Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج – سالن سرپوشیده شش هزار نفره سنندج که قرار بود سال ۸۶ و در دولت نهم مورد بهره برداری قرار گیرد، بعد از گذشت بیش از یک دهه تازه وعده های دوساله برای تکمیل آن اعلام می شود.

خبرگزاری مهر – گروه استانها؛ آرمان نصراللهی: سالن شش هزار نفر کردستان قرار بود که سال ۸۶ مورد بهره برداری قرار گیرد، امروز بعد از گذشت ۱۲ سال از کلنگ زنی این پروژه تازه وزیر فعلی ورزش و جوانان وعده سال ۹۷ را برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه را مطرح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کردستان در حوزه زیرساخت های ورزشی شرایط چندان مناسبی ندارد و آمارهای اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان نشان می دهد که سرانه فضای ورزشی این استان خیلی کمتر از میانگین کشوری است و به همین دلیل افزایش سرانه فضای ورزشی در این استان یکی از نیازهای ضروری و جدی است.

کردستان جزو معدود استانهای کشور است که در بخش فضای ورزشی مسقف و سالن تقریبا در محرومیت کامل به سر می برد و این مهم را زمانی می توان بهتر درک کرد که تنها سالن برای برگزاری مسابقات تیم های ورزشی این استان در رقابت های ملی و باشگاهی، ظرفیتی کمتر از دو هزار نفر دارد و به همین دلیل همواره علاقمندان به ورزش پشت درهای بسته سالن ها قرار دارند.

از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در کردستان به این بهانه که باید پروژه های نیمه تمام در کلیه حوزه ها به اتمام برسد تا پروژه جدید آغاز شود، طی چهار سال اخیر هیچ پروژه ای به ویژه در بخش ورزشی کلنگ زنی نشد و جالب تر اینکه یکی از مهمترین پروژه های ورزشی استان نیز در بلاتکلیفی گیر کرده و هر چه زمان می گذرد باز هم وعده ای تازه در خصوص تکمیل آن اعلام می شود.

سالن سرپوشیده و شش هزار نفری شهر سنندج در سال ۸۴ کلنگ زنی شد و خیلی سریع در همان سال اول با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان دنبال می شد تا اینکه تغییرات متعدد مدیریتی و بی توجهی های مسئولان استانی دامن آن را گرفت و تیره بختی های آن نیز آغاز شد.

در سال ۸۵ پروژه عملا تعطیل شد و بعد از گذشت دو سال و علیرغم حضور دو مدیرکل دیگر برای اداره کل ورزش و جوانان، چندین پیمانکار نیز برای پروژه تغییر کرد ولی ادامه روند عملیات احداث سالن ورزشی سنندج همچنان در رکود بود و هر بار مسئولان وعده ای تازه را برای آغاز عملیاتی اجرایی آن اعلام می کردند.

افتتاح سالن ۶ هزار نفره سنندج در دولت های نهم و دهم عملی نشد

مدیران کل ورزش و جوانان کردستان یکی پس از دیگری می آمدند و می رفتند و سرنوشت سالن شش هزار نفری سنندج هم به وعده های عملی نشده آنها گره خورده بود و البته وعده برای از سرگیری عملیاتی اجرایی این پروژه از سوی استانداران وقت کردستان و حتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز هر بار سر داده می شد.

تغییر پنج مدیرکل برای ورزش و جوانان کردستان و حضور سه استاندار در این استان هم تاکنون دردی از وضعیت سالن شش هزار نفره سنندج را دوا نکرده است و هر بار که می گذرد وعده پایان سال برای بهره برداری از این پروژه سر داد می شود و سالها می آیند و می روند و همچنان آهن های زنگ زده بر چهره سالن شش هزار نفره سنندج خودنمایی می کنند.

در حالی که عبدالمحمد زاهدی استاندار فعلی کردستان تاکنون چندین بار خود از محل پروژه بازدید کرده و بهره برداری از آن را یکی از نیازهای اصلی سنندج و جزو مطالبات اصلی مردم عنوان کرده است که متاسفانه این تاکید ها و وعده های داده شده هم کارساز نبوده و آینده سالن ۶هزار نفره سنندج مشخص نیست.

روز دوشنبه ۲۷ دی ماه سال ۹۵ نشست مسئولین استان کردستان با مدیرکل طرح و برنامه وزارت ورزش و جوانان در جهت رفع مشکلات پروژه های ورزشی استان کردستان برگزار شد که در این نشست استاندار کردستان اظهار داشت: سالن سر پوشیده شش هزار نفری به عنوان مهم ترین پروژه نیمه تمام ورزشی می باشد که ساخت و اتمام این سالن از اولویت های این استان به شمار می رود.

تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای افتتاح سالن ورزشی سنندج

عبدالمحمد زاهدی گفت: مدت زمان احداث سالن ورزشی سرپوشیده شش هزار نفری طولانی شده است و این امر در اذهان عمومی مشکلات زیادی را برای مسئولان استان به وجود آورده است.

وی افزود: برای احداث و اتمام سالن شش هزار نفری ۱۰ میلیارد تومان از ماده ۱۸۰ و همچنین شش میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور مصوب شده است.

در حالی که مسئولان دولت یازدهم از بدو حضور در استان کردستان وعده بهره برداری یک ساله از این پروژه را مطرح می کردند، حال که دولت یازدهم به روزهای پایانی خود نزدیک شده این بار وعده های تازه برای آینده را در خصوص زمان افتتاح سالن شش هزار نفره سنندج اعلام می کنند.

مدیر منطقه غرب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه سال ۹۶ به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از سالن شش هزار نفری سنندج بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این دیدار گفت: پروژه شش هزار نفری شهر سنندج باید در چند سال گذشته افتتاح می شد که این امر با توجه عدم اعتبار، نظارت و پیگیری های لازم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: احداث پروژه شش هزار نفری شهر سنندج با مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور صورت می گیرد و با مذاکرات متعدد با مسئولان شرکت در تکمیل پروژه اهتمام لازم را انجام خواهند داد.

وعده های ریز و درشت مسئولان و مدیران استانی و کشوری دردی از سالن شش هزار نفره سنندج را دوا نکرد تا اینکه این بار نوبت به اصل کار یعنی وزیر ورزش و جوانان رسید تا وی نیز ضمن بازدید از این پروژه بار دیگر وعده ای جدید و نو را برای افتتاح آن مطرح کند.

وعده وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل سالن شش هزار نفره سنندج

وزیر ورزش و جوانان که روز شنبه ۲۴ تیرماه مهمان کردستانی ها بود در یکی از برنامه های کاری خود از سالن شش هزار نفر سنندج بازدید کرد و طی سخنانی، اظهار داشت: پروژه سالن شش هزار نفری کردستان پیشرفت بیشتری به نسبت سالن هایی دیگر در استان های کشور داشته است.

مسعود سلطانی فر افزود: اتمام این پروژه باید در اولویت قرار گیرد و همه مسئولان از خود وزارت خانه و خود بنده تا مسئولان استان باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این پروژه تا پایان سال ۹۷ به پایان برسد.

نماینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در استان کردستان نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: مساحت کل این پروژه ۱۰ هزار مترمربع بوده که هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد فیض بخش با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، افزود: برای تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار تا پایان خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تمدید وعده های ریز و درشت از سوی مسئولان و مدیران استانی و کشوری در خصوص سرنوشت سالن شش هزار نفره سنندج در حالی همچنان ادامه دارد، که بعد از بیش از یک دهه این پروژه تازه به نیمه راه رسیده است و به همین دلیل به نظر می رسد که این وعده ها بیشتر در حد یک حرف باقی می ماند و کردستان باید همچنان در این بخش محرومیت خود را به دوش بکشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: قاچاق ۳۷ قطعه کبک وحشی به کشور عراق با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک‌ها، با اخذ حکم قضائی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی کرده است، افزود: محیط‌بانان افزون بر این کبک‌ها، ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده‌اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی می‌شوند.

حمیدی اضافه کرد: کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

کد خبر 748646

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج