Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات گفت: فیلترینگ فضای مجازی کشور و شبکه های اجتماعی مطابق با ۶۶ محتوای مجرمانه تعریف شده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی با عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، با بیان اینکه در ابتدای دولت ٩٠درصد ‏مصرف کاربران از اینترنت جهانی و ١٠درصد ‏مربوط به محتوای داخلی بود، اظهار داشت: امروز این آمار ٦٠ به٤٠ درصد ‏است، به نحوی که ٤٠ درصد مصرف کاربران داخلی و٦٠ درصد خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از محتوای خارجی مصرفی کاربران ٢٥ درصد مربوط به تلگرام و ١٥ درصد مربوط به شبکه اینستاگرام است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: زمانی که باید پیش بینی نیاز مردم می شد و مسیر حرکت تکنولوژی و نیز زیرساختهای فنی را فراهم می کردیم این اتفاق نیافتاد و به همین دلیل از رشد جهانی فاصله گرفتیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به لحاظ نرم جهانی و مسیر رشد جهانی کشور، در حوزه توسعه موبایل در ابتدای دولت، ١٢ سال از دنیا عقب بودیم و در ٣ سال توانستیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی دلیل افزایش کاربرد استفاده از سرویس های خارجی از جمله تلگرام و اینستاگرام را عدم تعامل مناسب با سرویس های بین المللی عنوان کرد و گفت: به دلیل برخورد سلبی امروز شاهد هستیم که کاربران نیاز خود از سرویس فیلترشده یوتیوب را از طریق تلگرام برطرف می کنند.

جهرمی در پاسخ به اینکه چرا تلگرام و اینستاگرام در کشور ما فعال و تبدیل به قطبی در کشور شده است، ادامه داد: دلیل آن این است که آن زمانی که باید کار می کردیم کار انجام نشده و ۱۰ تا ۱۲ سال قبل باید برای امروز فکر می کردیم و زیرساخت‌ها را تامین می کردیم که کوتاهی شد.

وی با اشاره به اینکه رفتار ما با سرویس دهنده های بین المللی عمدتا سلبی بود و به فیلترینگ ختم می شد، اضافه کرد: ما مشکلات داخلی را به درستی رفع نکردیم و با سرویس دهندگان خارجی هم به خوبی تعامل نکردیم.

جهرمی با بیان اینکه ٦٦ مصداق مجرمانه در فضای مجازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مصادیق را برای محتوای داخلی می توانیم اعمال کنیم اما برای محتوای خارجی نمی توانیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: مسائل فرهنگی ما با ارزش های خارجی متفاوت است. حال ما با سرویس دهنده داخلی به شدت برخورد و با سرویس دهنده خارجی هیچ برخوردی نمی توانیم بکنیم، زیرا در نهایت باید آنها را فیلتر کنیم و راه را برای استفاده کاربران از فیلترشکن باز کنیم.

به گفته وی به طور متوسط در هر هفته ٣ هزار و سیصد کانال تلگرامی با مصادیقی همچون داعش و خشونت و کودک آزاری و توهین علیه مقدسات نظام، مسدود می شوند و به طور کل می توان گفت که ماهانه ١٣ هزار و ٢٠٠ کانال تلگرامی با مصادیق مجرمانه مسدود می شوند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: دادستانی به طور متوسط روزانه ٢٠٠ لیست کانال غیراخلاقی را برای وزارت ارتباطات می فرستد و براساس برآوردها در این کانالها حدود ٢٥ مصداق مجرمانه تشخیص داده شده است.

وی از مذاکرات صورت گرفته با مدیران تلگرام برای مسدودکردن این کانالها خبر داد و گفت: اما به دلایل متفاوتی، امکان مسدود کردن برخی از این کانالها از سوی تلگرام وجود نداشته است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه شبکه های پیام رسان درآمد ٣ هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: اگر مسائل حقوقی حل شود بخش خصوصی آماده فعالیت در این بخش خواهد بود. باید قوانین برای سرویس دهنده های داخلی تغییر کند تا برای آنها هم شرایط ارائه سرویس بدون دغدغه فراهم شود.

به گفته جهرمی اگر بتوانیم حاکمیت خود را روی سرویس دهنده های خارجی بیشتر کنیم، می توانیم جلوی فعالیت آن ۸ هزار کانالی که به دلیل عدم مطابقت مفاهیم مصادیق مجرمانه از سوی مدیران تلگرام، مجرمانه تشخیص داده نشده است را بگیریم.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات در زمینه مهار فضای مجازی کوتاهی نکرده است، ادامه داد: نسبت به توهین ها و اقدامات ضد امنیتی بی تفاوت نیستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: رحیم فلاح زاده با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران استان گفت؛ همین موضوع، دستگاههای خدماتی و امدادی به حالت آماده باش در آورده است و در همین راستا، مخابرات منطقه خوزستان نیز همپای دیگر دستگاههای خدمات رسان، تیم‌های فنی و عملیاتی شبکه های ارتباطی خود را برای رفع اختلالات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیلاب احتمالی برای پایداری ارتباطات مخابراتی و ارائه خدمات به هم استانی‌های شریف با تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به حالت باش مستقر کرده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به برخی تجهیزات و منصوبات مخابراتی در معرض خطر سیلاب، اظهار داشت: برخی موارد تجهیزات و منصوبات مخابراتی در معرض خطر شناسایی شده است، تا در صورت حادثه و ایجاد اختلالات احتمالی در شبکه، اقدامات مقابله‌ای لازم برای رفع خرابی و پایداری ارتباطات مخابراتی و خدمت رسانی به مشترکین انجام گیرد.

وی با اشاره به رصد و پایش شبکه های ارتباطی به صورت لحظه ای افزود: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و مسائل برای حفظ و پایداری ارتباطات و کاهش آسیب ها به شبکه‌های مخابراتی اندیشیده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901715

دیگر خبرها

  • شبکه خبر ۲ هک نشده است
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود