Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیست شهرستان فاروج با اشاره به وجود نزدیک به 900 پرونده تحت پوشش در این اداره اظهار داشت: این افراد در بخشه‌ای مختلف زیر نظر بهزیستی قرار داشته و از خدمات این اداره در شهرستان استفاده می‌کنند. همچنین معلولین جسمی حرکتی در شهرستان برای کارهای روزمره و استفاده از اماکن عمومی نظیر ادارات، بانک‌ها، پارک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با مشکل عدم مناسب‌سازی روبرو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان فاروج در گفتگو با راه فاروجگفت: اداره بهزیستی به منظر نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم با اهداف گوناگون از قبیل حمایت از کودکان وزنان نیازمند و بی‌سرپرست، درراه ماندگان، خدمات توان‌بخشی به معلولان جسمی ذهنی و مادرزادی، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و ... با توجه به حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه‌بر تعاون و همکاری مردم نیکوکار در کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب این خدمات در سازمان‌ها مختلف و همسو انجام می‌شد ولی بعد از انقلاب به همت شهید محمدباقر لواسانی لایحه تشکیل سازمان بهزیستی کشور به شورای انقلاب ارائه‌شده و در 24 خرداد این لایحه تائید شده و بهزیستی کشور فعالیت‌های خود را به‌صورت متمرکز انجام می‌دهد.

مریم وافری کانون اصلی فعالیت‌های بهزیستی را پیشگیری از فروپاشی زندگی افراد و خانواده‌هایی که به علت مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی دچار آسیب‌پذیری مختلف می‌شوند دانسته و افزود: بدون تردید خدمات‌رسانی به این گروه‌ها باکیفیت مطلوب هنگامی امکان‌پذیر است یک‌نهاد ویژه و برخوردار از توان تخصصی، اقتصادی، اجرایی و سیاسی به شکل منسجم جنبه‌های گوناگون خدمات موردنیاز محرومان را در نظر گرفته و آن را انجام بدهد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در شهرستان فاروج عنوان داشت: در حوزه پیشگیری خدمات گسترده‌ای در چندین بخش و به‌ویژه اعتیادداریم که با صدور مجوز کلینیک‌های ترک اعتیاد و کمپ‌ها از معتادینی که تمایل به ترک‌دارند استقبال کرده و به این مراکز معرفی خواهیم کرد. برای این قشر هزینه‌ها و کمک‌هایی در بحث هزینه‌های کلینیک‌ها و ... در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: در دفتر اعتیاد ما خانواده‌هایی راداریم که به خاطر اعتیاد سرپرست خانواده در معرض آسیب هستند که از این خانواده‌ها حمایت‌ها و خدمات مالی صورت می‌گیرد، همچنین خدمات مددکاری و پیگیری‌های مددکاری اجتماعی در ارتباط با مستقیم با اعضای خانواده مهم‌ترین خدمتی است که به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

179 پرونده زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی شهرستان فاروج قراردارد.

وافری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اجتماعی افزود: در این حوزه نیز زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست مدنظر قرار می‌گیرد، همچنین کودکان کار نیز در این حوزه رسیدگی می‌شود که خوشبختانه در این حوزه موارد بسیار اندکی در شهرستان وجود دارد اما در بحث زنان سرپرست خانوار 179 پرونده در واحد اجتماعی تحت حمایت اداره بهزیستی قرار داشته و خدمات مستمری ماهانه، موردی معیشتی، ساخت مسکن، اشتغال و توانمندسازی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه ا فزود: در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست موارد شناسایی‌شده طی گذشت یکسری مراحل قانونی با حکم دادگستری به شیرخوارگاه‌ها و مراکز مربوطه اعزام می‌شوند تا شرایط بهینه بازگشت آن‌ها به خانواده فراهم شود و گاها بعضی از این کودکان به دلیل عدم صلاحیت سرپرست و امکان وجود خطرات روحی، جسمی و اخلاقی برای کودک به خانواده برگردانده نشده و به خانواده‌های جایگزین تحویل داده می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه امور اجتماعی اتفاق خوبی که در سال 96 خواهد افتاد افتتاح اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران است. اورژانس اجتماعی فعالیت‌های بسیار گسترده و خاصی دارد و از نزدیک با موارد و افرادی که در معرض آسیب هستند و یا آسیب‌دیده‌اند ارتباط برقرار کرده و خدمات تخصصی روانکاوی، روانشناسی، مددکاری و حمایت‌های مختلف به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فاروج در ادامه اظهار داشت: در بخش توان‌بخشی تا الآن نزدیک به 900 معلول جسمی حرکتی، ناشنوا و نابینا، اعصاب و روان و بیماری‌های صعب‌العلاج دیگر داریم که در بخشه‌ای مختلف از خدمات بهزیستی استفاده و از این تعداد نزدیک به 400 پرونده مستمری ماهانه دریافت می‌کنند. خوشبختانه در سال 96 اعتبارات اشتغال‌زایی سازمان بهزیستی چندین برابر شده است و خدماتی که در بحث توانمندسازی می‌توانیم به مددجویان ارائه کنیم بیشتر سال‌های گذشته است.

