Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین- امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: رضاخان پس از رسیدن به قدرت سعی در به انزوا کشیدن روحانیت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، شامگاه یکشنبه، در دیدار تعدادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه جعفریه شهرستان پیشوا در بیت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، طی سخنانی بر اهمیت کسوت روحانیت تاکید کرد و گفت: روحانیون و علما همواره نسبت به اتفاقات و حوادث پیرامون خود حساس بوده و عکس العمل نشان داده و می دهند، روحانی هرگز در برابر اتفاقاتی که به ضرر کشور، اسلام و مردم باشد، سکوت نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نقش روحانیت و علما در شکل گیری قیام مشروطه بر کسی پوشیده نیست، اما رضاخان پس از رسیدن به قدرت سعی در به انزوا کشیدن روحانیت کرد و این اقدام، در واقع برنامه ای از پیش تعیین شده و دیکته شده توسط استعمارگران انگلیسی بود، اما هرگز موفق نشد و همین اقدامات سبب آغاز نهضت امام خمینی(ره) و پایه گذاری انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

امام جمعه ورامین با بیان این که علما و روحانیون در دوران مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری و بی بدیلی داشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس نیز، به خوبی مشاهده کردیم که طلاب و روحانیون در صف اول جبهه های حق علیه باطل و دوشادوش مردم حضور داشته و بیشترین شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.

پدر طلبه شهید، «سید مصطفی محمودی» ادامه داد: طلاب زمانی که احساس نیاز برای حضور در جبهه ها کردند، به سرعت خود را رساندند و در یاری ولی فقیه زمان، تعللی نکردند، ولایت پذیری محض ویژگی بارز روحانیت است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه جعفریه شهرستان پیشوا به ارائه توضیحات و گزارشی از روند عملکرد این حوزه پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق سال و اقتصاد مقاومتی هستند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان در تحقق رونق اقتصادی است.
وی با گرامیداشت روز معلم از آنان به عنوان افسران عرصه دانش یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمانی که به تازگی به جمع فرهنگیان ملحق می‌شوند، با اهتمام پیگیری شود، چرا که آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز فتح اندلس، افزود: اندلس روزگاری به عنوان یک مرکز اسلامی بود، اما بعد از ۸۰۰ سال به دلایلی از عزت به ذلت رسید و باید از این واقعه و روش دشمنان در انحطاط اندلس درس گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد انحطاط اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از جمله عوامل انحطاط اندلس بود و در این برهه از زمان نیز دشمنان با این ۲ راهبرد به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب بود.
وی پرتاب موشک ایرانی به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشور‌های مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی به دست مردم کشور‌های مختلف نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت، کشت فرا سرزمینی در وسعت یک میلیون هکتار از جمله افتخارات ایران است.
امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای، افزود: برای ترغیب جوانان به این ورزش باستانی تلاش شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • (تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام