي‌هاي ديگر را چه کسي مي‌خواهد بدهد؟ نمونه آن مهدي خدابخشي است نفر اول رنکينگ دنيا است و حالا خانه نشين شده است. او به مسابقات دعوت مي‌شود اما او را نمي‌برند. نمونه ديگر آن که بسياري از اين نمونه‌ها است بهنام اسبقي است. او به مسابقات مختلف دعوت شده اما او را نمي‌برند. اينها خيانت‌هايي است که به تکواندو مي‌شود. وقتي جواني در رنکينگ يک دنيا قرار دارد و خانه نشين مي‌شود اين خيانت است. به هر حال يک جوان حرفي زده و نبايد تاوان آن را کشورمان بدهد. محمد باقري معتمد، نايب قهرمان المپيک را خانه نشين کرديم چون او مي‌خواست در مجمع دوره قبل به هادي ساعي راي بدهد، در مجمعي که من حضور نداشتم، اينها غرض ورزي شخصي است. وقتي اسم هادي ساعي را از کميته ورزشکاران حذف مي‌کنند اينها خيانت و لطمه زدن به کشور عزيزمان ايران است.
* مهدي خدابخشي مي‌خواست برود، منصرفش کرديم
مهدي خدابخش با توجه به اتفاقاتي که براي او رخ داده مي‌خواست برود اما ما با او صحبت کرديم و ماندگار شد. به هر حال او براي تکواندو زياد تلاش کرده اما او را به مسابقات دعوت نمي‌کنند. متاسفانه فدراسيون تکواندو و کادر پزشکي به خاطر ندانم‌کاري باعث مشکلات اميد اميري شدند. آنها نتوانستند خوب دفاع کنند و او را 4 سال محروم کردند. يکي از دلايلي که من راهي کره جنوبي شدم اين بود که با رئيس فدراسيون جهاني صحبتي داشته باشم تا شايد محروميت اميد عميدي کم شود چون تيم پزشکي و فدراسيون مقصر محروميت او بودند. دارويي که مصرف کرده بود را تيم پزشکي به او داده بودند. وقتي مي‌خواستم با دکتر چو رئيس فدراسيون جهاني صحبت کنم تا محروميت او بخشوده شود اما مسائلي را ديدم که ناچار شدم هيچ کاري انجام ندهم. متاسفانه زماني که ما مي خواستيم در مورد موضوع اميد عميدي صحبت کنيم مسئولان فدراسيون مثبت بودن دوپينگ دو تکواندو کار ديگر را به ما اطلاع دادند و دبيرکل فدراسيون جهاني مدعي شد که رئيس فدراسيون جهاني به شدت از موضوع دوپينگ تکواندو ايران عصباني است و در حال حاضر شرايط براي گفت‌وگو اصلاً خوب نيست. متاسفم از اينکه پولادگر همه را فراري داده تا فقط خودش حضور داشته باشد حالا اين حضور با چه قيمتي مي‌خواهد تمام شود را نمي‌دانم.
* آقايان از بيانيه خانواده تکواندو به سود خود استفاده کردند
هادي ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود در مورد بيانيه‌اي که اعضاي خانواده بزرگ تکواندو به وزير ورزش ارائه کردند، گفت: خيلي از منتقدان از طريق بيانيه مي‌خواستند صداي خود را به گوش وزير ورزش برسانند. دوستان عليه منتقدان جلهه درست کردند و از آن بيانيه هم به سود خود استفاده کردند. آنها وزير ورزش را تهديد کردند که اين نفرات آشوبگر هستند، خير اينطور نيست، منتقدان خواستند صحبت‌هاي خود را به گوش وزير ورزش برسانند. به هر حال وزير هم شاهد هستيم مدعي شده تغييري نخواهيم داشت اما من مي‌دانم انتخابات اگر برگزار شود همه چيز مشخص مي‌شود.
* تلاش کرده‌ايم آنهايي که رفته‌اند برگردند
هادي ساعي در مورد تلاش براي بازگشت برخي از مهاجران تکواندو به کشورهاي ديگر گفت: براي بازگشت برخي از تکواندوکاراني که به کشورهاي ديگر مهاجرت کرده‌اند به عنوان يکي از اعضاي خانواده بزرگ تکواندو تلاش کرده‌ام. اين وظيفه خودم بوده تا اين کارها را انجام دهم و هيچ ربطي به رئيس شدن من ندارد، اين حيف است که بچه‌هاي ما با اين توانايي از کشورمان بروند.
* در مورد انتخابي‌ها از بي‌باک دفاع کردم
پر افتخارترين ورزشکار المپيکي ايران در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: در مورد بحثي که پيش از مسابقات جهاني کره جنوبي در مورد انتخابي‌ها مطرح شده بود من مصاحبه کردم و از مهدي بي‌باک دفاع کردم. من به مربي حق مي‌دهم تا خودش براي بازيکنان تصميم بگيرد اما در حال حاضر هم بايد او جوابگو باشد. به هر حال بعد از تصميمات در مورد انتخابي‌ها و عدم کسب نتيجه ديگر نمي‌توانيم بگوييم شرايط براي نتيجه گرفتن خوب نبود.
* اطرافيان پولادگر اندازه انگشتان يک دست نيستند
هادي ساعي در مورد فراري دادن همه اعضاي خانواده تکواندو توسط رئيس فدراسيون گفت: متاسفانه با شرايطي که در تکواندو رخ مي‌دهد در حال حاضر اطرافيان پولادگر ديگر اندازه انگشت يک دست هم نيستند، همه رفته‌اند و برخي از آنهايي هم که مانده‌اند در حد و اندازه خانواده تکواندو نيستند.
* ليگ برتر تکواندو به تيم ملي کمک نمي‌کند
مدير فني سابق تيم‌هاي ملي تکواندو در مورد اينکه ليگ برتر مثل گذشته به تيم ملي تکواندو کمک نمي‌کند، گفت: در گذشته همه قهرمانان ما در ليگ برتر حضور داشتند و اين موضوع روي آنها تأثير مثبتي داشت. ما هميشه با 70 درصد آمادگي به اردوها مي‌رفتيم. هميشه در کوران مسابقات ليگ بوديم و به همين دليل با 70 درصد آمادگي پا به اردوها مي‌گذاشتيم اما امروز شرايط اينطور نيست چون ملي پوشان ما در ليگ بازي نمي‌کنند و آنها را در پنبه خوابانده‌اند. ما در گذشته با توجه به اينکه رقيب داشتيم و آنها زنگ خطري براي ما بودند در تلاش بوديم تا جايگاهمان را در تيم ملي حفظ کنيم.
* بعد از المپيک با وزير ورزش صحبت کردم
دارنده چندين مدال مسابقات جهاني در پاسخ به اين سوال که آيا با وزير ورزش و يا رئيس جمهور در صورت درخواست خانواده بزرگ تکواندو آيا مي‌توانيد اين موضوع را مطرح کنيد تا مشکلات تکواندو حل شود، گفت: من خيلي وقت پيش با وزير ورزش و جوانان جلسه‌اي داشتم. در آن جلسه که هنوز تکواندو به اين شرايط و طناب باريک نرسيده بود به وزير ورزش مسائل را گوشزد کردم. در آن مقطع گفتم که تکواندو با اتفاقاتي که برايش رخ مي‌دهد بايد از صفر شروع کند و در حال حاضر شاهديم که صحبت‌هاي من درست بوده است. در حال حاضر هم با وزير ورزش صحبت نکرده‌ام چون سرش شلوغ است، اگر وقت بدهند قطعاً صحبت خواهم کرد، حداقل اگر وزير ورزش وقت ندارند که من را ببينند بنشينند و صحبت‌هاي امروز را بخوانند.
* مردم پشت پرده را نمي‌دانند
ساعي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: آيا کسي در طول اين سالها شاهد بوده من عليه بازيکن و کادر فني صحبت کنم؟ دليلش اين است که بنده شاهد تلاش آنها بوده‌ام، متاسفانه مردم پشت پرده را نمي‌دانند، نمي‌دانند که شرايط روحي و رواني آنها به چه صورت است. متاسفم از اينکه در حال حاضر تکواندوي ما را با تکواندوي آذربايجان مقايسه مي‌کنند. آنها به خاطر مهماندوست افتخار آفريني کردند. باز هم به وزير ورزش و جوانان اطلاعات غلط مي‌دهند و مي‌گويند ما نتايجي بهتر از آذربايجان کسب کرده‌ايم. آذربايجان کجاي تکواندوي جهان است؟ آنها يک بار در جام جهاني قهرمان شدند و هرچه دارند از رضا مهماندوست است پس نبايد وزير ورزش به خاطر اينکه آذربايجان چهارم شده نتايج تکواندوي ايران را خوب بدانند.
* در مورد سالن بدنسازي و رستوران خانه تکواندو همه واقعيت را مي‌دانند
هادي سادي در پاسخ به اين سوال که گويا بحث مديريت فدراسيون تکواندو بالاتر از اين مسائل است و وارد رابطه رفاقتي و بيزينس شده است، اگر ممکن است در مورد صحبت‌هايي که اخيراً در مورد سالن بدنسازي و رستوران خانه تکواندو مطرح است، صحبت کنيد، گفت: در مورد سالن بدنسازي و رستوران بحث بيزينس است، من چه بگويم. واقعيت‌ها را و هرچه هست را شما بهتر مي‌دانيد. اين رفاقت‌ها است که يک مقدار دست و پاي دوستان را بسته و نمي‌توانم کارشناسانه نظر بدهم، اميدوارم که دوستان رفاقت را به بيرون از ورزش ببرند.