افتتاح مرکز آموزش توان‌بخشی روزانه ذهنی تا هفته دولت و پیگیری برای افتتاح مرکز جامع توان‌بخشی و فیزیوتراپی در شهرستان

وافری در ادامه اظهار داشت: انشالله نهایتاً تا هفته دولت مرکز آموزش توان‌بخشی روزانه ذهنی است که برای معلولان ذهنی زیر 15 سال فاروج افتتاح خواهد شد. در شهرستان فاروج تعداد زیادی معلولان ذهنی آموزش پذیر داریم که تا یک مرحله سنی در مدرسه استثنایی شهرستان مشغول به تحصیل بوده‌اند ولی با توجه به شرایط قادر نیستند در این مدارس ادامه تحصیل بدهند. این کودکان در مرکز توان‌بخشی روزانه ذهنی خدمات خاص تخصصی خود را در بحث آموزش، گفتاردرمانی و توانمندسازی درزمینهٔ های مختلف زیر نظر یک تیم تخصصی مجرب دریافت خواهند کرد.

وافری با اشاره به پتانسیل‌های لازم درزمینهٔ شرایط فیزیکی و امکانات پزشکی موجود در شهرستان گفت: مرکز جامع توان‌بخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی کمبود شهرستان است که امکانات لازم و شرایط فیزیکی آن را مدر اختیار داشته و پیگیری‌های لازم در استان انجام‌شده و طی هماهنگی لازم با سازمان بهزیستی کشور قول مساعد گرفته‌شده که این مرکز نیز در آینده نه‌چندان دور در شهرستان فاروج راه‌اندازی شود.

وی در ادامه افزود: در این مبحث در خود شهرستان مددجویانی داریم که برای بهبودی نیاز به این مرکز داشته و برای دریافت خدمات فیزیوتراپی باید به شهرستان‌های مجاور مراجعه کند که این باعث می‌شود که اکثر مددجویان ما پیگیری درمان خود را رها کنند چون هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها نزدیک به دو برابر هزینه درمان آن‌ها می‌شود که با راه‌اندازی این مرکز در شهرستان این مشکل نیز حل خواهد شد.

عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولین شهرستان، از مهم‌ترین مشکلات آنان است.

مریم وافری رعایت حقوق شهروندی برای معلولین را از مشکلات خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان عنوان کرده و افزود: در شهرستان فاروج مکان کاملاً مناسب‌سازی شده برای بهره‌مندی مددجویان بهزیستی و مخصوصاً معلولین و سالمندان و یا حتی جانبازان ما وجود ندارد. طبق آخرین آمار نزدیک به 190 جانباز و 900 معلول در شهرستان داریم که از این بیش از 400 نفر از معلول جسمی و حرکتی هستند. این افراد برای کارهای روزمره خود در سطح شهر، ادارات، بانک‌ها، پارک و ... و به هرجایی که مراجعه کنند کمتر جایی است که وضعیت این افراد در نظر گرفته‌شده باشد.

وی در ادامه افزود: متولی مناسب‌سازی در شهرستان شهرداری است و باید تمام ادارات و ساختمان‌های عمومی که ساخته می‌شود را ملزم به رعایت این اصول و مناسب‌سازی نماید ولی متأسفانه خود شهرداری در حال ساخت ساختمان جدید است و در این رابطه هنوز هیچ اقدامی انجام‌نشده و مناسب‌سازی صورت نگرفته است. البته از بعضی ادارات و نهادها هم باید تشکر کنیم که با تذکر این اداره موارد را رفع کرده و مناسب‌سازی لازم را انجام داده‌اند.

پرداخت تسهیلات و توانمندسازی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در آن با مشکل روبرو هستیم، افراد زیادی توسط تیم کارشناسی توانمندسازی شناسایی‌شده‌اند، 40 در صد از مددجویان می‌توانند توانمند شده و از چرخه حمایت‌های بهزیستی خارج بشوند ولی متأسفانه بحث ضمانت در تسهیلات توانمندسازی مشکل‌ساز شده و هیچ‌کدام از مشمولین نمی‌توانند در بحث ضمانت‌نامه‌ها و مراحل قانونی که بانک‌های عامل درخواست می‌کنند را به سرانجام رسانده و عملاً با توجه به اینکه استعداد توانمندی رادارند در چرخه بهزیستی می‌مانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار عجیب با شرایطی خطرناک از سوی یک دستگاه تاکسی، سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی از شناسایی و احضار راننده خاطی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، بهنام پاکزاد؛ سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند‌. این در حالی‌ است که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیئت انضباطی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد