Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@14:10:14 GMT

پوستر هشتمین دوره پویش روشنا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۶۵۱۶

پوستر هشتمین دوره پویش روشنا رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛‌ هشتمین دوره پویش ملی کتابخوانی «روشنا» از 16 تیرماه سال جاری آغاز می‌شود. در این دوره از پویش دو کتاب «ملاصالح» و «آن 23 نفر» به عنوان کتاب‌های محوری این مسابقه کتاب‌خوانی انتخاب شده‌اند.

کتاب «آن 23 نفر» شرح خاطرات احمد یوسف‌زاده و 22 نفر از دوستان رزمنده‌اش است که در دوران جنگ تحمیلی و روزهای نوجوانی به اسارت رژیم بعث درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها شاید تنها اسرایی بودند که در ایام اسارت با صدام حسین، دیکتاتور مخلوع عراق دیدار کردند.

صدام در پی آن بود که از این نوجوانان اسیر بهره‌برداری تبلیغاتی کند. «آن 23 نفر» روایت خاطرات یکی از این نوجوانان است که به قلم احمد یوسف‌زاده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب بعد از انتشار با استقبال قابل توجهی روبرو شد. رهبر انقلاب در تقریظی بر این کتاب نوشته بودند: «به این نویسنده خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه این زیبایی‌ها پرداخته سرپنجه معجزه‌گر اوست، درود می‌فرستم و جبهه سپاس بر خاک می‌سایم.»

کتاب «ملاصالح» هم روایت خاطرات ملاصالح قادری است. او کسی بود که در زمان جنگ تحمیلی بعد از اسارت نقش مترجم اسرا را ایفا می‌کرد. از قضا در دیدار نوجوانان اسیر با صدام حسین هم مترجم این گروه 23 نفره بوده است. این کتاب به قلم رضیه غبیشی نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

رضا کیانیان در مراسم رونمایی کتاب ملاصالح که اردیبهشت‌ماه سال جاری در نمایشگاه کتاب برگزار شد خطاب به راوی این کتاب گفته بود: «آقای ملاصالح قادری! من از شما متشکرم که هستید و وجودتان باعث آن است که من و ما هم باشیم و ملت ایران هم باشد.» پرویز پرستویی، دیگر بازیگر و هنرمند کشورمان هم هم حق ملاصالح را بر گردن خود و ملت ایران بسیار فراتر از تصور عنوان کرده و در مورد این کتاب گفته بود: «ملاصالح را باید با دل خواند و بس.»

این کتاب‌ها برای حضور در پویش کتاب‌خوانی «روشنا»، بازنویسی و زیر چاپ رفته‌اند. چاپ مجدد کتاب‌ها با کاهش قیمت پشت جلد همراه بوده است.

قیمت چاپ جدید «آن 23 نفر» با 5 هزار تومان کاهش از 15 هزار تومان به 10 هزار تومان و چاپ جدید «ملاصالح» هم با چهار هزار تومان کاهش از 12 هزار تومان به هشت هزار تومان رسیده است. این دوره از پویش هم مانند دوره‌های گذشته با جوایز ارزنده‌ای از قبیل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، کارت هدیه و صدها جایزه دیگر همراه خواهد بود.

هشتمین دوره از پویش کتاب‌خوانی «روشنا» از شانزدهم تیرماه آغاز و تا شانزدهم مهرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش و خرید کتاب‌های مسابقه می‌توانند شماره شش را به سامانه پیامکی 3000868585 ارسال یا به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین خرید اینترنتی این کتاب‌ها از طریق پایگاه اینترنتی Rushana.ir هم امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد