Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:53:00 GMT

مريم نشيبا، قصه‌گوي مهربان راديو

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۴۸۱۲

خبرگزاري آريا - صداي مريم نشيبا براي بچه‌هاي دهه‌هاي 50 و60 مساوي است با خاطرات بي‌شمار. اين برنامه با ترانه تيتراژ معروفش گنجشک لالا، سنجاب لالا، آمد دوباره مهتاب لالا و... در آن روزگاران نه‌تنها براي کودکان جذاب بود و همه بچه‌ها در طول روز اين ترانه را بارها با خودشان زمزمه مي‌کردند، بلکه بزرگ‌ترها هم همپاي بچه‌ها پاي راديو مي‌نشستند و شنونده قصه‌هايي بودند که مريم نشيبا هر شب تعريف مي‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يک شب از کدو قلقل زن مي‌گفت و شبي ديگر از دختر زيبا رويي که در جنگل زندگي مي‌کرد.

همه بچه‌ها دوران کودکي‌شان را با قصه‌هاي شيرين مريم نشيبا سپري کردند و آن‌قدر لذت مي‌بردند که نشيبا بين بچه‌ها و بزرگ‌ترها به نام قصه‌گوي مهربان شهره شد. صداي نشيبا سال‌هاست با گوش‌هاي کودکان و بزرگ‌ترها آشناست و صداي او به همه قصه‌ها جان دوباره مي‌دهد. برنامه «شب بخير کوچولو» در طول اين سال ها با فراز و نشيب‌هاي زيادي روبه‌رو شده است، حتي چند سالي پخش آن متوقف شد، اما دوباره با درخواست‌هاي شنوندگان روي آنتن رفت و دميدن نفس نشيبا در اين برنامه جان تازه‌اي به شب بخير کوچولو بخشيد.
مريم نشيبا غير از اجراي برنامه شب بخير کوچولو که مورد توجه بچه‌هاي امروزي هم است، هر روز عصر برنامه «گلبانگ» را اجرا مي‌کند که اختصاص به آهنگ‌ها و تصنيف‌هاي درخواستي دارد. اين گوينده خوش صدا که صدايش هميشه گوشنواز شنوندگان راديوست، در دوران دبيرستان به رغم اين که يکي از دبيرهايش از صدايش تعريف و پيشنهاد کرده بود به سمت کارهاي هنري برود، اما در دانشگاه رشته جغرافيا مي‌خواند و تصميم مي‌گيرد معلم شود.
البته او معلم بسيار مهرباني هم بود و هميشه طوري جغرافيا را درس مي‌داد که بچه‌ها به اين درس علاقه‌مند شوند. او در کنار معلمي، گويندگي هم مي‌کرد. اين روند تا اواسط دهه 70 ادامه داشت و بعد از آن مريم نشيبا فقط روي گويندگي متمرکز شد.
مي‌توان گفت يکي از ويژگي‌هاي مريم نشيبا اين است که قصه‌گوي بسيار قهاري است و عاشقانه براي بچه‌ها قصه تعريف مي‌کند و مخاطب کاملا حس و انرژي‌اش را از قصه‌هايش دريافت مي‌کند، چون عاشقانه قصه مي‌گويد. او اعتقاد دارد يک گوينده بايد خيلي خوب قصه را تعريف کند تا مفاهيم تربيتي از طريق قصه به بچه‌ها منتقل شود و معتقد است با قصه مي‌توان هدف‌هاي زيبا را براي بچه‌ها ترسيم کرد و به آنها راه و رسم زندگي را آموخت.
در واقع صداي مريم نشيبا، بيانگر درونيات اوست و همين باعث شده برنامه‌هاي اين گوينده قديمي و کهنه‌کار هميشه مورد توجه مخاطبان قرار بگيرد، صداي او حامل مهرباني، اخلاق، معرفت و... است. اين گوينده در طول اين سال‌ها نريشن بسياري از مستندهاي تلويزيون را بويژه در حوزه حيات وحش گفته ديدن اين آثار با صداي زيباي اين بانوي کهنه‌کار تماشايي شده است.

فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ برنامه «انتخاب آینده» پنجشنبه ساعت ۲۰ از رادیو سلامت پخش می‌شود.
انتظارات و مطالبات مردم از نمایندگان مجلس در حوزه سلامت موضوع این برنامه است.
رادیو ایران، تالار آینه را شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌کند.
معرفی کتاب‌های پرفروش همراه با نقد و بررسی زندگی و دیگر آثار نویسنده موضوع این برنامه است
همچنین کودکان و نوجوانان علاقمند به شرکت در پویش «بچه مرشد» تا یکم خرداد فرصت دارند ویدیوی نقالی خود از اشعار شاهنامه را به این برنامه ارسال کنند. برنامه عروسکی بچه مرشد ادامه مجموعه پویانمایی ماجرا‌های نوید است؛
و پویانمایی جریان هوای آبی، امروز ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش می‌شود.این پویانمایی داستان دانشجویی است که در اثر یک تصادف ناگزیر می‌شو د پرواز با گلایدر را آموزش ببیند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت
  • برنامه «هشت صبح» از رادیو اقتصاد
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • نقدهای مسعود اسکویی خیلی محترمانه بود/ رادیو ورزش گوش می‌کنم
  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد