Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:12:22 GMT

شایع ترین عارضه سفید کردن دندان ها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۴۱۶۶

شایع ترین عارضه سفید کردن دندان ها

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: حساسیت دندانی شایع ترین عارضه سفید کردن دندان ها است که در صورت کنترل شرایط درمان، عارضه ای گذرا و بی خطر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حوری زاد اظهارداشت: امروزه درصد بالایی از مراجعان به مطب های دندانپزشکی متقاضی انجام درمان های زیبای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مواردی که مکررا در مورد آن از دندانپزشک پرسیده می شود «bleaching»یا سفیدکردن دندان ها است.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی ادامه داد: درصد بسیار پایینی از افراد متقاضی درمان بلیچنگ دارای دندان های تغییر رنگ یافته هستند و گروه زیادی از افراد از رنگ نرمال و طیبعی دندانهای خود احساس نارضایتی داشته و تمایل دارند که دندان های سفید تری داشته باشند.

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد گفت: اولین و مهم ترین سئوالی که از دندانپزشک می پرسند، عوارض و خطرات ناشی از سفید کردن دندان ها است.

حوری زاد با عنوان این مطلب که سفید کردن دندان یکی از بی خطر ترین و غیر تهاجمی ترین روش ها در حیطه کارهای زیبایی است، افزود: در صورتی که علت تغییر رنگ دندان ها به درستی توسط دندانپزشک شناسنایی و تشخیص داده شود و از روش صحیح و مناسب برای این کار استفاده شود علاوه بر رسیدن به نتیجه مطلوب می توان تمام عوارض و مشکلات احتمالی را کنترل نمود.

وی ادامه داد: پروتکل درمانی و مکانیزم اثر مواد کشیده کاملا مشخص است در صورتی که این کار توسط دندانپزشک متخصص و آشنا با اصول عملی انجام شود، نگرانی وجود نخواهد داشت. به عنوان یک اصل هر چقدر درمان سفید کردن دندان ها با مواد سفید کننده با غلظت پایین تر و برای مدت طولانی تر انجام شود، نتیجه مطلوب تر و دوام درمان تضمین شده تر است.

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، گفت: در صورتیکه از مواد با غلظت بالا و عوامل سریع شده سفید کردن دندان ها نظیر لیزر, حرارت, دستگاه های پلاسما و تابنده نور با طول موج های مختلف استفاده شود، علی رغم اینکه سفید شدن دندان ها سریع تر اتفاق می افتد عوارضی نظیر حساسیت دندانی و آسیب به بافت لثه مجاور دندان ها بیشتر شده و همچنین دوام درمان و طول مدت سفید باقی ماندن دندان ها کاهش می یابد.

حوری زاد تاکید کرد: حساسیت دندانی شایع ترین عارضه ناشی از سفید کردن دندان ها است که در صورت تحت کنترل بودن شرایط درمان عارضه ای گذرا و بی خطر است. استفاده از مواد سفید کشیده با غلظت های بالا، استفاده از سایر موارد سفید کننده تایید شده از طرف مراکز و سازمان های عملی و استانداردهای مربوطه که متاسفانه امروزه در رسانه ها به طور وسیع تبلیغ می شود و ممکن است مستقیما و بدون نظارت دندانپزشک در دسترس بیماران قرار گرفته و استفاده شود، می تواند عوارضی نظیر حساسیت های دندانی، سایش وسیع مینای دندان، ایجاد تغییر رنگ های شدیدتر در دندان ها و آسیب بافت های نرم مجاور دندان ها را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا