Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@08:22:53 GMT

انجمن خیریه سلیاک در بوکان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۶۲۱۹

انجمن خیریه سلیاک در بوکان راه اندازی می شود

طاهر امینی یکی از جوانان خیر بوکان در حاشیه نخستین گارگاه آموزشی نحوه پخت نان برای بیماران سلیاکی در بوکان که بعد از ظهر یکشنبه (۲۵ تیرماه) برگزارشد به خبر نگار کانی پرس گفت: به همت چند نفز از خیرین تاکنون ۲۵۰ نفر بیمار سلیاک در شهرستان بوکان شناسایی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس،طاهر امینی یکی از جوانان خیر بوکان در حاشیه نخستین گارگاه آموزشی نحوه پخت نان برای بیماران سلیاکی در بوکان که بعد از ظهر یکشنبه (۲۵ تیرماه) برگزارشد به خبر نگار کانی پرس گفت: به همت چند نفز از خیرین تاکنون ۲۵۰ نفر بیمار سلیاک در شهرستان بوکان شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود این تعداد بیمار در شهرستان بزودی و با همت خیرین شاهد راه اندازی نخستین انجمن بیماران سلیاک در بوکان به عنوان اولین موسسه خیریه سلیاک در جنوب استان خواهیم بود.

وی با تشکر از خانم جهانبین و دیگر اعضاء موسسه خیریه کوثر اعلام کرد : تا ثبت رسمی انجمن سلیاک خدمات ارائه شده به این بیماران در موسسه خیریه بانوان کوثر صورت خواهد گرفت.

امینی همچنین در مورد بیماری سلیاک به کانی پرس گفت: بیماری سلیاک یا اسپروی سلیاک یک اختلالخود ایمنی روده باریک با زمینه ژنتیکی (ارثی) است که در این بیماری گوارشی پرزهای روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال دارد.

این خیر جوان بوکانی ادامه داد: در صورتیکه بیماران مبتلا به سلیاک پروتئینی از دسته گلوتن که در برخی از غلات مانند گندم جو، چاودار و گاه جوی دوسر وجود دارد را مصرف کنند دچار علایم عدم تحمل می‌شوند.
وی رعایت رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف غذاهای تهیه شده با آرد گندم و جو و انجام آزمایشات دوره ای را از جمله روش های کنترل و درمان بیماری سلیاک عنوان کرد.
امینی شایع ترین علائم این بیماری را شامل نفخ ، درد شکم ، اسهال یا یبوست ، کم خونی ، اختلال دررشد کودکان ، غیر طبیعی بودن آنزیم های کبد، نرمی یا پومکی استخوان دانست و عنوان کرد: در گذشته تصور می شد که بیماری سلیاک یک بیماری نادر است اما در مقالات اخیر گزاش شده که شیوع بیماری سلیاک به ازای هر ۱۰۰ نفردر ایران، ۱۰ نفر مبتلا به حساسیت به گلوتن هستند.

وی در پاین خاطر نشان کرد: انجمن خیریه بیماری سلیاک آمادگی دارد تا هر نوع اطلاعات لازم و همچنین نوع پخت غذاهای مصرفی این بیماری را به مردم و بیماران سیلاکی آموزش دهد.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است