* براي برون‌رفت از شرايط، مجمع تصميم بگيرد
هادي ساعي در پاسخ به اين سوال که براي خارج شدن از شرايط شما چه راهکاري در نظر داريد و آيا اينکه با رفتن پولادگر مشکلات حل مي‌شود يا خير، گفت: براي اينکه تکواندو از اين شرايط خارج شود مجمع تصميم مي‌گيرد. بايد همه آنهايي که از تکواندو رفته‌اند بازگردند. بازيکن، مربي، داور، کارمند و ... همه بايکوت هستند. کشتي را نگاه کنيد هميشه مشکل داشته چرا در حال حاضر به آرامش رسيده است؟ چون خادم همه منتقدان را جمع کرده و تمام صحبت‌هاي پيشکسوتان، قهرمانان و منتقدان را مي‌شنود و به همين دليل در حال حاضر کشتي در آرامش به سر مي‌برد. بحث خودم نيست، پولادگر هم برود يک نفر ديگر مي‌آيد و اين مجمع است که در مورد آينده تکواندو تصميم مي‌گيرد فقط اميدوارم مجمع را طوري نچينند که آنچه که خودشان مي‌خواهند بشود.
وي در پايان صحبت‌هاي خود در مورد اينکه برخي‌ها از ترس رئيس فدراسيون در سالن مسابقات جهاني نمي‌توانستند با او صحبت کنند، گفت: يکسري از بچه‌ها با من در ارتباط هستند و هميشه از من سئوال مي‌کنند. من در مسابقات جهاني در جايگاه VIP بودم و کارتي که فدرسيون جهاني به من داده بود طوري بود که همه جا مي‌توانستم بروم. خيلي‌وقت‌ها بچه‌ها مي‌آمدند و از من سئوال مي‌کردند اما بلافاصله 10 دقيقه بعد يکي از بچه‌ها مي‌آمدند و مي‌گفتند که با او کار دارند. فردا هرکدام از آنها من را مي‌ديدند مي‌گفتند که استاد به خاطر صحبت کردن با شما ما را توبيخ کردند. متأسفانه هرجايي که پولادگر در سالن مسابقات بود کسي نمي‌توانست پيش من بيايد حتي اطرافيان پولادگر هم نمي‌توانستند پيش من بيايند، زماني مي‌آمدند که پولادگر در سالن نباشد.
* به عنوان پرافتخارترين تکواندوکار به کره دعوت شدم
هادي ساعي در پايان صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: دعوت شدن من به مسابقات جهاني کره جنوبي هيچ ارتباطي به دبيرکل فدراسيون جهاني ندارد و در واقع اينطور نيست که او من را دعوت کرده باشد. فدراسيون جهاني به عنوان شاخص‌ترين تکواندو کار دنيا من را به اين مسابقات دعوت کرده. يک برنامه براي حمايت از بچه‌هاي بي‌سرپرست عراق، سوريه، اردن برگزار شد که يک کمپ براي آموزش تکواندو به آنها به راه افتاده است و اين يکي از دلايلي بود که به مسابقات جهاني دعوت شده بودم. رئيس IOC هم مي‌خواست به کره جنوبي بيايد و من و لوپز آمريکايي را دعوت کرده بودند اما با توجه به شرايطي که لوپز دارد نام او را خط زدند. دکتر چو و باخ رئيس IOC در کره حضور داشتند و من در آن جلسه پس از اتفاقي که براي حجي‌زواره رخ داد پيشنهادي را در آن جلسه مطرح کردم در واقع پيشنهاد من اين بود هر کشوري که ميزبان مسابقات جهاني است يک هزينه‌اي را در نظر بگيرد تا زماني که اتفاقي براي يک ورزشکار رخ داد به او هزينه پرداخت کنند.
* رسانه‌ها در مورد عملکرد تکواندو يک نظرسنجي بگذارند
هادي ساعي در پاسخ به اين سوال که به نظر شما آيا مردم از عملکرد رئيس فدراسيون تکواندو راضي هستند يا خير، گفت: به هر حال دوستان رسانه‌اي خواهش مي‌کنم يک برنامه نظرسنجي در مورد اين موضوع در اولويت کارشان باشد به هر حال يکي از شبکه‌ها هفته‌اي 8 ميليون به يکي از دوستان مي‌دهد که آنها را پوشش دهد حالا دوستان رسانه‌اي اگر بتوانند يک نظرسنجي در مورد راضي بودن يا نبودن مردم از مديريت فدراسيون تکواندو در برنامه‌هاي خودشان داشته باشند آن وقت مشخص مي‌شود که مردم از مديريت فدراسيون راضي هستند يا خير.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • نشست خبری جایزه ملی البرز
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال